Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mbo 4 opleiding systeembeheer voor €750

Pagina: 1
Acties:

• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 14:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil de laptop gebruiken voor mijn opleiding, daarbij worden veel virtual machines gedraaid.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget staat vast en is maximaal 750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik wil maximaal een 15 inch laptop, en het liefst wil ik als ik in de trein zit 3 a 4 uur een film kunnen kijken op de laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb het niet zo op Medion en Toshiba.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-572G-57CV€ 749,-€ 749,-
1HP Envy 15-u232nd x360€ 729,05€ 729,05
1HP Pavilion 15-p290nd€ 699,-€ 699,-
1Lenovo IdeaPad Z50-70 59438687€ 579,-€ 579,-
1MSI GP60 2PE-440NL€ 749,-€ 749,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.505,05

Ik heb deze lijst samengesteld.
Acer: Omdat hij een broadwell i5 heeft en een ssd, wat zeer prettig is
Hp's: Beide hebben ook een nieuwe i5 en 8 gb ram, maar de Pavilion heeft de grootste ssd die ik tegen ben gekomen, en de Envy heeft een draaibaar touchscreen, een functie die ik ook wel leuk zou vinden.
Lenovo: Ik ben deze vaak tegen gekomen, heeft eigenlijk alleen zijn prijs mee tov de andere, maar toch maar meegenomen
MSI: Eigenlijk heeft deze mijn voorkeur ivm de snelste proccesor van alle laptops, en naar wat ik heb gehoord het beste scherm, al twijfel ik heel erg over de accu, heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor het mee denken!

• Falkreath
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-11 14:34
Zelf volg ik de medewerker beheer ICT studie (niv3) en heb ik daarvoor ook een laptop moeten aanschaffen. Mij werd geadviseerd om toch een laptop met 16GB RAM en een SSD aan te schaffen. En wat ben ik blij dat ik dit advies heb opgevolgd.

Zelf geef je al aan dat je veel virtuele machines gaat gebruiken en niets is minder waar! Voor projecten heb ik soms wel 4 VM's te gelijken tijd draaien op mijn laptop en dan ben je blij dat je 16GB hebt!

Mijn advies zou toch zijn om je budget iets bij te stellen en een laptop met iets meer geheugen en standaard een SSD te kopen. Je moet er wel 3/4 jaar mee werken!

Maar als ik zou moeten kiezen uit de door jou gekozen laptops zou ik voor de HP Pavilion gaan. Deze heeft al een SSD wat een pluspunt is. Echter ondersteunt de HP maar 8GB dus mocht je toch willen uitbreiden zal dit niet mogelijk zijn.

Het is inderdaad een lastig keuzen, zelf heb ik toen de tijd een Lenovo Y500 in de aanbieding op de kop getikt. Let dus goed op de aanbiedingen!

• MisterJack41
Bedankt voor je reactie, die 16 gb ram is een goede ja.
Alhoewel ik een ssd en meer ram waarschijnlijk later (na aanschaf) ook nog kan toevoegen, een betere processor is lastiger, maar alsnog heel erg bedankt!

• MisterJack41
Ik heb mijn school nog eens geraadpleegd, en daar wordt verplicht gesteld dat er ondersteuning is voor virtualizatie, de i5 5200u uit de hp's ondersteund dit, maar ook de i5 uit de lenovo.
Heeft iemand ervaring met de batterijduur van een van beide laptops? Ik kan hier namelijk niet veel over vinden

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Heb inmiddels mijn opleiding MBO niv 4, ICT-beheer afgerond.
Nu werkzaam bij mijn oude opleiding.

Ik kan je wel alvast vertellen dat je graag een bakbeest van een laptop wilt.
Je gaat veel virtuele machines draaien, daarvoor zou je een fatsoenlijke ssd/hdd moeten hebben met genoeg opslagruimte (alleen 256GB ssd is echt te weinig).

Ook wil je een flinke processor hebben met hardwarematige ondersteuning voor virtualisatie. Dit heb je vaak en veel nodig. Over het algemeen zal je niet meer dan 2 VM's draaien, maar soms wil dat wel oplopen tot 4 tegelijk, bij sommige projecten.

Werkgeheugen is daarbij dus ook een must. 8GB heb je in principe voldoende aan, maar het is prettiger om 12+ te hebben. (Zelf draai ik met 12GB, dat gaat vlekkeloos ;))

Als je nu wat meer voor je budget uit trekt, dan gaat ie 4 jaar prima mee. Ik heb toen der tijd 1000 euro neergeteld voor een laptop, geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Hele opleiding mee gedaan, terwijl anderen toch een paar keer een andere laptop hebben moeten kopen.

Kies trouwens voor een laptop met vervangbare accu. In realiteit zit je 99% van de tijd aan netstroom, hierdoor slijt je accu zeer snel.
Je kan je accu eruit halen wanneer je aan netstroom zit, maar er zijn altijd grapjurken bij die een stekkerdoos eruit trekken, met alle gevolgen van dien (verlies van werk, corrupte hdd). Dus een accu vervangen na een aantal jaar moet tot je mogelijkheden behoren.

Hoop dat je hier wat mee kan, en dat je het kan meenemen in je keuze.

Gestoord word je toch...

• MisterJack41
Duidelijk verhaal! Bedankt.

Als ik wat restjes bij elkaar schraap kom ik op deze uit, zou dit een goede zijn? pricewatch: Asus N551JQ-CN072H

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

MisterJack41 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:38:
Duidelijk verhaal! Bedankt.

Als ik wat restjes bij elkaar schraap kom ik op deze uit, zou dit een goede zijn? pricewatch: Asus N551JQ-CN072H
Mocht je er nog naar op zoek zijn; ik denk dat die het eerste jaar zeker afdoende is.
Alleen de HDD is erg traag (5400rpm). Die zou ik toch op den duur vervangen voor een SSD. (Samsung 850 Pro bijv). Ook is je werkgeheugen uitbreidbaar, voor een paar duppies koop je nieuw werkgeheugen, dit kan je er dan nog bij in plaatsen :)

Succes alvast met de opleiding!

Gestoord word je toch...

Pagina: 1