Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Medetweakers,

ik verkeer in de gelukkige omstandigheid gedetacheerd te zijn bij een fantastisch bedrijf met een mooie opdracht. De opdrachtgever heeft een vacaturestop en ziet de opdracht als tijdelijk, dus wil mij (nu) niet aannemen.
Mijn detacheerder werk ik al bijna 9 jaar, maar er is zoveel veranderd dat het niet meer mijn bedrijf is, ook vele collega's zijn al vertrokken.

Recentelijk ben ik door een ander bedrijf gevraagd daar in vaste dienst te komen, in een vergelijkbare functie, alleen iets meer buiten "in de klei" erbij. Voor wat betreft de inhoud van de functie maakt het me niet zoveel uit waar ik zit. Met een huis, een kleine op komst en een onzekere banenmarkt voor mijn vrouw lonkt een vaste functie bij een industrieel wel, detacheeren blijft natuurlijk ook onzeker. Een paar maandjes geen opdracht en je vliegt eruit. .

Ze hebben mij nu gevraagd wat ik wil verdienen, als verkenning (we zijn beide nog niet concreet in de "we zetten het door fase).
En hoewel ik heb aangegeven dat lastig te vinden, willen ze het toch graag weten. Nu wil ik niet te hoog in de boom zitten, maar ook wat te onderhandelen hebben.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Prosac op 23-06-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Het vakantiegeld moet je inderdaad niet meetellen. Dat krijg je overal, dus is niet zozeer belangrijk voor de berekening. Al is 8% over 50k natuurlijk wel minder dan 8% over 100k.

Members only:

Daarnaast zeg je dat er een kleine op komst is (gefeliciteerd overigens), is het dan misschien niet ook een idee om te onderhandelen over extra vakantiedagen? Die kun je dan misschien ook wel gebruiken namelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 23-06-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Prosac2010 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:58:
Ze hebben echter wel genoemd een "afdelingsconform" salaris te willen bieden
Dan heb je toch een aardige indicatie?
Bekijk de CAO van het bedrijf en je weet ongeveer wat in ieder geval aan hun kant acceptabel is.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:17

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Aardig rekensommetje :).
Members only:

Kijk ook eens rond in het topic: wat verdient de gemiddelde ict'er/gotter..

[ Voor 11% gewijzigd door Krisp op 23-06-2015 12:37 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Berekening ziet er netjes uit. Daar 10% boven zitten lijkt mij gezien deze onderbouwing absoluut niet vreemd.

Members only:

Bedenk daarnaast ook dat dat het startpunt van de onderhandelingen is. Ik zou het door je berekende bedrag sowieso als uiterste ondergrens aanhouden. Dus zeker niet minder aangezien je er dan op achteruit gaat.

Hou trouwens ook rekening met overige secundaire dingen zoals type contract (jaar of onbepaalde tijd), pensioen, budget voor (persoonlijke) ontwikkeling, enz enz
DaviddeVogel schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:34:
Het vakantiegeld moet je inderdaad niet meetellen. Dat krijg je overal, dus is niet zozeer belangrijk voor de berekening. Al is 8% over 50k natuurlijk wel minder dan 8% over 100k.
Als je het over een jaarloon hebt dan reken je het vakantiegeld juist wel mee.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Smuggler schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:39:
Aardig rekensommetje :).
Members only:
In die 9 jaar zit ook studeren tijdens het werken. Tijdens de WO-studie de baan aangeboden gekregen. Inmiddels wel een jaartje of 5 op WO-niveau.
lease auto berekenen:
Dat je de lease auto kwijt raakt is al erg, maar daardoor moet je straks een nieuwe auto kopen, en dan kan niet zo fiscaal gunstig als daarvoor. Dus reken maar met 700 euro netto per maand die je mist. = 1400 bruto. (zorgt ervoor dat je auto kan blijven rijden zondag dat je dat fiscaal direct merkt).
Is dit niet een beetje grof? Ik hoef niet perse weer een nieuwe wagen, een tweedehandsje van 4 a 5 jaar oud is ook goed. En een Skoda mag ook, hoeft geen Audi of Mercedes te zijn. ;)
Members only:
Dat van die vrije dagen is wel een goeie, volgens mij zou ik van 25 naar max 50 gaan. Daar zal ik eens rekening mee houden.
Bonus:
Bonussen zijn verdiensten, dus gewoon meerekenen. Dit is je kans om je bonus om te zetten in een vaste beloning.

