Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

internetverbinding maar browsers werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Psdmd
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-05 14:55
Gebruik al weken een Windows 8.1 guest in Virtualbox zonder problemen, maar opeens kan geen enkele browser nog verbinding maken. Er is wel degelijk verbinding zoals te zien bij netwerkvoorkeuren, ik kan google pingen via cmd, tor werkt, en ik kan ook remote desktop connections maken.

ipconfig/all toont een intern ip adres, maar ik heb geen idee wat ik moet wijzigen, er is niets veranderd in de netwerkinstellingen van Virtualbox..

• Jorseal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-05 23:09
Als ik zo even snel kijk, zie ik een IP afwijking bij de DNS en de Default Gateway. Mogelijk dat daar je probleem ligt?
Met een foute DNS kan je namelijk wel pingen op IP adres, maar websites kunnen hun naam niet omzetten naar IP en dus geen verbinding krijgen.

Jorseal wijzigde deze reactie 24-06-2015 08:21 (37%)

• Cramthabam
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-04 19:48

Cramthabam

Leef en laat leven

Als je een VirtualBox gebruitk deze heeft geen ip gekregen. Ik weet zo de instellingen niet van je virtuele machine dus daar kan er een fout in zitten.

Battle.net tag  Diablo Progress PUBG:Sputtertoetn

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-05 22:18

Stacheldraht

PSN: Killerfabrik

Werkt DNS resolving wel?

Staan er in je browsers toevallig proxyinstellingen?

Kun je met telnet wel een webpagina opvragen (http://www.the-art-of-web.com/system/telnet-http11/) ?

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:59

Damic

Afwezig soms

Waarom heb je een 10.0.x.x adres van telenet? Ben je soms telenet node? Die 169.x.x.x klopt volgens ook niet echt (zou wel kunnen).

http://windows.microsoft....ip-settings#1TC=windows-7

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• donny007
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:28

donny007

Try the Nether!

Dat 169.x.x.x adres is toegewezen aan een virtuele netwerkadapter, die zal alleen in gebruik zijn als er een virtuele machine draait. Het lijkt meer op een foutief DNS-adres.

Kun je de resultaten posten van het volgende commando's?
nslookup google.com 10.0.2.2

nslookup google.com 8.8.8.8

/dev/null

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Brahiewahiewa

boelkloedig

quote:
Jorseal schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:09:
Als ik zo even snel kijk, zie ik een IP afwijking bij de DNS en de Default Gateway. Mogelijk dat daar je probleem ligt?...
Zeker weten dat daar het probleem ligt. DNS server is 10.0.1.1 terwijl het IP-adres 10.0.2.15/24 is.
10.0.1.1 valt dus buiten het subnet en wordt dus over internet gerouteerd; gaat niet werken.
Zet die DNS eens op googleDNS of openDNS of probeer 10.0.2.2

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-05 19:30
Gebruik je in VirtualBox Bridged Network en geen NAT/Host only ?
Ik gok dat 10.0.2.2 je modem/router is. Dan klopt 10.0.1.1 als DNS niet (zoals al werd gezegd).
Je zou een ipconfig /flushdns kunnen doen in die 8.1 machine. Of even je modem uit en aanzetten en je pc een herstart geven.
(/24 bij een 10.x.x.x subnet is apart, meestal is dit een /8. Het werkt wel gewoon).

EverLast2002 wijzigde deze reactie 24-06-2015 14:03 (13%)

• Psdmd
quote:
Jorseal schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:09:
Als ik zo even snel kijk, zie ik een IP afwijking bij de DNS en de Default Gateway. Mogelijk dat daar je probleem ligt?
Met een foute DNS kan je namelijk wel pingen op IP adres, maar websites kunnen hun naam niet omzetten naar IP en dus geen verbinding krijgen.
Ik dacht ook aan een DNS probleem, want chrome geeft volgende melding weer: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
quote:
Cramthabam schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:21:
Ik weet zo de instellingen niet van je virtuele machine dus daar kan er een fout in zitten.
quote:
Stacheldraht schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:55:
Staan er in je browsers toevallig proxyinstellingen?
Kun je met telnet wel een webpagina opvragen (http://www.the-art-of-web.com/system/telnet-http11/) ?
Geen proxy-instellingen actief nee, heb telnet geprobeerd met volgend commando $ telnet XXX.XX.XX.XXX:80 maar krijg de melding dat $ geen geldig commando is
quote:
Damic schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:01:
Waarom heb je een 10.0.x.x adres van telenet? Ben je soms telenet node? Die 169.x.x.x klopt volgens ook niet echt (zou wel kunnen).

http://windows.microsoft....ip-settings#1TC=windows-7
Mijn telenet modem heeft een publiek adres, 78.xxx.xxx.xxx, daarop is een aiport extreme aangesloten in DHCP/NAT modus, die zorgt voor het intern ip denk ik. Ik had hem eerst op bridge staan maar hier werd me aangeraden toch voor NAT te kiezen.. Dit is recent niet gewijzigd. Ik heb even als test terug bridge gekozen en virtualbox herstart, maar dit verandert niets aan de zaak.
quote:
donny007 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:13:
Kun je de resultaten posten van het volgende commando's?

@Brahiewahiewa, EverLast2002:

De instellingen op de host zijn als volgt:

De airport extreme is dus 10.0.1.1, geen idee waarom virtualbox een ip in een andere range toewijst..
Ik heb reeds geprobeerd om als statisch ip 10.0.1.3 te kiezen met als gateway 10.0.1.1 en als subnet mask 255.255.255.0 (met als dns de servers van telenet), maar toen gaf windows aan geen verbinding te hebben.

Ik gebruik NAT in de guest.

• Jorseal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-05 23:09
Als je NAT naar Bridged omzet dan moet dit probleem verholpen zijn. Met Bridged is het net alsof je met een kabel uit je virtualbox direct in je router gaat en haalt hij daar zijn IP op.

• tomdabom
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Je kunt uiteraard in je Win8 guest ook je dns aanpassen naar google, dan gaat het weer werken.
Zoals je ook kunt zien in je screenshot, resolved 8.8.8.8 wel gewoon records.

http://valid.canardpc.com/z5h6en - 5GHz

• Psdmd
NAT veranderen in bridge heeft niet geholpen, ook de DNS servers aanpassen is geen oplossing.

Ik heb een restore gedaan naar een snapshot van enkele maanden terug en daar geeft ipcongif/all dezelfde gateway en hetzelfde ip-adres terug (10.0.2.2 en 10.0.2.15). Op die snapshot werkt alles wel normaal met die instellingen..

Ik vermoed dat er dus een andere applicatie de browser blokkeert, kan ik dit testen op een bepaalde manier?

Psdmd wijzigde deze reactie 30-06-2015 00:22 (12%)

• Kalief
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-05 22:43
quote:
Psdmd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:14:
Ik heb een restore gedaan naar een snapshot van enkele maanden terug en daar geeft ipcongif/all dezelfde gateway en hetzelfde ip-adres terug (10.0.2.2 en 10.0.2.15). Op die snapshot werkt alles wel normaal met die instellingen..
En welke DNS? Ook toen 10.0.1.1?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True