Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OnePlus 2 krijgt usb-c

Pagina: 1
Acties:

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
De fabrikant maakt niet bekend of het gaat om usb 3.1 of een eerdere versie van usb, maar zegt wel dat het eigen functies heeft toegevoegd aan usb-c, die het wil patenteren en waarover het later meer bekendmaakt. Met een adapter kunnen gebruikers de oude laadkabels wel blijven gebruiken.
Uhhh.. Nope. Die hébben ze al gepatenteerd.
But that’s not all. We’ve made further improvements on top of the USB Type C standard that we have patented and that will be exclusive to OnePlus. We don’t want to spoil the surprise, so tune into the OnePlus 2 launch to find out more!
Hebben ze dus al patent op aangevraagd. Kleine nuance, Tweakers ;).

Daarnaast:
Its cable channels the same beautiful design of the OnePlus One’s that our users love, but this time with the added convenience and comfort of a reversible plug.
Wellicht leuk om te vermelden?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Hebben ze dus al patent op aangevraagd. Kleine nuance, Tweakers ;).
Thanks voor je opmerking. De crux zit in het woord 'patenteren'. Heb je iets gepatenteerd als je patent aanvraagt? Ik zou denken van niet, pas als het octrooibureau je het verleent, zou ik zeggen. :)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
arnoudwokke schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:22:
[...]

Thanks voor je opmerking. De crux zit in het woord 'patenteren'. Heb je iets gepatenteerd als je patent aanvraagt? Ik zou denken van niet, pas als het octrooibureau je het verleent, zou ik zeggen. :)
In dat geval: als ze zeggen 'patented', neem ik aan dat ze er patent op aangevraagd hebben. In de stelling van de zin ga ik er dan ook vanuit (misschien wel mijn fout) dat ze het patent succesvol aangevraagd hebben. Nu is dat natuurlijk ook een tactiek van fabrikanten om niet te zeggen: "We hebben patent aangevraagd en we wachten nog op de goedkeuring", maar "We hebben het gepatenteerd". Hoewel je hier in het tweede geval er ook al van uit kunt gaan dat ze het patent met succes aangevraagd hebben..

Als je vier woorden nu in Google Translate gooit, of het zelf letterlijk vertaald, krijg je: "dat we hebben gepatenteerd". Op deze manier zou het insinueren dat het patent aanvragen gelukt is.

Kortom: de tekst is eigenlijk vanuit OnePlus te vaag om er daadwerkelijk iets echt zinnigs over te zeggen. Het kan inderdaad beide kanten op, afhankelijk van hoe je het interpreteert. Bij mij kwam het dus over alsof het patent met succes aangevraagd was.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
In dat geval: als ze zeggen 'patented', neem ik aan dat ze er patent op aangevraagd hebben. In de stelling van de zin ga ik er dan ook vanuit (misschien wel mijn fout) dat ze het patent succesvol aangevraagd hebben. Nu is dat natuurlijk ook een tactiek van fabrikanten om niet te zeggen: "We hebben patent aangevraagd en we wachten nog op de goedkeuring", maar "We hebben het gepatenteerd". Hoewel je hier in het tweede geval er ook al van uit kunt gaan dat ze het patent met succes aangevraagd hebben..

Als je vier woorden nu in Google Translate gooit, of het zelf letterlijk vertaald, krijg je: "dat we hebben gepatenteerd". Op deze manier zou het insinueren dat het patent aanvragen gelukt is.
Het verlenen van een patent duurt, als ik het wel heb, ergens tussen twee en drie jaar. Zowel OnePlus als usb-type-c bestaan nog niet lang genoeg daarvoor. Daarom ben ik ervanuitgegaan dat het patent nog niet is toegekend.

Ik kon trouwens de patentaanvragen ook niet vinden :S

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
arnoudwokke schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:23:
[...]

Het verlenen van een patent duurt, als ik het wel heb, ergens tussen twee en drie jaar. Zowel OnePlus als usb-type-c bestaan nog niet lang genoeg daarvoor. Daarom ben ik ervanuitgegaan dat het patent nog niet is toegekend.

Ik kon trouwens de patentaanvragen ook niet vinden :S
Zelf niet echt thuis in het wereldje, maar als het aanvragen van zo'n patent twee tot drie jaar duurt, dan heeft het toch geen zin om de nieuwe technologie te verwerken in de OnePlus Two? Andere fabrikanten weten dan dat de technologie daar in zit, kopen een OPT, pluizen het uit en zijn erachter. Een kleine variatie aanbrengen en zij kunnen het ook gebruiken.

Zelf ook even snel geGoogled maar kan ook niets over een patent o.i.d. vinden. Zowel aanvraag, goedkeuring als wat dan ook niet..

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Zelf niet echt thuis in het wereldje, maar als het aanvragen van zo'n patent twee tot drie jaar duurt, dan heeft het toch geen zin om de nieuwe technologie te verwerken in de OnePlus Two? Andere fabrikanten weten dan dat de technologie daar in zit, kopen een OPT, pluizen het uit en zijn erachter. Een kleine variatie aanbrengen en zij kunnen het ook gebruiken.
Als andere fabrikanten het gaan gebruiken, kan OnePlus ze voor de rechter dagen en dan erop wijzen dat de patentaanvraag al was ingediend :)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Uhu, maar met een kleine variatie erin (als je het op de juiste manier doet) dan heb je wel de technologie, maar net even anders, want: kleine aanpassing. Daarom noemde ik het ook :)

Aan de andere kant: hoe kan je weten dat een patentaanvraag al was ingediend als je het niet kan vinden :D Maargoed, dat zal alleen voor nu zijn. Aanvragen worden vaker niet gelijk openbaar gemaakt ;) We zullen zien!

Pagina: 1