Zo'n 3 maanden geleden heb ik bij een shop 2 Kingston DataTraveler Mini 3.0 USB Sticks besteld (32 & 64 GB).
De 64 GB stick stopte met werken (zie afbeelding: klik!) dus RMA aangevraagd. Aangezien de stick een vrij stevige metalen behuizing heeft heb ik de stick in een envelop verzonden. Ik heb nog wel een A4 2x gevouwen en de stick hier met plakband op bevestigd zodat de stick in het midden van de envelop tussen een aantal lagen papier zou zitten.
Nu kreeg ik vandaag het volgende mailtje binnen met als titel "RMA ontvangen maar geweigerd":
Op de foto zit de stick nog op dezelfde plaats met plakband op het A4. Door de beschadiging van de stick waar het blanke metaal duidelijk te zien is en de beschadiging van het papier, krijg ik toch erg sterk de indruk dat nadat mijn mailtje binnen kwam iemand een tang op de usb-stick heeft gezet. De manier waarop de stick er nu uitziet had ik hem hier waarschijnlijk ook niet meer in een usb-poort kunnen stoppen en dit is echt niet hoe de stick er uit zag toen ik hem verstuurde.
Word ik hier nu belazerd waar ik zelf bij sta? En wat zou ik nu nog kunnen doen?
De 64 GB stick stopte met werken (zie afbeelding: klik!) dus RMA aangevraagd. Aangezien de stick een vrij stevige metalen behuizing heeft heb ik de stick in een envelop verzonden. Ik heb nog wel een A4 2x gevouwen en de stick hier met plakband op bevestigd zodat de stick in het midden van de envelop tussen een aantal lagen papier zou zitten.
Nu kreeg ik vandaag het volgende mailtje binnen met als titel "RMA ontvangen maar geweigerd":
Hierop heb ik het volgende mailtje teruggestuurd:Beste Toon,
We hebben uw RMA ontvangen. Er blijkt fysiek schade aanwezig te zijn op het usb stick. Dit kan ook de reden zijn dat er kortsluiting ontstaat en dat uw usb niet wordt herkend.
Mocht u nog vragen hebben verneem ik dat graag,
Met vriendelijke groet,
En hierop ontving ik weer het volgende mailtje:Beste,
De USB stick heeft een metalen case, en het enige wat ik er mee heb gedaan is hem in en uit USB poorten van mijn computers halen.
Ik snap niet hoe door dit normale dagelijkse gebruik fysieke schade op kan treden.
Graag ontvang ik een duidelijke close-up foto van deze fysieke schade, want ik kan dit gewoon echt niet geloven.
Met vriendelijke groet,
Toon
Inclusief de volgende foto: klik!Beste Toon,
Zie bijlage voor foto van uw usb stick. De usb ingang is verbogen.
Mocht u nog vragen hebben verneem ik dat graag,
Met vriendelijke groet,
Op de foto zit de stick nog op dezelfde plaats met plakband op het A4. Door de beschadiging van de stick waar het blanke metaal duidelijk te zien is en de beschadiging van het papier, krijg ik toch erg sterk de indruk dat nadat mijn mailtje binnen kwam iemand een tang op de usb-stick heeft gezet. De manier waarop de stick er nu uitziet had ik hem hier waarschijnlijk ook niet meer in een usb-poort kunnen stoppen en dit is echt niet hoe de stick er uit zag toen ik hem verstuurde.
Word ik hier nu belazerd waar ik zelf bij sta? En wat zou ik nu nog kunnen doen?