Capaciteit kpn glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:31

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik liep laatst te denken hoeveel Gb mijn dorp met elkaar aan kpn glasvezel abo's zou kunnen hebben.
Mijn dorp heeft 10663 inwoners dus dat zou dan op zijn max 10663 * 500 = 5331500mb = 5.3315 Tb.
Nu vroeg ik me dus af hoe dit is geregeld met de backbone van bijvoorbeeld een KPN. En zou het mogelijk zijn dat als heel Nederland zijn internet dicht zou trekken iedereen nog gewoon krijgt waar hij voor betaald?
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven over hoe dit in elkaar zit.

Noah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 20:02

Stefan©

Toet toet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

10.000 inwoners is niet relevant hieroor, aantal huizen is relevant en dat zal al snel een factor 3 minder zijn. Reken ook op een overboekiing van 10-15% + het feit dat lang niet iedereen bij een glasprovider zit.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:31

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Dit linkt erg logisch. Dus als ik het goed begrijpt in het geval dat heel nederland zijn internet helemaal dicht trekt haalt niemand wat hem belooft is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt beloofd: TOT xxxMbit/s bandbreedte. Dus er wordt wel degelijk gegeven wat er wordt beloofd. Er is geen provider die een minimale bandbreedte belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noahlvb schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:51:
Bedankt voor de reactie. Dit linkt erg logisch. Dus als ik het goed begrijpt in het geval dat heel nederland zijn internet helemaal dicht trekt haalt niemand wat hem belooft is?
Los van het feit of er een snelheid 'beloofd' wordt, uiteraard wordt een netwerk niet ontworpen op de theoretisch maximale benodigde capaciteit....
.
Bij het netwerk voor de energievoorziening werkt dat natuurlijk net zo. Als iedereen de maximale stroom gaat afnemen die z'n hoofdzekering aankan, gaat het netwerk ook onderuit, omdat de kabels dat gewoonweg niet aankunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
Wanneer elke abonnee 20% van zijn internetverbinding(snelheid) tegelijkertijd zou gebruiken gaat het al mis. Echter wordt 90% van de internetverbindingen zelfs op prime time alleen maar gebruikt voor wat whatsapp/internet/mail dus dit gebruikt van een 120Mb gangbare pijp nog niet eens 1%.

Het is een beetje nutteloos om elke wijk een 10 Gbit backbone te geven terwijl er nevernooit meer dan 500-600Mb verkeer overheen loopt. 2x1Gb is dan ruim voldoende. Zonde van het geld wat je ook weer terug ziet in je abonnementsprijs natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1