Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarde PowerEdge R610

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Dag allemaal,

Ik ben in het bezit van een overbodig geworden Dell PowerEdge R610. Graag wil ik weten wat deze server nog waard is. Ik heb uitgebreid rond gezocht maar kom voor gelijkwaardig geconfigureerde systemen de meeste uiteenlopende vraagprijzen tegen. Is er iemand die aan de hand de onderstaande informatie een redelijke schatting kan doen wat betreft de waarde van dit systeem?

De server heeft tot eind 2012 netjes in een datacenter gestaan, is professioneel beheerd en is daarna niet meer gebruikt. De configuratie is na aankoop onaangepast gebleven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CxJ06rK.png

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Voor dit soort systemen is het vaak wat de gek er voor geeft. Een bedrijf zal zo'n server niet snel kopen voor productiedoeleinden vanwege verlopen support en onbekende staat van de hardware. Voor een thuisgebruiker zijn ze vaak niet aantrekkelijk wegens herrie of stroomgebruik. Wat er over blijft zijn vaak een soort trade in constructies waarbij je gebruikelijke hardwareleverancier (zoals bijvoorbeeld Dell of Central Point) een bedrag terug geeft als je het apparaat bij hun inlevert. Meestal doen ze er ook gecertificeerde datavernietiging bij waardoor het voor bedrijven extra aantrekkelijk is.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 13:11
Dit heeft niks te maken met Professional Networking & Servers

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:49
Server heeft een kleine 3 jaar in het rack gedraait en vervolgens ongeveer 1,5 jaar op de plank gelegen.

Ik ben het met Ximon eens, het is eigenlijk wat de gek er voor geeft.
Als ik een schatting maak zie ik vergelijkbare servers voor 200-300 weggaan.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Het PNS subforum is niet bedoeld vragen over de waarde van hardware, maar voor technisch inhoudelijke vragen over professionele servers en netwerkapparatuur.

If it ain't broken, tweak it!

Dit topic is gesloten.