Moet een monitor rusten...

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:27
als je hem hebt verplaatst? Dit hoorde ik van een collega van mij toen ik net een nieuwe monitor had gekocht en hem meteen aanzette. Hij waarschuwde me dat ik hem beter eerst 24 uur kon laten rusten.

Ik vraag me dus af of dit waar is (hij geloofd er zelf heilig in) en of dit de beeldkwaliteit zal aantasten. Ik bedoel in dit geval natuurlijk een CRT beeldscherm.

Verwijderd

lol.....nog nooit van gehoord

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb er nog nooit van gehoord, ik weet wel dat je een koelkast 24 uur moeten laten rusten als je hem hebt vervoerd.

Verwijderd

lijkt me niet ik heb het iig niet gedaan met mijne

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49
Natuurlijk moet ie rusten. Anders is alle stroom die er nog in zit helemaal door elkaar gehusseld en krijg je geheid kortsluiting als je um aandoet.

UNOX: The worst operating system

• tiguan
Op maandag 18 juni 2001 00:43 schreef Sjoko het volgende:
Natuurlijk moet ie rusten. Anders is alle stroom die er nog in zit helemaal door elkaar gehusseld en krijg je geheid kortsluiting als je um aandoet.
Welke stroom :?

• MarElo
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Op maandag 18 juni 2001 00:38 schreef Wannapuf het volgende:
als je hem hebt verplaatst? Dit hoorde ik van een collega van mij toen ik net een nieuwe monitor had gekocht en hem meteen aanzette. Hij waarschuwde me dat ik hem beter eerst 24 uur kon laten rusten.

Ik vraag me dus af of dit waar is (hij geloofd er zelf heilig in) en of dit de beeldkwaliteit zal aantasten. Ik bedoel in dit geval natuurlijk een CRT beeldscherm.
Als het nou een koelkast was,zou ik zeggen ja,maar een monitor ?

Gewoon meteen gebruiken,of het temperatuurverschil van de monitor met de temperatuur in de omgeving waar die komt te staan moet zo groot zijn,dat je em eerst ff moet laten a-klimatiseren.(ivm met condens)

Vooral in de winter dus,als het vriest)

pfff,wat een zin :)

Verwijderd

een aantal uur acclimatiseren is wel nuttig als je de monitor van een koude loods naar een warme binnenomgeving verplaatst in verband met condensvorming, das het enige. Maar das vooral van toepassing in natte en koude jaargetijden.. :)

edit:

ow, net te laat *D

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op maandag 18 juni 2001 00:45 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Welke stroom :?
Sommige mensen hier hebben geen gevoel voor ironie.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Hij zit je gewoon in de zeik te zetten >:) Je laat je TV toch ook niet rusten.

Als je van een koude omgeving naar een warme omgeving gaat, tja dan kan je hem niet gelijk aanzetten ivm condens. Ik heb die van mij toen ik hem kreeg ook gelijk aangezet en doet het nog steeds.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

idd, wel een beetje jammer dat zo'n topgrap niet begrepen wordt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• tiguan
Tuurlijk, oke, hij zal het wel meteen doen. Maar dit ging om dat phosfor dat eerst moet balanceren ofzoiets? Dat spul dat aan de binnenkant tegen de voorkant de beeldbuis zit.

Verwijderd

Pfff, als ik ga LANen doe ik mijn beeldscherm ook niet 24 uur uit ofzo, gewoon direct aanknallen die hap!

Verwijderd

Het is een leuke grap, maar met 'ironie' heeft het geen fluit te maken.

• tiguan
Op maandag 18 juni 2001 00:47 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Sommige mensen hier hebben geen gevoel voor ironie.
Valt wel mee, had alleen zin om er serieus op in te gaan.
]Op maandag 18 juni 2001 00:49 schreef bloasfist het volgende:

idd, wel een beetje jammer dat zo'n topgrap niet begrepen wordt.
Ehm, ik lag niet LMAO ROFL hoor ;)

Verwijderd

Wat hij denk ik in de war haalt is dat als je de kap van de onitor eraf schroeft er nog elektriteit op de beeldbuis enz. kan staan :o

Je moet dus wachten voordat je iets aanraakt als de monitor vlak daavoor heeft aangestaan.

Verwijderd

ik ken wel monitoren die je als je ze op hun kant zet de kleuren helemaal weg 'vallen'. Zeer grappig effect en niet schadelijk. Mischien dat ie daar op doelt?

• tiguan
Ik begin nu toch aardig overtuigd te raken dat mijn waarde collega uit z'n nek zit te lullen of dat hij een onzinnig blaadje heeft zitten lezen. Gewoon aanzetten die hap, je wil tenslotte dat ding gebruiken, zeker als je hem net nieuw heb. ;)

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Op maandag 18 juni 2001 13:04 schreef bakdozium het volgende:
ik ken wel monitoren die je als je ze op hun kant zet de kleuren helemaal weg 'vallen'. Zeer grappig effect en niet schadelijk. Mischien dat ie daar op doelt?
Als het goed is, is dat met alle monitoren zo...heeft te maken met het magnetisch veld van de aarde (was eens een vraag bij de wetenschapsquiz)

• tiguan
Oh ja dat met die kleuren is ook met tv's hoor. Ik dacht ik zet me tv ff op z'n zij zodat ik liggend lekker tv kan kijken ;)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik wacht zelf altijd een uurtje of 2 voordat ik een nieuwe monitor aan zet in z'n nieuwe omgeving ( kan hij lekker wennen )

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ook wel eens wil helpen is goed schudden. Alle fosfor raakt dan goed verdeeld in de fosforbehuizinkjes (hoe heet dat ook alweer) en zo krijg je al je kleuren ten minste het zelfde. Rood links in je beeld is dan hetzelfde als rood rechts in je beeld. Dit werkt ook goed bij monitoren die al wat ouder zijn en waarvan het beeld fletser begint te worden.

Tegenwoordig wordt het wel moeilijker met al die grote schermen van 21" enzo. Die zijn meteen zo zwaar.

Weet iemand hoe het zit met LCD monitoren? Moet je die kristallen ook eerst goed opschudden? (Als een kussen)

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Op maandag 18 juni 2001 13:25 schreef blender het volgende:

Tegenwoordig wordt het wel moeilijker met al die grote schermen van 21" enzo. Die zijn meteen zo zwaar.
Haha. Ik verplaats die bakbeesten om inkomen te verdienen :P

Mijn eigen weegt 35 kilo

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

owja.

Na de verhuizing zetten wij ze meteen aan. Maakt geen ene mallemoer uit

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 18 juni 2001 13:08 schreef Wannapuf het volgende:
of dat hij een onzinnig blaadje heeft zitten lezen.
Tja weer een computer idee gebruiker... :Z

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Heb het wel ooit in de handleiding van zo'n bak gelezen (mjah, ik verveelde me ;) ), maar heb er verder nooit naar gekeken. Worx direct fine moet ik zeggen.
Pagina: 1