Toon posts:

Windows 8.1 Opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

ik had een vraagje. Ik ben niet eerder dit probleem tegengekomen. Ik heb sinds kort een nieuwe MSI laptop met windows 8.1 erop. Ik heb classic shell erop gegooid omdat ik er niet tegen kan dat ik geen normale startknop heb. Als ik nu mijn laptop opstart opent die iedere 'Deze PC'. Nu heb ik bij msconfig gekeken of ik dit kan uitschakelen. Maar geen resultaat. Ik heb google geprobeerd zonder resultaat. Kan iemand mij misschien helpen. Ik denk dat het een kleine handeling is. Alleen ik kom er niet meer uit waar ik moet zijn in de laptop. Ik heb een printscreentje genomen van wat je ziet.

Dit scherm komt gelijk naar voren als de laptop opstart.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageurlhost.com/images/i4gc2n9pcrq9bahst4_thumb.jpg

Dit zijn de programma's die opstarten

Afbeeldingslocatie: http://www.imageurlhost.com/images/zizzrjnflo2y6lar5xvn_thumb.jpg

Dit is mijn eerste post op het forum dus ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd dan wel het probleem heb voorgelegd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar cyberlink achter staat hoeft niet gestart te worden wanneer Windows start.
Ook die van CCleaner kan je uitschakelen, dat programma kan je handmatig starten wanneer je het gaat gebruiken.
Check ook de services van deze 2, die kunnen best op handmatig.
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
Klik op OK.
Je gebruikt CCleaner zie ik, heb je veel gefixed met CCleaner?

Autoruns
Met dit programma kan je meer zien, maar moet je niet zo maar iets uitvinken.

Process Explorer
Met dit programma kan je wat uitgebreider zien wat er actief is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/9w39ldv3fut.jpg

Virus total haalt wat er is gestart door ongeveer 50 scanners in Process Explorer.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/s0cesk2p7q0.jpg

Maak eventueel eerst een systeemherstelpunt:
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesProtection.exe"
Klik op OK en klik op Maken..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Erik.

Ik heb de cyberlink programma's uitgeschakeld. En ik denk dat ik van MSI zelf ook wel wat dingetjes uit kan zetten bij het opstarten. Bijvoorbeeld die audio manager. Die kan ik ook handmatig doen.

CCcleaner ook uitgezet. Heb deze maar 1x gebruikt.

Ik ga beide programma's even downloaden. Ik ben meestal niet heel handig in dit soort dingetjes wat ik het best aan en uit kan zetten. Vaak bang dat ik iets verkeerds aanklik. Maar ik volg je advies even op.

Ik ga er even mee aan de slag.

Ik heb beide programma's geinstalleerd, maar ik wordt er niet echt wijzer van wat wat is. Ik heb windows hostprocess ook al uitgezet maar die maakt het verschil ook niet. Krijg nog steeds Deze pc gelijk in beeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben je er nog niet handig in omdat je niet eerder dit soort zaken bekeek.
In eerste instantie kan je dan eens kijken, zonder iets te doen.
Ook goed van je dat je eens bekijkt wat er uit kan in tabblad opstarten :)
autoruns en process explorer komen binnen in een zip map die je uit kan pakken via een rechtsklik op de zip map.
Wanneer je die opent komt er een boel informatie in beeld, en dat is misschien even wennen.
Maar je kan dan informatie hier neer zetten zonder zelf iets te wijzigen.
En samen weten we dan meer dan alleen moet je maar denken.
Belangrijk is zo veel mogelijk informatie te hebben over wat je gaat wijzigen, en onthoud wat je wijzigt, noteer het in een kladblok bestand.
Hier kan je alles zien over de mapopties.
Mapopties weergave
"rundll32.exe" shell32.dll,Options_RunDLL 7
Klik op OK.
Normaal openen bij afmelding niet gesloten mappen als Windows opnieuw opstart als de volgende regel is aangevinkt:
Vorige mapvensters bij aanmelding herstellen.

Wat je kan doen is tijdelijk een nieuwe gebruiker er bij aanmaken in Configuratiescherm\gebruikersaccounts, als het daar dan ook gebeurd weet je dat het niet alleen 1 user treft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
superbedankt voor je hulp. Ja het is even allemaal nieuw voor mij en slikken. Ik zal morgen even de programmaatjes openen en dan wat screenshots nemen. Heb nu avonddienst helaas ;( . Morgenochtend gelijk even aan de slag ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:16:
superbedankt voor je hulp. Ja het is even allemaal nieuw voor mij en slikken. Ik zal morgen even de programmaatjes openen en dan wat screenshots nemen. Heb nu avonddienst helaas ;( . Morgenochtend gelijk even aan de slag ermee
= Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende tabbladen in autoruns. Welk tabblad wil je dat ik wat screenshots van maak?
ProcesExplorer vindt je hier beneden. Ik heb classic shell op mijn msi gedaan omdat ik windows 8.1 heb. Ik kan er niet tegen als ik geen normale startknop heb. Kan dat er misschien ook mee te maken hebben. Kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren of 'deze pc' nou ook al daarvoor tevoorschijn kwam.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cgdjrk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zvsqrr.jpg

Ik hoop dat je er wat wijzer van wordt en mij misschien ook een beetje wegwijs erop maakt :)

Heb ook wat van autoruns toegevoegd. Het tabblad logon

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ohv3x0.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 21:17 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows NT\ CurrentVersion\ Winlogon
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10qvrm0.jpg
Deze heb ik gedaan

Now Navigate to the following key :

HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Explorer\ Advanced

In the right side panel, change the value of PersistBrowsers to 0.