Members only:
Dat van die bonussen zit wel wat in ja, van een onzekere component nu een zekere maken.
Misschien als component het overnemen van mijn studieschuld erbij zetten, dat zou me in de maandlasten ook gewoon schelen.
En de pensioenregeling duik ik even in hun cao, die vond ik al. Dus zal gelijk even naar hun salarissen op een medior-niveau voor die functie kijken.

Bedankt (ook de rest natuurlijk). :)
Kijk ook eens rond in het topic: wat verdient de gemiddelde ict'er/gotter..
Ik ben overigens geen ICT-er, dus ik heb daar niet zo heel veel aan. ;)
Vandaar toch maar een topicje aangemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 23-06-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:17

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Prosac2010 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:53:
In die 9 jaar zit ook studeren tijdens het werken. Tijdens de WO-studie de baan aangeboden gekregen. Inmiddels wel een jaartje of 5 op WO-niveau.
Ik werk nu 4 jaar op de arbeidsmarkt (HBO niveau zonder diploma) en dat levert mij 3350 euro bruto op.
Is dit niet een beetje grof? Ik hoef niet perse weer een nieuwe wagen, een tweedehandsje van 4 a 5 jaar oud is ook goed. En een Skoda mag ook, hoeft geen Audi of Mercedes te zijn. ;)
Hoezo is dat grof? je rijdt nu een nieuwe auto en straks ook. en als je dat niet wilt dan kan je het ergens anders aan uitgeven.
Mijn Corsa die voor de deur staat kost 800 euro per maand alles bij elkaar. (200 brandstof, 200 onderhoud, 250 afschrijving, 150 wegenbelasting en verzekering) (afschrijving over 5 jaar vanaf nieuwwaarde). Om die 800 euro te verdienen ben ik wel 1500 euro van mijn bruto salaris kwijt...
(45k kilometers op jaarbasis) Doe jezelf vooral niet te kort. Het risico van een kapotte auto ligt nu ook bij jou, en met een kleine op komst wil je wellicht groter gaan rijden... skoda superb?
Dat van die vrije dagen is wel een goeie, volgens mij zou ik van 25 naar max 50 gaan. Daar zal ik eens rekening mee houden.
kijk hoeveel je er krijgt zonder bijkopen en verkopen en probeer dat te koppelen aan je salaris, kom je vast wel uit :). Rond alles af in je eigen voordeel ;)
Dat van die bonussen zit wel wat in ja, van een onzekere component nu een zekere maken.
Misschien als component het overnemen van mijn studieschuld erbij zetten, dat zou me in de maandlasten ook gewoon schelen.
Goed punt :) maar een studieschuld is een 1 malige bonus, op langere termijn kan je salaris doorslaggevender zijn.
En de pensioenregeling duik ik even in hun cao, die vond ik al. Dus zal gelijk even naar hun salarissen op een medior-niveau voor die functie kijken.
Cao bepalen wat ze minimaal aan je moeten betalen, bedragen liggen meestal aan de onderkant van de markt.
Bedankt (ook de rest natuurlijk). :)

Ik ben overigens geen ICT-er, dus ik heb daar niet zo heel veel aan. ;)
Vandaar toch maar een topicje aangemaakt.
In het topic staan ook salarissen van niet ICT'ers.

ps. probeer uit te zoeken hoe het opslag beleid is binnen het bedrijf. Sommige bedrijven doen elk jaar een reeele salaris verhoging. andere bedrijven blijf je zitten op hoe je bent binnen gekomen.

stel dit is een bedrijf waar je intern niet goed kan groeien in salaris, kijk waar je terecht was gekomen in je eigen bedrijf na 10 jaar. en pak het gemiddelde van nu en over 10 jaar. en neem dat als uitgangs punt. :) dan ga je de eerste 5 jaar meer verdienen dan je huidige pad, en de 5 jaar daarna minder verdienen dan je huidige pad.

