RMA geweigerd ivm (vrij discutabele) fysieke schade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:31
Zo'n 3 maanden geleden heb ik bij een shop 2 Kingston DataTraveler Mini 3.0 USB Sticks besteld (32 & 64 GB).

De 64 GB stick stopte met werken (zie afbeelding: klik!) dus RMA aangevraagd. Aangezien de stick een vrij stevige metalen behuizing heeft heb ik de stick in een envelop verzonden. Ik heb nog wel een A4 2x gevouwen en de stick hier met plakband op bevestigd zodat de stick in het midden van de envelop tussen een aantal lagen papier zou zitten.

Nu kreeg ik vandaag het volgende mailtje binnen met als titel "RMA ontvangen maar geweigerd":
Beste Toon,

We hebben uw RMA ontvangen. Er blijkt fysiek schade aanwezig te zijn op het usb stick. Dit kan ook de reden zijn dat er kortsluiting ontstaat en dat uw usb niet wordt herkend.

Mocht u nog vragen hebben verneem ik dat graag,

Met vriendelijke groet,
Hierop heb ik het volgende mailtje teruggestuurd:
Beste,

De USB stick heeft een metalen case, en het enige wat ik er mee heb gedaan is hem in en uit USB poorten van mijn computers halen.
Ik snap niet hoe door dit normale dagelijkse gebruik fysieke schade op kan treden.
Graag ontvang ik een duidelijke close-up foto van deze fysieke schade, want ik kan dit gewoon echt niet geloven.

Met vriendelijke groet,
Toon
En hierop ontving ik weer het volgende mailtje:
Beste Toon,

Zie bijlage voor foto van uw usb stick. De usb ingang is verbogen.

Mocht u nog vragen hebben verneem ik dat graag,

Met vriendelijke groet,
Inclusief de volgende foto: klik!

Op de foto zit de stick nog op dezelfde plaats met plakband op het A4. Door de beschadiging van de stick waar het blanke metaal duidelijk te zien is en de beschadiging van het papier, krijg ik toch erg sterk de indruk dat nadat mijn mailtje binnen kwam iemand een tang op de usb-stick heeft gezet. De manier waarop de stick er nu uitziet had ik hem hier waarschijnlijk ook niet meer in een usb-poort kunnen stoppen en dit is echt niet hoe de stick er uit zag toen ik hem verstuurde.

Word ik hier nu belazerd waar ik zelf bij sta? En wat zou ik nu nog kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:48
*knip* geef serieus antwoord of post niet

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 23-06-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En waarom zouden ze je belazeren? Dit kan ook bij de verzending zijn gebeurd, een gewone envelop is nou niet echt geschikt voor dergelijke zendingen.

Je zult toch echt meer dan vermoedens moeten hebben om hier over oplichting te spreken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39
Kan best zijn dat het onderweg gebeurd is (sorteermachines mss??). Ook al zou zo'n metalen stick toch wel tegen een stootje moeten kunnen, een envelop en wat papier is niet echt bescherming.

edit: zelfde als hierboven dus :P

[ Voor 34% gewijzigd door D-Three op 23-06-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:00
gambieter schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:46:
Je zult toch echt meer dan vermoedens moeten hebben om hier over oplichting te spreken.
Normaal ben ik het met je eens. Maar die DataTravelers zijn echt vrij hard. Als de TS zegt dat dit niet was bij verzending, maar hij zo aankomt, kan ik in 99% van de gevallen niet geloven dat dit door transport kan zijn gebeurt.

Wat vast ook de reactie van de webshop is. (Dit kan niet tijdens transport zijn gebeurt, wijst naar koper).

@TS. Foto's gemaakt voor verzending?

edit - Sowieso ziet die USB stick er niet uit als hij uberhaubt in een USB slot past op het moment, TS heeft wel screenshot van de stick in de pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Biersteker op 23-06-2015 18:52 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Heb je wel eens gezien hoe post behandeld wordt?
Een papieren envelop zonder bescherming is geschikt om papier mee te versturen en niets anders.

