Veld voor kamabadges in profiel inklapbaar en sorteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zou het nieuwe veld voor de karmabadges op de profielpagina inklapbaar gemaakt kunnen worden? Ik vind het een zeer interessant veld en ben blij dat het er nu is, maar het lijkt me niet nodig dat het altijd zo prominent in beeld is. Ik vind de profielpagina er in ieder geval niet mooier op geworden zo.

Daarnaast vroeg ik me af of de badges daar ook gesorteerd zouden kunnen worden. Op z'n minst een sortering op producten en niet-producten. Mooiste zou ik zelf een sortering op afbouwende waarde vinden:
  • Badges productcategorieën
  • Badges tags
  • Badges merken
  • Badges productseries
  • Badges producten
Op die manier heb je de interessantste / meest zeggende badges bovenaan staan. Binnen één van die vijf groepen zou je dan nog alfabetisch of op hoeveelheid karma kunnen sorteren.

Voorbeeld voor mezelf (niet de volledige lijst):

Huidige sorteringHoe ik het zou doen
  • Monitoren
  • Dell
  • Eizo
  • Dell Ultrasharp
  • AOC
  • AOC Professional
  • AOC Professional Q2770PQU
  • Televisies
  • Eizo ColorEdge CG277-BK
  • Oled
  • Randapparatuur
  • HP
  • Beeldschermtechnologie
  • HP EliteBook
  • Display
  • Dell Ultrasharp U2412M
  • Dell Professional
  • Dell Ultrasharp U3011 Zwart
  • Lcd
  • Dell Ultrasharp U2711
  • Iiyama ProLite
  • Dell Ultrasharp U2410 Zwart
  • HP EliteBook 8560w
  • Iiyama
  • X-Rite
  • Datacolor
  • Monitoren
  • Televisies
  • Randapparatuur
  • Beeldschermtechnologie
  • Display
  • Lcd
  • Oled
  • AOC
  • Datacolor
  • Dell
  • Eizo
  • HP
  • Iiyama
  • X-Rite
  • AOC Professional
  • Dell Professional
  • Dell Ultrasharp
  • HP EliteBook
  • Iiyama ProLite
  • AOC Professional Q2770PQU
  • Dell Ultrasharp U2410 Zwart
  • Dell Ultrasharp U2412M
  • Dell Ultrasharp U2711
  • Dell Ultrasharp U3011 Zwart
  • Eizo ColorEdge CG277-BK
  • HP EliteBook 8560w

Lijkt mij een stuk netter en daardoor ook duidelijker.

EDIT: het nut van inklappen lijkt me wel duidelijk als je kijkt naar TERW_DAN of Foritain ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 23-06-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel mensen nu echt zo veel badges hebben. Als dat er maar een handvol zijn dan lijkt het me nogal zonde om daar veel tijd in te stoppen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat zou ik natuurlijk ook niet kunnen zeggen, maar van de Karma top 100 zijn dit de mensen met 50 badges in totaal of meer:
  1. TERW_DAN
  2. Femme
  3. CLB
  4. SinergyX
  5. -The_Mask-
  6. watercoolertje
  7. arjankoole
  8. Dreamvoid
  9. Foritain
  10. [Verwijderde gebruiker]
  11. ppl
  12. [Verwijderde gebruiker]
  13. Tsurany
  14. eymey
Het inklappen lijkt me zelfs bij een veel lager aantal al interessant, bijvoorbeeld vanaf 20 of meer.

EDIT: ook nog even gekeken voor 101-250, maar daar ziet niemand meer bij met 50 of meer. Wel nog een aantal die het net niet halen, met in ieder geval meer dan 40, waaronder ik zelf.

Als het makkelijker is om een nieuwe tab toe te voegen aan het profiel voor de badges in plaats van inklapbaar maken dan is dat natuurlijk ook nog een optie.

[ Voor 13% gewijzigd door Kid Jansen op 23-06-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn inziens kunnen we de badges het beste sorteren op het alltime karma dat de gebruiker op de badges heeft verdiend. De belangrijkste badges komen dan vanzelf bovendrijven. Op producten zullen gebruikers meestal weinig karma verdienen en als er toch veel karma op verdiend is moet het wel een belangrijk product (bijv. van het kaliber iPhone 6 of Galaxy S6) zijn waar de gebruiker veel over heeft geschreven in reviews, reacties en forumtopics. Dat product mag dan ook wel hoger in de volgorde staan.

Ik ben het wel met je eens dat het nuttig is om enig onderscheid te maken tussen belangrijke/grote onderwerpen en minder belangrijke onderwerpen zoals nicheproducten. Dat je er vrij snel een badge op verdiend vind ik niet zo erg, die badge is immers toch bijna nergens zichtbaar, maar dan mag de badge wel wat minder prominent aanwezig zijn op het profiel van de gebruiker, bijv. door bij meer dan een x aantal badges de badges in te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat zou ook nog kunnen, komt er dan wel iets anders uit dan met mijn sortering, maar lost het probleem ook grotendeels op en is waarschijnlijk ook gemakkelijker om te implementeren.

Ik vond het idee dat je opperde in Karmakeizer vs Karmakoning om de belangrijkste badges wel altijd te laten zien en alleen de rest in te klappen trouwens ook wel een mooie. Dan laat je bijvoorbeeld alleen de 5 badges zien waarvoor je het meeste karma hebt verdiend en de rest klap je allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Femme schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:39:
Op producten zullen gebruikers meestal weinig karma verdienen en als er toch veel karma op verdiend is moet het wel een belangrijk product (bijv. van het kaliber iPhone 6 of Galaxy S6) zijn waar de gebruiker veel over heeft geschreven in reviews, reacties en forumtopics. Dat product mag dan ook wel hoger in de volgorde staan.
Dan moeten producten wel goed gekoppeld worden. In het verleden ben ik veel actief geweest in het Jailbreak topic en heb om die reden de titel Karmakeizer iPod Touch (terwijl ik geeneens een iPod heb). Dat hoort natuurlijk niet, dat product is vast veel vaker besproken, maar blijkbaar nooit gekoppeld, behalve in de JB topics.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hero of Time schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Dan moeten producten wel goed gekoppeld worden. In het verleden ben ik veel actief geweest in het Jailbreak topic en heb om die reden de titel Karmakeizer iPod Touch (terwijl ik geeneens een iPod heb). Dat hoort natuurlijk niet, dat product is vast veel vaker besproken, maar blijkbaar nooit gekoppeld, behalve in de JB topics.
Het karmasysteem valt of staat met goede koppelingen. Er is nieuw beleid voor het koppelen. Het is idd niet de bedoeling dat producten maar lukraak aan topics worden gekoppeld omdat er een paar kaar aan gerefereerd wordt. Het topic moet echt over het product gegaan. Helaas fixen we daarmee nog niet automatisch alle onderwerpkoppelingen uit het verleden.

Overigens wordt de karma voor een post in een forumtopic verdeeld over de onderwerpen van een gelijk type. Als er bijvoorbeeld tien producten aan een topic zijn gekoppeld krijg je 1/10 van de karma voor een post voor elk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn punt was voornamelijk dat de iPod Touch tag/product te weinig is gekoppeld, waardoor ik dankzij de jailbreak topics nu karmakeizer ben. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:40:
Helaas fixen we daarmee nog niet automatisch alle onderwerpkoppelingen uit het verleden.
Gewoon de moderators aan het werk zetten ;) NMe heeft gisteren en vandaag in ieder geval al de tagclouds van een hele lijst aan topics opgeschoond op mijn verzoek.
Pagina: 1