Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 23:10
Ik heb een TP-Link router (1043nd) waarop ik de meest recente OpenWRT op heb gezet.
Nu is de default configuratie zo dat ik geen internet verbinding kan maken als ik via ssh ingelogd ben op het apparaat.

Ik wil de LUCI web interface als eerste installeren, waarna ik via de grafische interface de netwerk configuratie wil aanpassen. echter met 'opkg install' kan ik geen packages downloaden, ook kan ik geen website pingen. wel de default gateway.

De standaard netwerk configuratie zorgt ervoor dat ik geen toegang tot het internet heb.

ik heb via ssh de netwerk configuratie bekeken (/etc/config/network), maar weet niet wat ik moet aanpassen om vanaf m'n router internet toegang te krijgen. Hij is nu bedraad verbonden met mijn interne netwerk.

De router staat volgens de config file in bridge mode.

Uiteindelijk zal hij enkel als repeater worden ingezet.

Wat moet ik doen om internet toegang te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
Ik denk dat je iets meer informatie moet geven ;)

Hoe komt je router aan zijn uplink? Is hij verbonden met een andere router die wel Internet heeft (gebruik je daarvoor een wan of lan port)? Heb je dhcp ingeschakeld? is het netwerk uberhaupt geconfigureerd? Hoe ziet je interface config eruit? (ip a s) Hoe ziet je route tabel eruit? (ip r s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dit kun je denk ik beter op het openwrt forum vragen, of je neemt de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

OpenWRT is erg goed gedocumenteerd. Heb je http://wiki.openwrt.org/doc/howto/user.beginner al bekeken. Met name punt 5 en 6 zijn voor jou denk ik van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
hoe /etc/config/network configuratie instellen

De lijst met packages wordt vanwege de beperkte schijfruimte niet bijgehouden. Doe een opkg update om die (in memory) te laden (na een reboot is die terug weg). Hierna kan je opkg install <package> doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
bedankt voor de url's, ik ga ze even doorspitten.

@borft, het OpenWRT AP is via een lan interface gekoppeld aan mijn internet router. De lan interface heeft een ip adres van het interne netwerk en is te bereiken vanaf een pc via ssh.

Echter door de default configuratie van open-wrt is hij niet instaat om een internet verbinding te maken, daarvoor dient de netwerk configuratie te worden aangepast. Nu ben ik vooral geinteresseerd welke aanpassingen ik moet doen om het open-wrt AP toegang tot internet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
26779 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:31:
OpenWRT is erg goed gedocumenteerd. Heb je http://wiki.openwrt.org/doc/howto/user.beginner al bekeken. Met name punt 5 en 6 zijn voor jou denk ik van toepassing.
Ik heb bovengenoemde punten uitvoerig doorgelezen, maar de meest simpele vraag die ik heb wordt hier niet beantwoord. zal nog ff verder zoeken op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
hoe concludeer je eigenlijk dat internet niet werkt op je openWRT router? Is er een gateway ingesteld (check je routes), is er DNS ingesteld (check je dns config), zijn er firewall policies die je tegenhuoden?

probeer anders eens de router op de wan interface te koppelen, ik zou me zou kunnen voorstellen, dat als er een firewall actief is, verkeer buiten je subnet niet wordt toegestaan over de lan interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Piet400 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:10:
bedankt voor de url's, ik ga ze even doorspitten.

@borft, het OpenWRT AP is via een lan interface gekoppeld aan mijn internet router. De lan interface heeft een ip adres van het interne netwerk en is te bereiken vanaf een pc via ssh.

Echter door de default configuratie van open-wrt is hij niet instaat om een internet verbinding te maken, daarvoor dient de netwerk configuratie te worden aangepast. Nu ben ik vooral geinteresseerd welke aanpassingen ik moet doen om het open-wrt AP toegang tot internet te geven.
Als OpenWRT AP via een LAN poort is verbonden dan zal je de default gateway (=interne IP van je router), subnetmask moeten opgeven. Tevens de OpenWRT accesspoint een IPadres geven in het subnet van je LAN.
En vergeet niet een DNS server op te geven anders kan geen adressen op naam resolven. Dit kan waarschijnlijk hetzelfde ip adres zijn als je default gateway.

Ik heb overigens ook de 1043 met OpenWRT als AP geconfigureerd staan en dat draait al ruim een jaar als een zonnetje.

@borft....LOL ^^ zelfde gedachte dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Top, Thnx guys !

Het werkt nu, heb gelijk luci geinstalleerd en ga nu de configuratie afmaken.

iemand goede info om een dergelijke vlan configuratie te bouwen ?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/3477dpu.png

[ Voor 41% gewijzigd door Piet400 op 23-06-2015 22:57 ]

Pagina: 1