Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment een iphone 4s toestel en ik ben al toe aan een nieuwe smarphone want ik ben het formaat en de telefoon al helemaal zat, het is tijd voor iets nieuws

Ik zoek een?
Ik zoek een mobiele telefoon met een 5'' - 5,5'' beeldscherm , om fotos te maken, videos. en genoeg geheugen, voor mij is 16GB te weinig.

Wat is je budget?
€400-€750 , het is een toesel die ik wel voor 2-3 jaar wil kunnen gebruiken en het maakt me niet uit om een groot bedrag te besteden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een telefoon met
- 5'' - 5,5'' beeldscherm (phablet(
- een camera met 16-20 mpx. en de mogelijkheid hebben om op 1080p te kunnen filmen.
- batterij wat lang meegaat en meer dan 4-5 de beeldscherm aan kan hebben
- intern geheugen 32/64gb of de mogelijkheid hebben om een microSD-kaart te gebruiken
- 2-3GB ram
- vloeiend.

Ik wil geen Lumia, Blackberry.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb dit al gevonden:
- LG G4
- Samsung Galaxy Note 4
- Xperia Z3 / Z3+
- iPhone 6
- Nexus 6

mijn voorkeur zou gaan naar een iPhone 6 maar ik ben ook nieuwsgierig om Android te gebruiken :o

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke opties van de 4 toestellen die ik hier net heb genoemd vinden jullie het best?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:55:

Ik wil geen Lumia, Blackberry.[/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]
Ik heb dit al gevonden:
- LG G4
- Samsung Galaxy Note 4
- Xperia Z3 / Z3+
- iPhone 6
- Nexus 6
Ten eerste is het misschien handig om aan te geven waarom je voor deze gekozen heeft en wat je wel en niet aan staat aan ieder model.

Maar als het tussen deze gaat is het voornamelijk de wedstrijd tussen de Note 4 en de LG G4. De Nexus heeft als voordeel dat het snel stock android updates krijgt, maar is erg duur in vergelijking met de andere opties. De Sony's staan bekend om hun brakke bouwkwaliteit ivm het ontbreken van een intern frame. Bovendien heeft de Z3+ in ieder geval de 810 die momenteel voor veel problemen zorgt.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
Referral links zijn niet toegestaan

[ Voor 83% gewijzigd door The Wizard op 27-06-2015 09:13 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou de LG G4 nemen, met leren achterkant, dat is ten minste echt onderscheidend van de rest en voor de rest gewoon een top toestel plus verwisselbare batterij (ivm lange gevraagde levensduur), SD kaart, etc.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Of gewoon de iPhone, best slimme keuze. Tussen het Tweaken door (lees: gewoon je dagelijkse taken) wil je ook iets wat werkt. Handig, dan heb je zoiets altijd op zak!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Red-Front schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:31:
Of gewoon de iPhone, ... wil je ook iets wat werkt.
Ik vind dat nu net niet een valide argument, ik heb zelf een iPhone 6 (en daarvoor 5 en 3gs) zakelijk en HTC One prive, en beide platformen doen gewoon hun werk goed, en met beide heb ik wel een keer een hikje meegemaakt.

De TS kan gewoon ouderwets vertrouwd gaan voor wat hij kent, en de iPhone 6 nemen (of de 6 plus, past ook binnen zijn specs). Zal zeker geen teleurstelling worden.
Een goed argument kan dan zijn, je moet bij overstap op een ander eco systeem de meeste van je apps opnieuw aanschaffen voor dat platform.
Een ander goed argument, check of de apps die je gebruikt ook voor het andere eco systeem beschikbaar zijn, en zo niet of je kunt leven met de alternatieven.

Maar de TS geeft ook aan wat anders te willen proberen en noemt meerdere goede Android modellen, die ook niet verkeerd zijn en aan zijn eisen voldoen, dus dan kun je kijken naar of iets is waardoor die zich onderscheiden (leren achterkant van de LG), of juist overeenkomen (Samsung en Sony) met de iPhone.

Verwijderd

Red-Front schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:31:
Of gewoon de iPhone, best slimme keuze. Tussen het Tweaken door (lees: gewoon je dagelijkse taken) wil je ook iets wat werkt. Handig, dan heb je zoiets altijd op zak!
off-topic: Hahahah, dankjewel voor het gratis vermaak. De (kinderachterige) bias druipt er vanaf.

on-topic: Vrijwel alle telefoons in je lijst zijn gedegen kandidaten. Iphones zijn prachtige toestellen wat als enige echter nadeel heeft dat de prijs/kwaliteitsverhouding ver te zoeken is. Bij een onbeperkt budget is dat echter geen overweging. De Nexus 6 is groot maar wel erg degelijk en heeft ook een heerlijk groot beeldscherm, Als je Sony overweegt sla de Z3+ voor nu even over, teveel hitte problematieken. Kun je nog een maandje wachten dan kun je de Note 5 ook overwegen.

