Draadloze muis en toetsenbord door muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-04 12:32
Dag Tweakers

Ik ben op zoek naar een draadloze muis en toetsenbord, waarvan ik zeker weet dat het draadloos signaal door een metselwerk muur kan. Een tijd geleden had ik hier wat over opgezocht en me deze aangeschaft van Logitech, met een 2.4 GHz-signaal.

Wel, dat ding is ruk, en werkt voor geen meter. Er zit een multiplex deur tussen muis/toetsenbord en receiver, afstand is max 3 meter. Die deur moet openstaan, want anders werkt het niet, jammer genoeg.

In het andere scenario zit er een bakstenen muur tussen de bron en ontvanger, ook daar werkt het met schokken.

Mijn vraag: welk betaalbare muis / toetsenbord combinatie kan dit zonder problemen aan? Liefst een setje, of 2 verschillende, maar sowieso met een usb receiver.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Draadloze signalen en muren houden niet zo van elkaar...

Veel beter idee is om een gat door de muur te boren, daar USB doorheen te doen en de receiver aan de kant van de muur te hangen waar je muis/toetsenbord wilt gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bluetooth muis? Lagere frequentie en werkt beter dacht ik?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NeFoRcE schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:05:
Bluetooth muis? Lagere frequentie en werkt beter dacht ik?
Bluetooth werkt ook gewoon in de 2.4GHz ISM-band (net zoals WiFi en ZigBee). Zou er niet op rekenen. Mijn ervaring ermee is in ieder geval zodanig dat ik al vaker met USB-verlengkabels voor m'n USB BT dongels heb moeten werken (en dat soms zonder muur, maar met enkel een kast waar de PC in zat).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 21:47
Heb op m'n stage een jaar of 4 terug verschillende setjes geprobeerd. Dit was in een vergaderruimte met de dongle boven het systeemplafond. De meeste setjes werkte eigenlijk alleen direct onder de dongle. Toen we uiteindelijk een bluetooth setje bestelde konden we die wel door de gehele ruimte gebruiken. Dus dat is misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoewel bluetooth een wat beter signaal heeft vergeleken met standaard RF, is het toch nog steeds beter om het met een draad door de muur te doen. Als de PC aan de andere kant van de muur staat, hoe is de monitor dan aangesloten? Er zal dus al een kabel die kant op lopen. Hoeveel moeite is 't dan om een USB kabel erheen te brengen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1