HDD HEAD-CRASH NABIJ ??

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
GVD kheb FF een zwaar SLECHTE mededeling :(

FF kort hoe het zit:

Kheb nu een 80 Gieg Maxtor in een Removable Bracket zitten en wilde FF kijken zonder die schijf, dus moest ik PC uit zetten. Daarna PC weer aan en Windows booten, dat was geen probleem. Goed, die schijf er weer in omdat ik nog niet klaar was. PC uit, knop om van de Bracket, PC weer aan, en runnen maar........ NO WAY !!

Ik hoorde me toch ineens een vet HARD SNERPEND GELUID dat wil je niet weten !! :( :(

En niet uit die nieuwe 80-er, nee, uit m'n BOOTSCHIJF, Maxtor 20 GB 7200rpm die ik pas sinds begin dit jaar heb !! :(

De BIOS wilde hem ook NIET detecteren, systeem Halted toen. Ik hard-reset en in de BIOS alle 4 de schijven op AutoDetect zetten... Vreemd, beide schijven op PRIMARY kanaal werden NIET gedetecteerd.

Ik PC uit, koppel de Pri.Slave los (Maxtor 40-GB 7200) en zet PC weer aan..... BLAH !! WEER dat Snerpende geluid, niet continu, maar telkens een paar keer bij proberen te Initialiseren, het leek wel een cirkelzaag :( :'(

PC weer uit, nu die 40 weer vastmaken en die 20 loskoppelen.... jawel hoor, 40-er wordt gewoon gedetecteerd, ook geen rare geluidjes meer :)
Damn ik bijna over de zijk dat m'n PC nu niet meer zou kunnen booten. Die 20GB is nu de enige die KAN booten (ga ik nu verandering in brengen met die 2 40-ers).

Maar intussen dat ik in DOS (via Boot-diskette opgestart) op m'n andere drives rondsurf naar gebackupped spul, staat die 20-er dus FF paar mins stil...

Daarna PC uit en koppel ik die weer vast... kijken wat er nu ging gebeuren..... Warempel, GEEN snerpened geluid, en Wonder-boven wonder ook nog Windows op starten (ben nu nog steeds in dezelfde Windows-sessie).

Ik ga nu heeeel rap alles backuppen.

Die schijf is amper een maandje of 6 oud en nu al zoiets ?? :? NO WAY dat dat goed is.... die gaat binnenkort terug voor onderzoek, zal wel nieuwe worden of zow. Vreemd, want nu hoor ik weer helemaal niks raars...

Iemand zoiets dergelijks meegemaakt?
Nog tips voor mij wat ik er aan kan doen, hoe ik dit verder kan oplossen?

Alvast bedankt, de schrik zit er GOED in.
Meteen terugdenkend aan de T.net / GoT "Big Crash 3" natuurlijk :'(

Verwijderd

Ik heb dit toevallig van de week ook ondervonden alleen dan met een maxtor 30gig 7200 rpm. Na een restart maakte ie een geluid wat leek op het geluid wat je hebt bij het opstarten van een schijf hij hield hier alleen niet meer mee op, heb toen ook de schijf losgekoppeld en waar aangesloten en jahoor ik kan hem gewoon weer gebruiken zonder problemen tot nu toe. [ wel backupje gemaakt natuurlijk :) ]

Verwijderd

Ga eventjes naar:
http://www.datarecovery-europe.com/ursachen/koepfe.htm

Hier kan je een wave filetje downloaden zodat je kan luisteren en vergelijken wat er met je schijf mis is...

• Knightwolf
Op maandag 18 juni 2001 00:51 schreef Pierce21 het volgende:
Ga eventjes naar:
http://www.datarecovery-europe.com/ursachen/koepfe.htm

Hier kan je een wave filetje downloaden zodat je kan luisteren en vergelijken wat er met je schijf mis is...
Thanx voor dees linkje.

Kheb die WAV gedownload, en mijn schijf maakte idd VRIJWEL PRECIES zo'n geluid !! :( :( :'(

• Knightwolf
Op maandag 18 juni 2001 00:47 schreef nol het volgende:
Ik heb dit toevallig van de week ook ondervonden alleen dan met een maxtor 30gig 7200 rpm. Na een restart maakte ie een geluid wat leek op het geluid wat je hebt bij het opstarten van een schijf hij hield hier alleen niet meer mee op, heb toen ook de schijf losgekoppeld en waar aangesloten en jahoor ik kan hem gewoon weer gebruiken zonder problemen tot nu toe. [ wel backupje gemaakt natuurlijk :) ]
Ik draai nu ook weer van die schijf, ik heb nu niet eens een andere opstart-mogelijkheid, dus als die schijf echt uitvalt kan ik niet eens meer surfen en hier kijken en wat posten en backuppen...... niks dus....

Kben bezig met C-partitie geheel naar een van m'n 40-ers te kopieren, die hebben wel Primary-Active boot-partities, die 80-er heeft alleen 4 Logical partities waar ik dus niet van kan booten (en ja, de backup van C: stond daar al wel op, maar daar heb ik dan niks aan)

• Knightwolf
Vannacht heb ik m'n systeem van C: gekopieerd naar de boot-partitie van de andere schijf, en draai nu m'n Windows vanaf die 40GB Maxtor, voor de "veiligheid" dus.

Maar nu weet ik nog niet wat ik het beste met die 20GB schijf kan/moet doen !!

Is het niet zo erg geweest en kan ik hem gewoon blijven gebruiken, op eigen risico dus. OF is het beter om hem terug te sturen naar de leverancier om van de garantie gebruik te maken ??

Dit moet zo gauw mogelijk afgehandeld worden, ik ben er niet gerust op. Cirkelzagen-geluid vind ik prachtig >:) maar NIET als een harde schijf zo'n geluid maakt :(

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik zou het er niet op wagen en em terugbrengen!
Vaak is het zo dat de fabrikanten je toch een nieuwe HD geven, laten checken door een monteur kost al meer dan een nieuwe. Vaak geeft het bedrijf waar je em hebt gehaald je een "leen" HD. Dus niet zeggen dat je nog een extra HDtje hebt natuurlijk ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Knightwolf
Op maandag 18 juni 2001 12:51 schreef 2Dutch2 het volgende:
ik zou het er niet op wagen en em terugbrengen!
Vaak is het zo dat de fabrikanten je toch een nieuwe HD geven, laten checken door een monteur kost al meer dan een nieuwe. Vaak geeft het bedrijf waar je em hebt gehaald je een "leen" HD. Dus niet zeggen dat je nog een extra HDtje hebt natuurlijk ;)
Was ik al van plan ja, maar kwilde het nog FF zeker weten :)
En nee tuurlijk niks zeggen :P
Echter ken ik het verschijnsel "leen-HD" nier hoor

Verwijderd

Gewoon terug gaan. Is binnen de garantie. En het is niet normaal dat ie zo doet.

• Knightwolf
Kheb net d eaankoopbon FF opgezocht:

Aankoopdatum van die 20 Gieg is 05-01-2001
5 januari dus.
Het is nu 18 juni, dat is nu 5 maanden en 13 dagen later, nog geen half jaar oud dus, en dan al dit??

Kheb ook FF naar de aankoopbon van m'n oudste 40GB gezocht, volgens mij is dat 14 maart 2000, en dus al 1 jaar 3 maanden en 3 dagen oud, en nog steeds issie perfect!!

FF voor het verschil he ;)
Pagina: 1