Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en ik heb nog nooit een PC in elkaar gestoken. De afgelopen 10 jaar heb ik steeds op MAC gewerkt waardoor ik enkel in staat ben om RAM te upgraden
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben al een tijdje bezig met 3D en gebruik daarvoor de opensource software Blender (cycles render). Tot nu toe werkte ik steeds op een iMac maar ik ben op een punt gekomen dat de iMac niet krachtig genoeg meer is voor de dingen die ik wil doen. Ik gebruik op dit moment ook render farms maar die zijn niet meteen bruikbaar om realtime preview renders te maken. Daarom dat ik op zoek ben naar een nieuw systeem. Mac is niet meteen een optie wegens te duur dus heb ik besloten zelf een PC in te bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik rond de 2000€ (zonder rand apparatuur). Om de PC in elkaar te helpen zetten, kan ik terecht bij een aantal collega's op het werk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien ik een iMac heb, beschik ik dus over niks anders.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al even wat research gedaan bij online Blender vrienden en gevraagd welke systemen zij precies hebben. Een van mijn beste kennissen heeft een systeem met 4 Nvidia Titans maar vertelde mij dat dit best wel wat overkill is, tenzij ik geld teveel heb en een keer zot wil doen
. Hij raadde me wel de Nvidia GTX 980 aan, best 2 als mijn budget het toe laat.
Volgens de Blender community neem ik ook best Nvidia-kaarten. Preview rending in cycles lijkt technisch heel sterk op de manier waarop games gerenderd worden. Ik kan ook perfect gebruik maken van de GTX 980 in SLI. Ook wordt deze kaart perfect ondersteund.
Ik ga ook 2 beeldschermen aansluiten. Geen idee of dit belangrijk is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ken weinig van PC's dus niet meteen een voorkeur naar merken toe, enkel wat betreft de grafische kaarten dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze PC gaat heel vaak en lang draaien. Ik wil dus zeker een systeem dat robuust is, stil en energiezuinig.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb nu al schrik dus overklokken daar blijf ik van af
.
Misschien goed om weten ... Ik heb gewoon gekeken naar de best buy guide van het meest recente high-end gamesysteem van Tweakers en daar wat aanpassingen aan gedaan. Zoals reeds gezegd ... ik ken er niet zoveel van en hoop hierdoor wel voorbereidend werk te hebben gedaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben al een tijdje bezig met 3D en gebruik daarvoor de opensource software Blender (cycles render). Tot nu toe werkte ik steeds op een iMac maar ik ben op een punt gekomen dat de iMac niet krachtig genoeg meer is voor de dingen die ik wil doen. Ik gebruik op dit moment ook render farms maar die zijn niet meteen bruikbaar om realtime preview renders te maken. Daarom dat ik op zoek ben naar een nieuw systeem. Mac is niet meteen een optie wegens te duur dus heb ik besloten zelf een PC in te bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik rond de 2000€ (zonder rand apparatuur). Om de PC in elkaar te helpen zetten, kan ik terecht bij een aantal collega's op het werk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien ik een iMac heb, beschik ik dus over niks anders.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al even wat research gedaan bij online Blender vrienden en gevraagd welke systemen zij precies hebben. Een van mijn beste kennissen heeft een systeem met 4 Nvidia Titans maar vertelde mij dat dit best wel wat overkill is, tenzij ik geld teveel heb en een keer zot wil doen
Volgens de Blender community neem ik ook best Nvidia-kaarten. Preview rending in cycles lijkt technisch heel sterk op de manier waarop games gerenderd worden. Ik kan ook perfect gebruik maken van de GTX 980 in SLI. Ook wordt deze kaart perfect ondersteund.
Ik ga ook 2 beeldschermen aansluiten. Geen idee of dit belangrijk is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ken weinig van PC's dus niet meteen een voorkeur naar merken toe, enkel wat betreft de grafische kaarten dus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Deze PC gaat heel vaak en lang draaien. Ik wil dus zeker een systeem dat robuust is, stil en energiezuinig.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb nu al schrik dus overklokken daar blijf ik van af
Misschien goed om weten ... Ik heb gewoon gekeken naar de best buy guide van het meest recente high-end gamesysteem van Tweakers en daar wat aanpassingen aan gedaan. Zoals reeds gezegd ... ik ken er niet zoveel van en hoop hierdoor wel voorbereidend werk te hebben gedaan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 345,50 | € 345,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 130,50 | € 130,50 |
| 2 | MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G | € 569,99 | € 1.139,98 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,07 | € 53,07 |
| 1 | NZXT Crafted Series Phantom 410 Oranje/Zwart | € 104,50 | € 104,50 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Corsair RM1000 | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 106,59 | € 106,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.167,14 | |
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 13:54 . Reden: Productlijst toegevoegd. ]