Een tip voor volgende keer: Alles wat door de brievenbus past kost net zoveel om te versturen als een brief met hetzelfde gewicht.
Een klein doosje of een enveloppe met bubbeltjesplastic (kost ook bijna niks) scheelt een hoop gedoe.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
Biersteker schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:50:
[...]
@TS. Foto's gemaakt voor verzending?
Nee, helaas ;(

Ik heb hier de 32GB stick nog op mijn bureau liggen, en voordat ik de 64GB stick opstuurde heb ik zelf geen uiterlijke verschillen gezien in ieder geval.
Ook als ik naar de foto kijk vind ik het blanke metaal vrij opvallend (dit was er echt 100% zeker niet), terwijl het stuk A4 erboven nog kaarsrecht en onbeschadigd lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 10:33
Kingston is best makkelijk met garantie ook naar detailhandel toe. Wat zou de reden zijn dat de winkel dit zelf hebben gedaan? Nu hebben ze een "boze" klant die mogelijk weer een negatieve reactie gaat neerzetten bij een review site. Ik heb zelf bij een webshop gewerkt, als je soms zag hoe onze dozen er uitzagen bij klanten.... Er wordt niet voorzichtig meegedaan. Bij briefpost al helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
Kost het verwerken van RMA niet gewoon tijd en geld?

Maar goed, bij de verzending dus?

Wat voor apparaten hebben ze bij PostNL die in de briefpost metaal kunnen verbuigen aan zowel de onder als bovenkant van de stick? En de plaats waarop de lak van de stick is verdwenen?

En waarom werd het verbuigen van de usb ingang pas in het 2e mailtje vermeld en is het 1e mailtje zo vaag? Ik vind het allemaal maar erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zie geen schade op de USB stick afgezien van een scheef randje?
Als dat gebogen randje de oorzaak is dat de stick defect is, dan is het gras hierbuiten rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Toon83 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:17:
Maar goed, bij de verzending dus?
Dat lijkt het meest aannemelijke ja.
Wat voor apparaten hebben ze bij PostNL die in de briefpost metaal kunnen verbuigen aan zowel de onder als bovenkant van de stick? En de plaats waarop de lak van de stick is verdwenen?
Sorteermachines, stempelmachines?
En waarom werd het verbuigen van de usb ingang pas in het 2e mailtje vermeld en is het 1e mailtje zo vaag? Ik vind het allemaal maar erg raar.
Alsof de winkel weet wat je met die stick hebt uitgevreten. Je zal de eerste niet zijn die een stick met fysieke schade opstuurt onder het mom van 'doet het niet'. RMA kost tijd en geld zoals je zelf stelt, voor een product van 20,- is er nog weinig marge over om iedere klant van een dik rapport van constateringen te voorzien ;)

Sterker nog, die marge die ze hadden zijn ze inmiddels al kwijt aan het beantwoorden van je mail :+

Ik vrees toch echt dat je zelf nalatig bent geweest door de stick niet fatsoenlijk te verpakken en/of te verzenden. Bubbeltjesenveloppen/plastic is niet voor de sier, en PostNL biedt opties voor verzekeringen (al is dat hier niet rendabel).

Dat de stick al stuk was voor verzending is zuur, maar voor de winkel is het nu lastig uit te sluiten dat je 'm niet zelf fysiek gesloopt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Toon83 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:43:
Word ik hier nu belazerd waar ik zelf bij sta?
Nee
En wat zou ik nu nog kunnen doen?
Een nieuwe USB-stick kopen en leren dat je toch echt nooit iets in een gewone envelop kan versturen. Dat gaat tussen twee rollers die de post plat drukken namelijk. Precies de reden dat de bubbelenvelop is uitgevonden...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Gevalletje 'eigen schuld dikke bult' dit. Simpelweg slecht verpakt door jezelf. Weinig discutabels aan.

