Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 11:45
Hallo allemaal ,

Zoals de titel aangeeft gaat het om de IP van de router

Hier me verhaal :

Ziggo router/modem staat op Bridge , van daaruit ( 1 kabel ) gaat het na TP-link Archer c7.
Vanuit de TP-link gaat er 4 kabels na : Tv - Pc - Ps4 en mediaplayer ( slaapkamer achter )

2de router Linksys WRT320N .

Ik heb de Linksys router beneden aan gesloten ( geen lange netwerk kabel over ) , daarop heb ik de SSD , wachtwoord het zelfde gedaan als op de Tp-link ( Linksys heb ik dhcp uitgezet ) en ook op kanaal 3 gedaan .

De ip adres van de tp-link en Linksys router is de zelfde behalve op de einde : tp-link 0.1 - Linksys 0.254

Daarna heb ik 1 van de 4 kabels los gemaakt van Tp-link , van die vrij poort heb ik een kabel van daaruit na Linksys in plugt , lampje brand aan van die poort op de Linksys .

Dus netwerk kabel los gehaald de router van de stroom af ( 10 Sec ) en snel boven aangesloten .
Dus de router is boven draadloos .

Tp-link staat 2.4 ghz - 5.0 ghz is uit gezet
Linksys staat 2.4 ghz - 5.0 ghz is uitgezet

Maar nu komt het :

Zodra ik boven hebt en me telefoon gaat zoeken na de SSD geeft het op me telefoon aan : KAN GEEN IP VERKRIJGEN
Terwijl als ik beneden in de huiskamer bent , en het gaat zoeken na me SSD netwerk naam , dan pakt het in 1 x .

Wie weet wat de probleem is , waarom het boven op de Linksys router me telefoon geen IP kan krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door fons78 op 23-06-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geefs een overzicht van de gebruikte ipadressen en subnet(en)
Hoe heb je linksys op de tp-link aangesloten? (Wan of lan poort)

Overigens is het SSID en niet SSD.... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Begrijp ik het nou goed dat de Linksys op dit moment niet meer met een kabel aan de TP-Link hangt? Dat gaat natuurlijk niet werken zo.

Je zal toch echt een kabel naar boven moeten trekken, of eventueel met iets als Powerline of MoCa aan de slag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Zoals Orion zegt ^

Daarnaast, waarom zet je 5ghz uit? Die is vaak minder druk en sneller.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:36:
Zoals Orion zegt ^

Dat kan misschien zijn keus zijn ivm bereik.

Maar idd zonder kabel geen ip.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Op de Linksys moet de DHCP server UIT staan, de netwerkkabel naar de TP-Link moet aangesloten zijn op een van de LAN poorten van de Linksys (niet de internetpoort).

Overigens doet de WRT320N geen gelijktijdige dual-band, het is 2.4 of 5GHz, in dat geval is 2.4GHz beter voor compatibiliteit. Op de TP-Link is het zonde om 5GHz uit te schakelen, daar kun je die hoge 802.11ac snelheden behalen. Geef het 5GHz netwerk altijd een andere naam om verwarring te voorkomen.

Check ook de zaken na die besproken worden in dit topic:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 34% gewijzigd door donny007 op 23-06-2015 18:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
mell33 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:47:
[...]

Dat kan misschien zijn keus zijn ivm bereik.

Maar idd zonder kabel geen ip.
Precies voor het bereik , en dat me apparaten niet 5.0 ghz ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:36:
Zoals Orion zegt ^

apparaten ondersteunen geen 5.0 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
Ik ga nu met kabel eraan te hangen vanuit Tp-link na Linksys toe

Ik hou jullie op de hoogte

Update :

Kabel aangesloten op poort 1 van Linksys vanuit Tp-link , poort 4 van linksys na media player en het werkt goed volgens mij .

Op me telefoon ( note 2 ) kan ik niet zien op welke router het verbonden is ( ga vanuit op de linksys )

[ Voor 64% gewijzigd door fons78 op 24-06-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wist je dat je je laatste post kunt wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Nog een tip: het beste kan je kanaal 1,6 of 11 gebruiken. Kanalen 12 en 13 worden niet altijd even goed ondersteund door apparatuur, en de andere kanalen overlappen. Gebruik dus een combinatie van 2 kanalen (1 en 6, 6 en 11 of 1 en 11) die het minst in gebruik zijn. Je kan in principe ook alles op automatisch laten staan, maar in mijn ervaring werkt dat voor kleine netwerken minder goed dan handmatig iets instellen.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
Ximon schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:11:
Nog een tip: het beste kan je kanaal 1,6 of 11 gebruiken. Kanalen 12 en 13 worden niet altijd even goed ondersteund door apparatuur, en de andere kanalen overlappen. Gebruik dus een combinatie van 2 kanalen (1 en 6, 6 en 11 of 1 en 11) die het minst in gebruik zijn. Je kan in principe ook alles op automatisch laten staan, maar in mijn ervaring werkt dat voor kleine netwerken minder goed dan handmatig iets instellen.
misschien niet helemaal van toepassing, maar is dat inmiddels niet al achterhaald? als ik hier een korte scan doe op netwerken in de buurt kom ik uit op 12 netwerken op kanaal 11, 3 op 8 &/of 9, 7 op kanaal 6,
3 op kanaal 3,4 of 5) en 18 netwerken op kanaal 1

