Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Mijn MacBook Air lijkt overleden.

Model: late 2010 (A1370).

Viel uit terwijl ik erop aan het werk was. Adapter (origineel) geeft geen lampje meer bij aansluiten. Dit heb ik eerder gehad en opgelost met een bepaalde toetsencombinatie (SMC reset?), dat is: Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop tegelijk indrukken en loslaten, volgens deze link.

Ik heb vanalles geprobeerd en gegoogled, maar ik krijg 'm niet meer aan. Het is me tussentijds nog een keer gelukt om 'm aan te krijgen, maar tijdens het opstarten viel ie weer uit. Ook het lampje van de MagSafe adapter kreeg ik nog eens aan, maar nu ook niet meer.

Wat nu? Is de batterij te leeg om nog iets te kunnen? Waarom laadt hij überhaupt niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Zou misschien aan de adapter kunnen liggen?
Nog een mogelijkheid gehad om een andere te probere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Adapters zijn onderhevig aan kabelbreuken, die op zich makkelijk te verhelpen zijn. Controleer daarom eerst met een andere adapter voordat je de MacBook Air afschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Ik zou een andere adapter proberen. Mijn vrouw heeft in 2 jaar tijd 2 adapters voor haar MBP verseleten. Als je het kabeltje op de juiste manier neerlegde, dan werkte de adapter soms nog wel, maar dan moest je er vooral niet meer aankomen. Duidelijk gevalletje van (bijna-)kabelbreuk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Misschien het laad-IO board naar de filistijnen?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ok, toch weer aan gekregen. De kat heeft het gefixt :P door op de lader en kabels te gaan liggen. Ik vermoed dus dat een van de draden in de laadkabel beschadigd is en slecht contact maakt. De MacBook heeft weten op te laden en na een tijdje zette ik 'm aan: 22% batterij. Nachtje laden verder, nog steeds 22% batterij. Dat is niet vooruit of achteruit gegaan, terwijl hij niet uit stond (scherm dicht geklapt, dan sluimert/slaapt ie o.i.d.)......... Een nieuwe of ‘nieuwe’ lader lijkt me geen slecht idee, maar zou dit het hele probleem oplossen en 'm wel weer opladen? Het lampje doet het in elk geval weer, maar blijft dus oranje.

[ Voor 7% gewijzigd door erikieperikie op 24-06-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Misschien is er een draad gebroken die communiceert met de laptop zelf, dan staat er waarschijnlijk iets van ''batterij wordt niet opgeladen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Het is niet aan te raden, maar de adapter is goed te fixen. Heb ik zelf ook gedaan, gesoldeerd. Dus het stukje gare kabel weggeknipt en die opnieuw aangezet, behuizing dichtmaken, waar de kabel uit de behuizing komt volspuiten met een lijmpistool; en heb ik de behuizing dichtgemaakt met 2 tyribs horizontaal en 2 verticaal. (Ziet er dan best wel heavy duty uit haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
Je kan ook op eBay de kabels krijgen. kosten iets van 15 dollar ofzo, maar nadeel is dat je je oude adapter open moet maken. Op zich best te doen, mits je een beetje handig bent. Cosmetische schade krijg je dan absoluut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Ik had dit ook, maar na reparatie door Apple bleek dat m'n lader, logicboard, batterij allemaal in orde was. De touchpad maakte kortsluiting, kosten voor dat onderdeel waren volgens mij ongeveer 42 euro.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1