Toon posts:

Nieuwe procesor ipv PII350 plaatsen gemakkelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om mijn processor te vervangen voor een snellere. Vanwege de schappelijke prijs zit ik te denken aan een Celleron 850. Een PIII 800 of zo zou eventueel ook wel kunnen, maar die is bijna twee keer zo duur. Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

-Hoe zit het met het plaaten van de processor?
-Kan de 350 er gemakkelijk uit en gewoon de nieuwe er in en herinstalleren?
-Wat is het verschil tussen box en tray en wat zijn de gevolgen van de verschillen voor mij?

Mijn systeem staat hier onder. Het is een nogal vaag mobo wat vrijwel nergens terug te vinden is dus ik heb weinig extra info. Wel heb ik begrepen dat een PIII 800 100mhz mogelijk moet zijn.

Verwijderd

plaatsen: via socket370 naar slot1-converter.

installeren: niet. alleen zorgen dat je de nieuwste bios-update hebt die de nieuwste processors dus ondersteunt.

boxed: 3 jaar garantie en koeler inbegrepen. Tray: 1 jaar garantie, en zonder koeler.

Verwijderd

Check wel eerst heel goed wat de maximale multiplier is, die je mobo ondersteunt.

(Mijn oude Asus P2B-LS ging maar tot 6 :( )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op maandag 18 juni 2001 08:58 schreef Vossie het volgende:
Check wel eerst heel goed wat de maximale multiplier is, die je mobo ondersteunt.

(Mijn oude Asus P2B-LS ging maar tot 6 :( )
Multiplier zal geen probleem zijn.. Deze zit hardwarematig in de proc.. Alleen zal je bios het niet goed aangeven.. Proc zal uiteindelijk wel op de goede snelheid werken..

En zoals hierboven al is beschreven.. Je moet zo'n converter hebben, en dan is het gewoon een kwestie van inprikken en draaien!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 18 juni 2001 00:21 schreef Raampie het volgende:
Mijn systeem staat hier onder. Het is een nogal vaag mobo wat vrijwel nergens terug te vinden is dus ik heb weinig extra info. Wel heb ik begrepen dat een PIII 800 100mhz mogelijk moet zijn.
Weet je zeker dat de type aanduiding klopt? Ik zie 6VTA2 inderdaad ook nergens terug... Wel bijvoorbeeld 6VTA3 en 6ATA2... Meer info is te vinden op www.chaintech.de :)

edit:

Laat maar |:(
Bestaat wel, maar is allang uit productie... Laatste BIOS update die ik kon vinden is nog van 1999... Weinig kans dat je een Coppermine processor aan gang krijgt mbv zo'n ouwe BIOS...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 09:46 schreef BalusC het volgende: [..] Bestaat wel, maar is allang uit productie... Laatste BIOS update die ik kon vinden is nog van 1999... Weinig kans dat je een Coppermine processor aan gang krijgt mbv zo'n ouwe BIOS...
BalusC heb je een url voor deze bios update? Zoals ik al zei en jij blijkbaar ook ervaren heb is dit mobo moeilijk terug te vinden. Ik ben daarom altijd opzoek naar nieuwe info en updates.

En heeft iemand een idee wat voor proc er dan wel op mijn mobo zou kunnen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had ff gezocht op Google. De tweede link leidt naar een ouwe chaintech site die al down is. Maar Google heeft um nog in cache... (klik op In cache)
Pagina: 1