Pc Op werk.

Pagina: 1
Acties:

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 23:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bij ons op werk werken we met een nieuw systeem waarbij veel klantgegevens/aanvragen en dergelijke geladen worden. We werken in het systeem via een browser en we zien dat sommige computers aanzienlijk trager zijn dan andere. Vooral (ironisch genoeg) de meest recentelijk aangeschafte pc heeft het lastig: deze werkt met een amd e1 processor en dat merk je. Veel oudere pcs (athlon II x3, core 2 duo) hebben bijna geen moeite. Nu heb ik voorgesteld dat ik de pc ga bouwen om te voorkomen dat a) er weer een te trage processor in komt en b) er wél een ssd in komt, dat gaat de computer in het dagelijks gebruik een stuk soepeler aan laten voelen. Ik wil ff checken of jullie op hetzelfde uit zouden komen. De computer moet dus feitelijk officetaakjes doen èn er moeten twee monitoren op aan gesloten kunnen worden. Ook kan het systeem in één klap nogal wat informatie in het geheugen laden, maar ik heb het nooit betrapt op meer dan ongeveer 400mb aan chrome, dus ik denk dat 4g genoeg is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
300 inc. Een licentie moet ik nog apart kopen, maar ik zag al een tweaker windows 7 licenties verkopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
enkel beeldscherm/toetsenbord/muis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was (en ben) eigenlijk een beetje een AMD fanboy. Ik wil de computer echter goedkoop èn snel houden en ik denk dat we voor werk dan toch beter met een intel uitkomen. Thuis heb ik een athlon 5350 voor mijnn vriendin in elkaar geknald en dat werkt wel soepel icm een ssd, maar ik durf het niet meer aan na het fiasco met de e1 (jaja, die is een stuk slechter). Een celeron van 37 euro presteert naar mijn weten weer een stuk hoger dan een athlon 5350. Maar het verschil tussen een 37 euro Celeron en een 60 euro Pentium is ook maar zeer klein?

Jullie advies wordt zeer gewaardeerd, zouden jullie dezelfde computer adviseren?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,-€ 36,-
1ASRock H81M-HDS€ 45,95€ 45,95
1Cooler Master Elite 342€ 24,87€ 24,87
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 32,-€ 32,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,72

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Je kan je dual channel memory vervangen voor een enkel reepje van 4 gb scheelt toch een paar euro en verschil zul je niet merken met taken die je hier noemt.

Die processors zitten inderdaad allemaal heel dicht bij elkaar, met gebruik is het denk ik die extra 20 euro niet waard, de pentiums zijn interessant met overklokken maar ik niet dat je dat gaat doen voor dit systeem.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Ik zou niet kiezen voor de kingston ssd. Die hebben een controller die niet helemaal lekker is en soms problemen veroorzaakt. Zou kiezen voor iets als de bx100 of mx100.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Is het niet logischer om er een Vesa systeempje van te maken? Makkelijk achter iedere monitor te schroeven met standaard Vesa montagepunten. Het geheel is wel wat duurder maar nog altijd ruim binnen budget. Die Athlon 5350 zal waarschijnlijk ook wel voldoen, maar is aan de andere kant ook niet sneller dan een G1840. Een G3220 Pentium is een kleine 50 procent duurder en presteert een procent of 15 beter, daarom wordt het doorgaans niet als aanrader gezien. 1 geheugenmodule is in dit geval overigens beter omdat je er dan nog 1 bij kunt zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,-€ 36,-
1ASRock H81M-ITX€ 63,-€ 63,-
1Antec ISK 110 Vesa€ 76,75€ 76,75
1Crucial CT51264BA160BJ€ 22,95€ 22,95
1Crucial BX100 120GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,65

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• paulklooster
Dank jullie allemaal!

a) Ik neem idd 1 reepje, ik was altijd twee reepjes gewend omdat ik doorgaans de performanceboost van dual channel nodig heb :)
b) Ik ga voor de crucial
c) ik denk dat ik toch nog eens goed ga kijken naar welke kast ik wil :)

Nog een extra toevoeging: het systeem werkt op basis van PHP en kan toch af en toe redelijk zwaar worden. Kan ik daar nog op inspelen? Is er iets te winnen met hardware acceleratie of iets dergelijks?

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
n0isH schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:16:
Je kan je dual channel memory vervangen voor een enkel reepje van 4 gb scheelt toch een paar euro en verschil zul je niet merken met taken die je hier noemt.

Die processors zitten inderdaad allemaal heel dicht bij elkaar, met gebruik is het denk ik die extra 20 euro niet waard, de pentiums zijn interessant met overklokken maar ik niet dat je dat gaat doen voor dit systeem.
De GPU werkt ook van dat geheugen, dan kan dual channel geen kwaad. En voor een paar euro...

• paulklooster
AndRo555 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:02:
[...]

De GPU werkt ook van dat geheugen, dan kan dual channel geen kwaad. En voor een paar euro...
Ik vraag mezelf dus af hoe belangrijk dat is. Kan de GPU helpen bij het draaien van het PHP systeem? Zo nee, dan is het niet perse nodig.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:48
Voor dergelijke bedragen heb ik al een prima passief systeempje voor je staan als je dat zou willen. Met ssd (64GB), HDMI en displayport. Zit nu 4GB ram in. Keurig in een vesa kast met externe voeding. Een tweaker hier om de hoek heeft volgens mij nog een legale windows 8.1 pro liggen ofzo. Dus als je daar interesse in zou hebben dan hoor ik het wel. Dan kan ik het totaaltje wel op een rijtje zetten.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

PHP draait volledig op je CPU, daar valt je systeem niet echt voor te optimaliseren.

Android developer & dürüm-liefhebber

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom geen nuc ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1