ITX Game pc/download bak

Pagina: 1
Acties:

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 18:36
Hoi mede-tweakers,

Ik heb hieronder een lijst gemaakt, waar ik wat feedback voor zou willen. Ik heb een oude PC thuis staan die ik in 2011 al probeerde te verkopen haha.

Die runt een i5 750, met 4GB ram en een GTX260. Onderstaande vind je een complete lijst, op een GPU na. Dit komt, omdat ik hopelijk ergens binnekort een GTX980 kan overnemen voor een mooi prijsje, waardoor ik even tijdelijk met de GTX260 aan de slag ga. Wetende natuurlijk dat ik hiermee niet de nieuwste games kan spelen. Maar dat overleef ik wel.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen, met standaard huis/tuin/keuken gebruik en nieuwsgroepen.
Denk aan GTA 5 op volle kracht.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Op dit moment, 1000-1200 euro (exclusief de komende GPU)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Beeldscherm. Muis en toetsenbord heb ik nog liggen, maar ga ik in de loop der tijd zelf vervangen. Keyboard word naar alle waarschijnlijkheid de Logitech G710, muis moet ik nog even vingeren (voelen/proberen).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 345,50€ 345,50
1MSI Z97I Gaming ACK€ 158,90€ 158,90
1WD Green WD30EZRX€ 101,-€ 101,-
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 91,90€ 91,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 104,14€ 104,14
1Silverstone SFX 600W€ 129,49€ 129,49
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.013,88

Ik heb hierboven expres voor een i7 gekozen, om juist dat extra-tje te hebben op het CPU vlak. Mijn vorige pre-build-lijst was een i5 4690K met een GTX750, maar als ik toch binnen korte tijd een GTX980 haal, wil ik liever die 150 euro in de i7 steken, dan weg gooien met een paar maand oude GPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Intel/Nvidia en eVGA als Graka heeft de voorkeur. Behuizing graag a la de Raven RVZ01, maar ik weet dat de RVZ02 ook komt een dezer dagen. Mogelijk dat ik die nog even afwacht.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Enige tijd vooruit kunnen gaan met de komende games. Liefst op hoge kwaliteit, maar ik hoef/wil nog niet persee alles op 4K spelen.

Ga je overklokken?

Niet de achterliggende gedachtes, maar mogelijk op een later stadium.
De CPU cooler die ik nu wil gebruiken is de boxed versie, tot mijn volgend salaris, dan wil ik de Corsair Hydro H55 als CPU cooler. Ik heb al gezien dat dit past in de Raven RVZ01.

Alle type feedback is welkom. Graag opbouwend :)

Alvast bedankt.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Is je gekozen ram low profile? Dat maakt een eventuele aftermarket cpu koeler later makkelijker te installeren!

Verder blijft het natuurlijk discutabel of een i7 wat toevoegt in games TOV een i5. Aangezien games voornamelijk clockspeed afhankelijk zijn ipv thread afhankelijk lijkt het mij persoonlijk de meerprijs niet waard.

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-11 18:36
Ram is niet low profile. Denkend aan dat ik de Hydro erop wil zetten, gaat dat geen probleem maken later.

Ik ben al even uit de scène geweest waardoor ik niet 100% zeker weet wat nu het beste is voor gaming en allround use. Ik hoor verhalen dat de i7 erg snel is en voornamelijk deze. Ik heb een i7 4600U in mijn werk laptop en die bevalt me erg goed in vergelijking met de i5's van anderen.

Natuurlijk is dit slecht te vergelijken maar ik ben iig bereid om iets meer in de CPU te steken zodat ik iets langer met de PC door kan gaan. Maar als dit natuurlijk niet nodig is, voor mijn gebruik, dan bespaar ik mezelf graag dat geld en neem ik de vrouw ipv daarvoor graag mee uit eten haha.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12
De i7 is zware overkill, neem gewoon de standaard i5 die bij iedere game pc bijna wordt geadviseerd.

Deze dure silverstone voeding heb je niet nodig, gebruik zelf in de raven rvz01 de Silverstone SFX 450W Bronze in een system met een GTX970, i5, 8gig en drie schijven, ook een i7 kan die makkelijk aan dus.

[ Voor 19% gewijzigd door 2green op 24-06-2015 13:05 ]