Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 08:33
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vrijdag 19-6-2015 een nieuwe laptop van het merk Asus.
Het gaat om de Asus N551JB-CN030H, prima laptopje.

Zoals je kunt zien in de specificaties van deze laptop heeft deze een NVIDIA GeForce 940M GPU geïntegreerd. De driver versie die op dit moment geïnstalleerd is is 345.05.

Volgens de website van Asus is dit de meest recente driver voor de GPU. Echter geeft de website van NVIDIA zelf iets anders aan.

Volgens de website van NVIDIA is al een tijdje de update 350.12 uit, en sinds 22-6-2015 ook de 353.30.

Als ik in GeForce Experience updates ga ophalen geeft deze aan dat de meest recente (345.05) geïnstalleerd is.

Toen kwam ik op het idee om de drivers rechtstreeks van de site van NVIDIA te downloaden en installeren, maar zodra ik een van de 2 versies (350.12 / 353.30) uitpak en probeer te installeren, krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LQq2UbU.png

Weet een van jullie misschien een oplossing waardoor ik toch de laatste versie van de drivers kan installeren zodat ik van GTA V kan genieten zonder dat mijn personage zwarte strepen heeft ;(

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je wel de goede driver voor de Mobile kaarten gepakt in plaats van de desktop drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb dit eens gehad met de desktop drivers. Na het herinstalleren van Windows werden ze gewoon weer herkend.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
Kaalus schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:44:
Heb je wel de goede driver voor de Mobile kaarten gepakt in plaats van de desktop drivers?
Ja, ik heb echt gekozen voor de 900M serie, vervolgens op 940M geklikt, daarna kwamen deze 2 versie's tevoorschijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P3zYS3t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
Koninkje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:48:
Ik heb dit eens gehad met de desktop drivers. Na het herinstalleren van Windows werden ze gewoon weer herkend.
Heb je een OEM PC of een zelf samengesteld? Ik heb namelijk de laptop al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen om te kijken of dat zou helpen. Maar misschien stopt Asus een aantal bestanden in de OEM versie van Windows om dat te blokkeren.

Jij denkt dus dat Windows een keer helemaal opnieuw installeren vanaf retail Windows DVD zou moeten helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Kjellzw schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:51:
[...]

Heb je een OEM PC of een zelf samengesteld? Ik heb namelijk de laptop al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen om te kijken of dat zou helpen. Maar misschien stopt Asus een aantal bestanden in de OEM versie van Windows om dat te blokkeren.

Jij denkt dus dat Windows een keer helemaal opnieuw installeren vanaf retail Windows DVD zou moeten helpen?
Zelf in elkaar gezet, ik zou niet weten waarom Asus driver updates zou tegenhouden trouwens...

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Waarschijnlijk kom je de ini files van de driver aan het passen en het hardware id van je videokaart erin aan het zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Zelf heb ik de ASUS N551JQ-CN020H met een nVidia GeForce 845M en hetzelfde probleem.

Dit zijn beide zogenaamde OEM kaarten, je bent afhankelijk van ASUS of de community voor de meest actuele drivers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 09:30
Dit had ik ook bij mijn CN030H, de driver van Nividia werkt niet maar daarna heb ik de driver van de Asus site zelf gedownload en toen werd de kaart wel geinstalleerd.

Ohh, zie nu zelf dat de driver van de Asus site niet de meest recente is... een nieuwere driver lukt bij mij dus inderdaad ook niet

[ Voor 29% gewijzigd door DM89 op 16-07-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Windows 10 versie op de nividea site 29\7 werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 19:42
al geprobeerd om volledig je videodriver eraf te gooien en vervolgens die van nvidia opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De nVidia GeForce 845M werkt ook gewoon al met Windows 8.1 Driver 353.30. Ik denk dat ze alle OEM limitaties eraf gegooid hebben voordat Windows 10 uitkwam, anders komen sommige mensen er helemaal niet meer uit met een nVidia OEM GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 07:40
Als je per se de nieuwste drivers wilt hebben dan zou je het kunnen proberen via laptopvideo2go. Deze passen drivers aan voor OEM kaarten waar de fabrikant vaker ophoudt met supporten.

Dit is wel een website die helemaal niets te maken heeft met de betreffende fabrikant en wordt dus ook niet officieel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
JvdHoudt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:01:
Als je per se de nieuwste drivers wilt hebben dan zou je het kunnen proberen via laptopvideo2go. Deze passen drivers aan voor OEM kaarten waar de fabrikant vaker ophoudt met supporten.

Dit is wel een website die helemaal niets te maken heeft met de betreffende fabrikant en wordt dus ook niet officieel ondersteund.
Dit is nu juist niet meer nodig is geconstateerd, dus dit wil ik nu juist afraden. Gewoon de nVidia driver downloaden.

Pagina: 1