Reboot your computer.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2utjepf.jpg

Ik heb helemaal geen PersistBrowsers als ik bij advanced kijk.
Heb nu zelf een Dword bestand aangemaakt met de mapnaam PersistBrowsers en de waarde 0 gegeven. Maar dit mocht ook niet baten.

Heb nu ook bij me mapopties gekeken en deze herstelt. Maar kan daar ook niks terugvinden. |:(
Deze pc staat onder window verkenner.

;( ;(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nog even goed naar de afbeeldingen in mijn vorige bericht hoe je virus total en verified signer aanvinkt.
Je ziet in process explorer dat er 94 processen zijn gestart.
Nu willen we weten of 1 van die processen je probleem veroorzaakt.
In Autoruns kan je een indruk krijgen wat er allemaal opstart in een geavanceerde modus, maar ook daar moet je in eerste instantie eerst kijken.
MSCONFIG
Klik op OK.
In tabblad "Computer opstarten" vink je "Opstarten in veilige modus" "Minimaal" aan.
Dan start je de computer opnieuw op en kijk je of Deze PC ook opent na het opstarten in de veilige modus.
Opent dan deze PC niet, open je process explorer en maak daar ook eens screenshots van en bekijk welke processen er niet zijn gestart in de veilige modus, in dat geval kan je namelijk al een heel aantal in de veilige modus gestarte processen uitsluiten als oorzaak.
Gebeurd het in de veilige modus ook, dan kan je het andersom bekijken, het moet dan 1 van de processen zijn die ook in de veilige modus wordt gestart en wat niet in de veilige modus wordt gestart kan je dan uitsluiten.
Als je klaar bent in de veilige modus:
In de veilige modus vink je in msconfig tabblad "Computer opstarten" "Opstarten in veilige modus" "Minimaal" weer uit.
Dan start de computer weer gewoon op.
94 processen is best veel.
We beginnen dan eerst te kijken wat we op een grove manier uit kunnen sluiten om vervolgens verder te kijken.

De gestarte services kan je zien in de svchost.exe bestanden in process explorer als je met je muispijl op het process gaat staan of in de eigenschappen (Properties....) tabblad Services kijkt.

Probeer het zo te bekijken, wat is wel en wat is niet Microsoft, wat niet Microsoft is noemen we dan third party software.
Zo ook een lijst met services bekijken, wat doet een service precies, welke is van Microsoft en welke niet, en welke hoort waarbij, zoals je beveiligingssoftware AVG, die je uiteraard altijd laat starten met Windows.
Dus AVG moet wel blijven starten.

Welke versie en wat voor licentie heeft AVG? Is het freeware of een betaalde versie?
Als het gaat om welke beveiliging er start, AVG in dit geval, samen met de services Windows Defender en Windows Firewall?
Welke programma's heeft AVG geactiveerd?
Volledig met Firewall of enkel antivirus?

Een tool om te zien in welke volgorde wat wordt opgestart is Loadorder

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanx erik. Ik ga even aan de slag!

Oke in veilige modus werd deze pc niet opgestart.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/zwdkx0.jpg

Na het terugzetten in normaal starten weer wel. Je merkt gelijk dat de laptop sneller loopt in veilige modus.
Ik zit nu weer in de normale modus en check de svchost.exe bestanden in proces explorer. Probeer het te begrijpen maar het lukt met niet echt. Voel me echt een amateur :X

AVG was even een maand gratis. Die is nu verlopen.
Windows firewall staat aan en defender staat uit.

Misschien een optie om is teamviewer te gebruiken?

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gratis AVG verlopen, dan Windows firewall en defender op automatisch zetten totdat je een goede degelijke beveiliging hebt geïnstalleerd.
Nu zijn die gratis opstapjes zoals die je van AVG gebruikte niet de beste bescherming, deze kan je een maand dan gratis gebruiken waar ze bij AVG hopen dat je daarna overgaat op de betaalde versie, en geef ze eens ongelijk, ze moeten tenslotte ook eten, en gratis bestaat niet echt.
Nu heb ik een tijdje geleden toevallig die gratis avg uitgeprobeerd in een virtual box en dat was dacht ik alleen antivirus, de firewall was uitgeschakeld.

Maar goed, je bent er achter gekomen dat het probleem zich niet voordoet wanneer je in de veilige modus opstart, dus daar kunnen we al een onderscheid maken.
Aangezien in de veilige modus alleen de nodige drivers en programma's worden geladen.
Ik neem aan dat je WINZIP64.EXE zelf opende in de veilige modus.