@hieronder en Prosac, sorry niet gelet op de [mo ] tag.. zal er vanaf nu op letten.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Let erop dat wat de TS in de [ mo ]-tags zet, ook tussen die tags blijft.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Smuggler schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:09:
Mijn Corsa die voor de deur staat kost 800 euro per maand alles bij elkaar. (200 brandstof, 200 onderhoud, 250 afschrijving, 150 wegenbelasting en verzekering) (afschrijving over 5 jaar vanaf nieuwwaarde). Om die 800 euro te verdienen ben ik wel 1500 euro van mijn bruto salaris kwijt...
(45k kilometers op jaarbasis) Doe jezelf vooral niet te kort. Het risico van een kapotte auto ligt nu ook bij jou, en met een kleine op komst wil je wellicht groter gaan rijden... skoda superb?
Vergeet niet ook je bijtelling mee te nemen in de berekening en evt declaratie van gereden km's.

OT: 10-20% meer vragen dan je nu verdient lijkt me een goed uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
emnich schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Vergeet niet ook je bijtelling mee te nemen in de berekening en evt declaratie van gereden km's.

OT: 10-20% meer vragen dan je nu verdient lijkt me een goed uitgangspunt.
Oh ja, das ook wel een goeie. Daar zou ik gewoon km-vergoeding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gewoon de 19-cent? En zonder max? (Bijvoorbeeld bij mijn werkgever ligt de max op zo'n 35km woon-werk afstand).

Verder wat betreft waarde van een lease-auto: Dat ligt natuurlijk erg aan hoe jij hem gebruikt. Het voordeel van leasen is ook dat je zelf minder risico loopt. En als jij daarnaast nog 20k privé rijdt scheelt dat natuurlijk flink. Als jij een paar 1000km privé rijdt maakt dat ineens veel minder uit.

Als ik bijvoorbeeld vergelijk met Smuggler:
Mijn Corsa die voor de deur staat kost 800 euro per maand alles bij elkaar. (200 brandstof, 200 onderhoud, 250 afschrijving, 150 wegenbelasting en verzekering)
Mijn Astra:
Brandstof: 50 euro ofzo (hele ruwe gok, verwacht niet dat het meer is).
Onderhoud: 30 euro ongeveer (dit jaar was duur met 500 euro totaal, jaren daarvoor was het altijd ver daaronder, zal wel keer bijvoorbeeld nieuwe banden nodig gaan hebben, maar dat schaalt natuurlijk ook met hoeveel je rijdt, ik gebruik hem ook niet voor woon-werk verkeer).
70 euro wegenbelasting en verzekeringen
Afschrijving is te moeilijk om te bedenken (over hoeveel jaar schrijf je hem dan af, en voor mezelf zie ik dat gewoon als eenmalige uitgave).

Maar goed, als je met meer weg kan komen is dat natuurlijk altijd positief voor je. De waarde van een leaseauto verschilt dus gewoon gigantisch van persoon tot persoon. Als je nu een nieuwe auto ter vervanging wil kopen is het ook een stuk meer waard, dan wanneer je tevreden bent met een mooie 5-jaar oude tweede hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Prosac2010 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:53:
Hou er rekening mee dat het overnemen van studiekosten door de Belastingdienst gezien wordt als verkapt loon, en dat je daar dus mooi loonbelasting over mag betalen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1