Zo heb ik ook een keer een processor ontvangen van iemand, die ook meende dat een papiertje eromheen bescherming bood :? Nou, ik kan je vertellen, er was letterlijk geen één pinnetje op de processor aanwezig die nog enigszins recht overeind stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
Nja, okee. Als ik had gedacht dat de kwaliteit van deze stick zo was dat het op deze manier zou kunnen beschadigen door verzenden dan had ik het op deze manier niet verzonden. In het verleden genoeg computerspul en lenzen zonder problemen ontvangen en verzonden via een gewone envelop. En als het rollers of stempelmachines zijn geweest dan vind ik die pluk met papier die naast de stick omhoog staat nog altijd vrij bijzonder. Daarnaast zou je op alle enveloppen strepen moeten zien staan van de druk van de rollers want voor deze beschadiging is echt veel kracht nodig geweest hoor.

Maar goed, de webshop zal waarschijnlijk ook zeggen: verkeerde verzending is reden van beschadiging. Ik zal blijven denken: door de manier van verzenden had de webshop een mooie reden om mijn RMA niet serieus en in behandeling te hoeven nemen.

Het is sowieso een wijze les. Ongeacht of iets stevig genoeg lijkt voor verzending in een normale envelop bij RMA toch altijd een bubbelenvelop gebruiken. We laten het hier maar bij en als de shop nog een keer ergens voorbij komt krab ik wel eerst even goed achter mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verplaats je eens in de rol van de webwinkel. Als jij een usb stick zou ontvangen in een gewone envelop, en die vervolgens zichtbaar beschadigd/platgedrukt is. Hoe voorzichtig zou de eigenaar er dan mee om gegaan zijn? Ergo, gebruikersfout == geen garantie. Daar ze deze usb stick ook niet meer kunnen testen op deze manier is er geen andere conclusie of denk je nu werkelijk dat die webshop eerst met een hamer op de envelop heeft geslagen om onder de garantie uit te komen?

[ Voor 30% gewijzigd door Whatson op 23-06-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb ook wel eens wenskaarten gehad die wat dikker waren door bijv een button. De envelop was ook flink gehavend.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 23-06-2015 21:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Ik snap niet hoe anderen hier kunnen denken dat deze USB stick door rollers is platgedrukt.
Als de USB plat in de envelop zit, wat mij aannemelijk lijkt als je hem vastplakt in een brief, dan kan de USB stick niet op deze manier verbuigen.
Bij rollers komt te druk van boven en onder, het is dus logischerwijs niet mogelijk dat hij alleen in het midden ingedrukt is als hij er in de lengte doorheen gegaan is.. De korte zijde van de USB stick zou dan sowieso omgebogen moeten zijn.
Mocht hij er in de breedte doorheen gaan, dan zou deze over de gehele lengte omgebogen moeten zijn. Als ik TS was dan zou ik sowieso om meer foto's vragen.

Sterker nog, de plekken waar hij het meeste ingedeukt is zit op de plek waar het metaal zichtbaar is. Laat dit nou net de plek zijn waar de meeste USB aansluitingen de USB sticks klemmen: http://comps.canstockphot...ock-photo_csp17675743.jpg

Dat de USB stick niet goed genoeg verpakt is lijkt mij logisch, maar dat een postsorteermachine een stuk metaal zo kapotmaakt? Dat gaat er bij mij moeilijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mwah niet onaanemelijk ik heb compleet gebroken cd gekregen in de bubblewrap

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Altijd in een bubble envelope versturen. Overigens RMA is soms ook wel heel erg 'een beschadiging, ja gevallen/fout gebruiker'. Helaas had ik zo'n collega die los van de klacht een heel apparaat ging afspeuren.. G#d wat heb ik wel eens tegen hem staan vloeken en gezegd dat ie moest gaan repareren..
Hetzelfde gebeurd ook te vaak met nog duurdere smartphones :| is een RMA kwaaltje

Honderden USB's (per jaar) ontvangen, maar in de bubble envelope ging 98 van de 100 keer goed.
Een papieren envelope ging 3 van de 5 keer goed.... door het schuiven van de USB scheurt de envelope zo open, dit gebeurde regelmatig. Dus ook regelmatig lege envelopes. (Onderwijsinstellingen..)
Sommigen stuurden de USB 'goed verpakt'. Formaat schoenendoos, zonder enige opvulling.. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 22:13 ]

NRG

Pagina: 1