Volledige display niet in gebruik op U2515H

Pagina: 1
Acties:

• xeonzs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-07-2025
Geachte Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn U2515H waarbij het scherm maar een gedeelte van de monitor gebruikt.
Er zit ongeveer een inch tussen de display en de bezel.

Volgens de nvidia screen resizer staat hij inderdaad op 2560x1440 @ 60hz en volgens de Dell OSD ook maar dat is dus echt niet zo.
Op youtube reviews zie ik hetzelfde:
YouTube: Review: Dell UltraSharp U2515H WQHD IPS Monitor
YouTube: Gaming Demo: Dell UltraSharp U2515H (Fifa 15/ Forza Horizon 2/ WWE 2K15)

Ik zag ook reddit posts waar mensen dezelfde problemen hadden:
http://www.reddit.com/r/m...515h_1440p_25_ips_monitor

Terwijl op de site lijkt het alsof gewoon het hele scherm gebruikt word: http://www.monitorstore.n...ll-ultrasharp-u2515h.html

Als dat niet opgelost kan worden, kwam ik een ander probleem tegen terwijl ik dit aan het troubleshooten was; ik krijg namelijk helemaal geen signaal als ik volgende connections probeer (Desktop > Monitor):
mHDMI > HDMI
mDP > mDP
Zelfs niet als ik de input selecteer via het OSD menu of alleen die kabel er in heb.

Ik run op een windows 7 ultimate 64bit en de grafische kaart is een GTX970 4GB met 1x DVI, 1x mHDMI en 3x mDP aansluiting.

Dell zegt dat het vast aan me pc ligt aangezien het geen Dell PC is wat natuurlijk dikke onzin is.

Met vriendelijke groet,
Xeonzs

Verwijderd

Dat is geen probleem dat hoort zo. Ze hebben een gedeelte van de bezel achter het scherm geplaatst zodat het lijkt of er maar een hele smalle bezel is.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 08:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Bij mij is dat maar een halve centimeter of zo, zeker geen inch (2,54 cm)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Wellicht dat TS het eens in gewone cm kan meten ipv inch. Dat maakt het wat duidelijker schat ik zo.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:28

TommieW

Numa numa.

Kijk eens naar over-/underscan. Ik vermoed dat hier je probleem zit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• xeonzs
Ja ik zie het overal in reviews en dat andere gebruikers er last van hebben en correctie ik bedoelde inderdaad cm niet inch.
Zoals hier te zien is: http://imgur.com/TlcsO8Q

[ Voor 18% gewijzigd door xeonzs op 23-06-2015 17:18 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
xeonzs schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:17:
Ja ik zie het overal in reviews en dat andere gebruikers er last van hebben en correctie ik bedoelde inderdaad cm niet inch.
Zoals hier te zien is: http://imgur.com/TlcsO8Q
Dat is normaal

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat ziet er gewoon normaal uit. Is hier op een U2415 precies hetzelfde.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• xeonzs
Ah helaas, hoe hebben jullie hem aangesloten?
Want voor mij werkt alleen van mDP van de 970 naar DP op de display.
De andere ports krijg ik niet aan de gang.

Edit:
Ik moet zeggen ik had juist verwacht dat dit er niet zou zijn bij een IPS scherm, zelfs me oude acer TN heeft dit niet ook al heeft die een bezel van een centimeter.

[ Voor 35% gewijzigd door xeonzs op 23-06-2015 17:21 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn 2415 werkt prima met HDMI->HDMI en DP->mDP. Andere opties nog niet geprobeerd.
xeonzs schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:20:
Edit:
Ik moet zeggen ik had juist verwacht dat dit er niet zou zijn bij een IPS scherm, zelfs me oude acer TN heeft dit niet ook al heeft die een bezel van een centimeter.
Die heeft dat dus ook, maar daar zit het achter die plastic rand verstopt.

[ Voor 69% gewijzigd door Orion84 op 23-06-2015 17:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• xeonzs
Orion84 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:22:
Mijn 2415 werkt prima met HDMI->HDMI en DP->mDP. Andere opties nog niet geprobeerd.

[...]

Die heeft dat dus ook, maar daar zit het achter die plastic rand verstopt.
Hmm I see, dat wist ik niet, thanks voor de uitleg!

Enige suggestie wat ik zou kunnen doen om hem aan de praat te krijgen via mHDMI naar HDMI?
Ik selecteer ook de input op de OSD naar HDMI en restart dan de pc en display maar maakt niks uit.

EDIT:

Ik heb het opgelost; blijkbaar als ik meerdere connecties tegelijkertijd heb ingeplugd dan herkent de display de connecties wel maar kan hij er niks mee doen behalve de primaire aansluiting.

Nadat ik de mDP > mDP en mDP > DP aan beide kanten losgekoppelt had en alleen nog de mHDMI > HDMI aansluiting er aan had en een restart deed werkte het zoals gewenst. :D

Bedankt voor de hulps jongens!

[ Voor 28% gewijzigd door xeonzs op 23-06-2015 17:48 ]

Pagina: 1