Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Mijn moeder gaat eindelijk over op een smartphone en vroeg aan mij om advies.
Ik heb helaas er ook niet meer zo heel veel verstand van sinds ik mijn S3 heb, heb ik er niet meer in verdiept.

Ideeën en ervaringen worden zeer op prijs gesteld!

Ik zoek een?
Smartphone met een schermmaat van ongeveer 5 inch.

Wat is je budget?
Aangezien ze een instapper wilt en niet van alle functies gebruik gaat maken; ongeveer 120 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De simpele dingen dus Whatsapp en mailtje checken. Niets speciaals, daarom zocht ik op low-end

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zat ik te denken aan de Moto E 2015 of de Honor Holly. Een windows phone zou ook kunnen maar daar heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Alvast bedankt :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 12:13 ]

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:13
waarom zit je aan de Moto E 2015 en de Honor Holly te denken? wat bieden deze binnen je eisen?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Moto E 2015 is zonder meer een prima instapper, maar als ze niet veel apps gebruikt is Windows Phone wellicht een betere optie inderdaad.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:12:
Hallo iedereen,

Mijn moeder gaat eindelijk over op een smartphone en vroeg aan mij om advies.
Ik heb helaas er ook niet meer zo heel veel verstand van sinds ik mijn S3 heb, heb ik er niet meer in verdiept.

Ideeën en ervaringen worden zeer op prijs gesteld!

Ik zoek een?
Smartphone met een schermmaat van ongeveer 5 inch.

Wat is je budget?
Aangezien ze een instapper wilt en niet van alle functies gebruik gaat maken; ongeveer 120 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De simpele dingen dus Whatsapp en mailtje checken. Niets speciaals, daarom zocht ik op low-end

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zat ik te denken aan de Moto E 2015 of de Honor Holly. Een windows phone zou ook kunnen maar daar heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Alvast bedankt :)
https://tweakers.net/cate...TNV0lHKBWlUMtUzNlOqra0FAA en dan de goedkoopste?

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Momus schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:16:
Moto E 2015 is zonder meer een prima instapper, maar als ze niet veel apps gebruikt is Windows Phone wellicht een betere optie inderdaad.
Dit inderdaad.

Misschien een Lumia 532? Ver onder het budget (momenteel in ieder geval), maar toch voldoet het aan je eisen. :)

https://www.kruidvat.nl/m...-532-smartphone/p/3486841

Verwijderd

Topicstarter
tritimee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:16:
waarom zit je aan de Moto E 2015 en de Honor Holly te denken? wat bieden deze binnen je eisen?
Ik had daar positieve reviews van gelezen, daarom ;)

Jullie raden dus gewoon ( ongeveer ) de goedkoopste aan?
Ik dacht dat juist die moeten worden vermeden als je een smartphone wil hebben die het tenminste een jaar of 2 goed volhoud.
Zijn deze krachtig genoeg om een beetje fatsoenlijk te browsen / spotify te draaien? Mijn vorige L3 was het namelijk niet helemaal...

Thx

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik zou idd ook een Lumia aanraden, die bieden toch de vloeiendste gebruikservaring in die lage prijsklasse en zijn zeer geschikt voor iemand met weinig tot geen smartphone-ervaring. Er zijn er meerdere, die binnen jullie budget vallen, vergelijk ze eens, qua grootte, camera, etc. Je zou voor de goedkoopste kunnen gaan, maar in overleg met je moeder is misschien een betere camera of mooier scherm een paar tientjes meer waard, zeker als ze er twee jaar mee wil doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marly op 23-06-2015 20:42 . Reden: aanvulling ]

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:31:
[...]

Ik had daar positieve reviews van gelezen, daarom ;)

Jullie raden dus gewoon ( ongeveer ) de goedkoopste aan?
Ik dacht dat juist die moeten worden vermeden als je een smartphone wil hebben die het tenminste een jaar of 2 goed volhoud.
Zijn deze krachtig genoeg om een beetje fatsoenlijk te browsen / spotify te draaien? Mijn vorige L3 was het namelijk niet helemaal...

Thx
Als het om Android-toestellen gaat: ja, dan gaat dat op, vind ik. Android budgetphones in Europa = zware no-go. Toestellen uit China laat ik voor de gemakkelijkheid even buiten beschouwing.

Windows Phone is gelukkig een ander verhaal. Buiten dat dit gewoon een scherpe aanbieding is, zijn de specs ook aardig prima. Er is genoeg aanbod aan Windows Phones ook: wil je feature X beter of anders hebben, dan is er wel een ander toestel welke zal voldoen.

Zolang een WP-toestel minimaal 1GB aan RAM heeft en minimaal 8GB opslag zit je goed imo.

Verwijderd

Ik zie ook dat Windows Phone de beste optie is.
Zeker als je wilt dat je moeder zo lang met haar telefoon doet als jij met je S III. Ga ook in ieder geval voor een telefoon met die 1GB ram heeft.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de lumia 532 gekozen en hij werkt inderdaad erg vloeiend. Meer dan genoeg voor mijn moeder. Bedankt voor het advies!
Pagina: 1