Jorseal schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:09:
Als ik zo even snel kijk, zie ik een IP afwijking bij de DNS en de Default Gateway. Mogelijk dat daar je probleem ligt?
Met een foute DNS kan je namelijk wel pingen op IP adres, maar websites kunnen hun naam niet omzetten naar IP en dus geen verbinding krijgen.
Ik dacht ook aan een DNS probleem, want chrome geeft volgende melding weer: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Geen proxy-instellingen actief nee, heb telnet geprobeerd met volgend commando $ telnet XXX.XX.XX.XXX:80 maar krijg de melding dat $ geen geldig commando is
Mijn telenet modem heeft een publiek adres, 78.xxx.xxx.xxx, daarop is een aiport extreme aangesloten in DHCP/NAT modus, die zorgt voor het intern ip denk ik. Ik had hem eerst op bridge staan maar hier werd me aangeraden toch voor NAT te kiezen.. Dit is recent niet gewijzigd. Ik heb even als test terug bridge gekozen en virtualbox herstart, maar dit verandert niets aan de zaak.
@Brahiewahiewa, EverLast2002:
De instellingen op de host zijn als volgt:
De airport extreme is dus 10.0.1.1, geen idee waarom virtualbox een ip in een andere range toewijst..
Ik heb reeds geprobeerd om als statisch ip 10.0.1.3 te kiezen met als gateway 10.0.1.1 en als subnet mask 255.255.255.0 (met als dns de servers van telenet), maar toen gaf windows aan geen verbinding te hebben.
Ik gebruik NAT in de guest.