Toon posts:

NAS aanschaffen voor met name media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

De laatste tijd ben ik mij aan het inlezen over NAS servers, na velen websites en vergelijkers ben ik niet veel wijzer.
Het merk Synology en q-nap kom ik veel tegen, ook hier op deze fora's. Graag jullie advies.

Wat wil ik:
- Media(muziek maar met name films variërend van 1 t/m 5 gb) er op kunnen zetten vanaf meerdere computers;
- Deze kunnen afspelen/toegang tot verkrijgen vanaf elke computer/tablet in mijn huishouden, eventueel ook naar een mediaplayer om op tv af te spelen.
- Er ook bestanden zoals word en excel er op kunnen plaatsen.
- Minimaal 3TB er op kwijt kunnen.
- Eventueel mee kunnen printen, is geen must.

Wat hoeft niet:
- Er hoeft niet mee gedownload te worden, dit doe ik vanaf een andere computer en wil het dan op de nas zetten.

Wat is een goede oplossing om dit te kunnen?
Video's/films moeten, vanzelfsprekend, niet gaan haperen.
Welke NAS is geschikt of is er een betere oplossing? En welke gaat dan eventueel goed samen met een mediaplayer?

Met vriendelijke groet,
Sievalie

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12-2025
Zolang je niet hoeft te transcoden (dwz zolang je een mediaspeler hebt die alle formaten aan kan-) dan voldoen alle NAS-sen wel.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
elke nas is in principe geschikt, behalve het print verhaal, maar de meeste ondersteunen dat tegenwoordig ook.

Ik zou vooral nog eens verder kijken naar de downloadmogelijkheden van bv synology, dan ben je blij dat je pc uit kan blijven :)

Wat betreft samen werken met mediaplayers, dat doen ze allemaal wel via bv smb shares, maar als je een simpele smart tv hebt is een uitgebreide upnp media Server in je nas wel handig (hoewel ik zelf alles via smb doe, maar dat hangt dus ook een beetje af van welke media players je wilt gebruiken)

Strava