Het lijkt er dan ook op dat iedereen tegenwoordig op die "weinig" gebruikte kanalen gaat zitten. of vergis ik mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Dit verhaal is niet achterhaald, de specificatie van 2,4 GHz WiFi kanalen is niet veranderd en alle kanalen behalve 1, 6 en 11 overlappen nog steeds. Helaas worden die andere kanalen best veel gebruikt. Wat ik bedoel is: zoek uit (via Xirrus WiFi inspector oid) welke kanalen uit 1, 6 en 11 het minst gestoord worden door de aanwezige SSIDs en gebruik die. 802.11n is beter bestand tegen interferentie door onder andere overlappende kanalen, maar dat is ook geen silver bullet volgens Cisco
Myth #18: "802.11n and antenna systems will work around any interference issues."

Systems that use multiple antennas or smart antennas are able to increase immunity to interference by boosting the desired signal seen at a receiver. When the desired signal is stronger, the ratio of that signal to interference (referred to as signal-to-noise ratio or SNR) is also improved. Effectively, this reduces the zone of interference associated with a particular interference device to a smaller area. But the gain achieved by a smart antenna system is typically only on the order of 10 dB of enhanced signal power. This means that the range of interference might be shrunk by a factor of 2 over a traditional antenna system, but even then the interference problem is far from solved. For example, if a device would have previously caused problems at a distance of 80 feet from the receiver, it will still cause problems up to 40 feet from the receiver. Thus you would have 5000 square feet of floor space where the interference is still a problem!
Het lastige is dat de meeste access points standaard op automatische kanaalselectie staan, en dat die dingen dus vrolijk op welk kanaal dan ook gaan zitten terwijl dat eigenlijk niet handig is. Ik hoop altijd dat die automatische access points in mijn buurt dus ook automatisch van m'n kanaal ophoepelen als ik mijn accesspoint handmatig instel ;)

Om mijn eigen betoog onderuit te halen: ik ben ook wel eens situaties tegengekomen die zo verschrikkelijk waren qua interferentie dat alleen automatische kanaalselectie een stabiele verbinding opleverde.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
Maar wat ik NIET snap is ......................

Waarom de Linksys router special met kabel moet aangesloten worden zodat het ip kan krijgen ??

Want een Wifi repeater is ook draadloos , die vangt het signaal op en die versterkt het , waarom zou het Linksys het dan niet kunnen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fons78 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:58:
Maar wat ik NIET snap is ......................

Waarom de Linksys router special met kabel moet aangesloten worden zodat het ip kan krijgen ??

Want een Wifi repeater is ook draadloos , die vangt het signaal op en die versterkt het , waarom zou het Linksys het dan niet kunnen ???
Omdat de Linksys een router is.

Sowieso moet je niet met Wi-Fi repeaters gaan werken, die dingen zijn brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een draadloze verbinding van 2 AP's wordt opgezet via WDS (Wireless Distribution System) Er zijn verschillende implementaties van WDS en vaak zijn die fabrikant afhankelijk.
Als beide routers (dezelfde) WDS functie ondersteunen is het mogelijk om draadloos met elkaar te verbinden. Je levert dan wel voor beide AP's de helft van je bandbreedte in vanwege de draadloze verbinding die de 2 devices met elkaar moeten opzetten.
Als je maar even de mogelijkheid hebt om de 2 routers met een kabel te verbinden is dat zeer aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:16:
[...]

Omdat de Linksys een router is.

Sowieso moet je niet met Wi-Fi repeaters gaan werken, die dingen zijn brak.
Een router zou ook als een mogelijk als een wifi repeater moeten kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fons78
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:49:
Een draadloze verbinding van 2 AP's wordt opgezet via WDS (Wireless Distribution System) Er zijn verschillende implementaties van WDS en vaak zijn die fabrikant afhankelijk.
Als beide routers (dezelfde) WDS functie ondersteunen is het mogelijk om draadloos met elkaar te verbinden. Je levert dan wel voor beide AP's de helft van je bandbreedte in vanwege de draadloze verbinding die de 2 devices met elkaar moeten opzetten.
Als je maar even de mogelijkheid hebt om de 2 routers met een kabel te verbinden is dat zeer aan te bevelen.
Dank je wel

Dat is pas een duidelijk antwoord erop ;)

Ik heb nu gelukkig ook met kabel verbonden
Pagina: 1