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien iets heel anders als foto's maken belangrijk is voor je, kijk eens naar de Panasonic cm1, zeer exclusief zeer grote fotosensor en voor 749 bij kameraexpress.nl. nl te koop.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wil ik geen discussie opladen iphone specs of android vs. Apple.

Maar als ik kijk naar de Iphone 6 dan voldoet die op een aantal punten niet aan je wensen:
- 5'' - 5,5'' beeldscherm (phablet)
- een camera met 16-20 mpx.
- 2-3GB ram
Iphone heeft maar een 4.7" scherm, een camera met 'maar' 8 mpx en 1GB ram.

Vanwege de scherm grootte zal je dan de Iphone 6 Plus moeten halen, maar deze valt met €852,- ruim buiten je budget.

Alle andere telefoons voldoen gewoon aan je wensen. Eventueel kun je ook nog de Oneplus One overwegen, of iets importeren uit china?

Verder vraag ik me af wat je bedoel met:
meer dan 4-5 de beeldscherm aan kan hebben

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 17-07-2015 11:08 ]

Verwijderd

Als iemand die absoluut geen iPhone wil hebben spring ik toch even in de verdediging van het appeltje. 1GB op een iPhone geeft een geheel andere gebruikerservaring dan 1GB op android. Het zou mij enorm verbazen als je verschil merkt in het geheugen tussen een 1GB iphone en een 2a3 GB android.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:32:
Als iemand die absoluut geen iPhone wil hebben spring ik toch even in de verdediging van het appeltje. 1GB op een iPhone geeft een geheel andere gebruikerservaring dan 1GB op android. Het zou mij enorm verbazen als je verschil merkt in het geheugen tussen een 1GB iphone en een 2a3 GB android.
Ik ben ook zo iemand. ;)

Maar je hebt waarschijnlijk gelijk, verschil is ook niet te merken. Mocht dit wel zo zijn had Apple er waarschijnlijk al lang 2GB of meer in gezet.

Het viel me alleen op dat de specificaties genoemd door de TS niet echt overeen kwamen met de telefoon die hij zelf had voorgesteld.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
rens-br schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Ik ben ook zo iemand. ;)

Maar je hebt waarschijnlijk gelijk, verschil is ook niet te merken. Mocht dit wel zo zijn had Apple er waarschijnlijk al lang 2GB of meer in gezet.

Het viel me alleen op dat de specificaties genoemd door de TS niet echt overeen kwamen met de telefoon die hij zelf had voorgesteld.
Ben het er niet helemaal mee eens. Ik merk op mijn iPhone 6 Plus best wel dat er maar 1GB in zit. Zeker als je een aantal tabs in Safari open hebt staan, moeten er al snel pagina's en apps herladen worden. Dit had ik op mijn HTC One (met 2GB) veel minder. Daarnaast heb je op toestellen als de LG G4, de Note 4 en de S6 ook de mogelijkheid tot multitasken. Apple heeft dat met iOS 9 aangekondigd, maar ook alleen voor de iPad Air 2 die, je raadt het al, 2GB heeft.

Wat betreft de mp van de camera; verschillende reviews hebben aangetoond dat de iPhone 6 (en de Plus vanwege OIS) betere foto's maakt dan menig 16-20 mp camera op een telefoon. De eerlijkheid gebied te zeggen dat op fotogebied de LG G4 en de Samsung Galaxy S6 op dit moment een streepje voor hebben (video dan weer niet).

Ik zou zeggen: zijn er veel apps op iOS die je op Android mist, gebruik je iCloud en de diensten veel op iOS, of kun je ook met alternatieven af? Android doet in mijn ogen niet onder voor iOS, ook niet meer wat betreft stabiliteit. Ik vind stock Android (Lollipop) ook mooier dan iOS, maar dat krijg je dus alleen met de Nexus 6. De rest is allemaal met een skin van een fabrikant; dat moet je liggen. Ik zou zeggen, probeer het eens uit in de winkel. Kijken of het bevalt.

Verwijderd

Ik zou gewoon bij je Apple blijven.
Behalve bij de nexus, geeft geen enkele droid je 2/3 jaar update zekerheid.

Dat 1GB ram een probleem is, is iets dat alleen speelt als je heel veel html consumeert, of iets dat in de hoofden van Android gebruikers speelt.
Door strenge eisen van Apple kan de iphone daar prima mee vooruit. En worden developers bovendien gedwongen efficiënt te programmeren.

Opslagruimte + externe sd werkt ook bij Android in de praktijk niet zo ideaal. Beter is om gewoon grote opslagruimte hebben op die telefoons zelf.
Pagina: 1