Nu kan je op zoek gaan tussen de programma's die niet worden gestart in de veilige modus, en zoals je zelf al ziet zijn dat er heel wat.
Je voelt je misschien een amateur nu, maar neuzen in de services en in taakbeheer om eens te bekijken welke software er processen en\of services opstart is sowieso wel eens verstandig.
Je kan googlen op namen, en vaak bij de beschrijving kan je lezen waar een services voor is, kan dat niet google er op. Dubbelklik op een service om de eigenschappen te zien.
Waar het nu om gaat is dat je bekijkt wat niet Microsoft is en beveiliging en dat eens 1 voor 1 uitschakelt totdat deze pc niet meer start als Windows start.
Waarschijnlijk kan je met afmelden sneller werken dan steeds de pc opnieuw opstarten.
Moet je even checken of als je afmeld en weer aanmeld ook Deze PC wordt geopend, zo ja scheelt dat tijd.

PS, in MSCONFIG systeemconfiguratie kan je heel snel zien hoe de niet Microsoft services heten in tabblad Services wanneer je "Alle Microsoft-services verbergen" aan vinkt.
In de lijst met services is het dan handiger zoeken naar software van anderen dan Microsoft.
Vink in MSCONFIG nooit een service uit tenzij je zeker weet dat je die niet gaat gebruiken, dat regel je in services.msc .

In svchost.exe kan je in process explorer mooi zien welke services er zijn gestart.
Al die benamingen zijn dan nog niet zo belangrijk om uit je hoofd te kennen, maar wel welke er dus niet starten in de veilige modus, en wel in de normale modus.
Je kan dat namelijk vergelijken en daarmee meteen het verschil zien.
Het is even wat werk maar je leert er ondertussen ook veel van.

Ook het programma Loadorder kan je zowel in de gewone modus als in de veilige modus gebruiken om te kijken welke drivers en welke services er zijn gestart, deze 2 vergelijken en je kan dan weer zien dat er in de normale modus meer is gestart dan in de veilige.

PS, Windows firewall en defender zijn een eerste laag bescherming, deze vervangen geen antivirus programma, en Windows firewall controleert geen uitgaand verkeer, alleen binnenkomend.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga aan de slag ermee! Ik probeer het uit te vogelen in proces explorer.

Ja ik heb op me laptop de gratis versie maar op me pc een aangekochte versie. Ga zo snel mogelijk ook upgraden.

Als me computer afmeld dan komt deze pc niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:13:
Ik ga aan de slag ermee! Ik probeer het uit te vogelen in proces explorer.

Ja ik heb op me laptop de gratis versie maar op me pc een aangekochte versie. Ga zo snel mogelijk ook upgraden.

Als me computer afmeld dan komt deze pc niet in beeld.
Ok, wel jammer dat je dan de computer helemaal op moet starten om het te testen.
Als je vragen hebt gewoon hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop aan mijn neef gegeven. Die is iets meer wegwijs in dit soort dingetjes. Heb het zelf de laatste tijd superdruk. Maar hij heeft het gevonden. Bij taakplanner stond desktop......... aan. Met als beschrijving als ik iedere x de computer opstart. Helemaal over het hoofd gezien. In ieder geval superbedankt voor je hulp. Als ik me laptop terug heb dan probeer ik wel even een screenshot te uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus er was een taak in de taakplanner die Computer (explorer.exe) opende?
Ben ook wel benieuwd welke software dit dan heeft gedaan.
Fijn in ieder geval dat het niks ernstigs is, en dat jullie het hebben gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:34:
Hey hallo,

ik had een vraagje. Ik ben niet eerder dit probleem tegengekomen. Ik heb sinds kort een nieuwe MSI laptop met windows 8.1 erop. Ik heb classic shell erop gegooid omdat ik er niet tegen kan dat ik geen normale startknop heb. Als ik nu mijn laptop opstart opent die iedere 'Deze PC'. Nu heb ik bij msconfig gekeken of ik dit kan uitschakelen. Maar geen resultaat. Ik heb google geprobeerd zonder resultaat. Kan iemand mij misschien helpen. Ik denk dat het een kleine handeling is. Alleen ik kom er niet meer uit waar ik moet zijn in de laptop. Ik heb een printscreentje genomen van wat je ziet.

Dit scherm komt gelijk naar voren als de laptop opstart.

[afbeelding]

Dit zijn de programma's die opstarten

[afbeelding]

Dit is mijn eerste post op het forum dus ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd dan wel het probleem heb voorgelegd.
waar naartoe wil je hebben dat windows 8 erna boot er bestaan heel veel progammaatjes om windows 8 naar bijvoorbeeld de desktop te laten boten.
Meestal gaat dat programaatje in combinatie met een heus startmenu.

https://www.schoonepc.nl/...rface-winx-startmenu.html

http://www.iobit.com/en/iobitstartmenu8.php

moet je effe kijken met google. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem nog even uploaden voor jullie. Hooelijk vanavond nog. Ben erg druk met werk.
Pagina: 1