Beste Tweakers,
Ik probeer een semi-professioneel video bewerkingssysteem samen te stellen voor een vriendin. Maar met een absoluut maximum budget van 1000€ valt het me niet mee aan alle eisen te voldoen
. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd gaat het om een semi-professioneel video bewerkingssysteem. Ik weet niet precies welke programma's ze hiervoor gebruikt maar ik zal het morgen nog eens vragen. (is al vrij laat nu
)
Verder zou ze de pc graag gebruiken als een standaard huis-tuin-keuken pc. Er wordt niet op gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen 800€ en 1000€ max. Dit mag dan eventueel nog excl. een windows licentie en verzendingskosten zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft geen randapparatuur nodig. Ze gaat de pc trouwens op haar TV aansluiten dmv HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee eigenlijk. Ik denk dat een snelle processor met hyperthreading wel interessant is in dit geval.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een vrij sobere, niet te luide kast aangezien ze in de woonkamer komt te staan. Ze heeft nog wat oude apparatuur met firewire aansluitingen dus heb ik een losse controller toegevoegd aan mijn lijstje, als dit onboard kan zou mooi zijn maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Nope.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Ik probeer een semi-professioneel video bewerkingssysteem samen te stellen voor een vriendin. Maar met een absoluut maximum budget van 1000€ valt het me niet mee aan alle eisen te voldoen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd gaat het om een semi-professioneel video bewerkingssysteem. Ik weet niet precies welke programma's ze hiervoor gebruikt maar ik zal het morgen nog eens vragen. (is al vrij laat nu
Verder zou ze de pc graag gebruiken als een standaard huis-tuin-keuken pc. Er wordt niet op gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen 800€ en 1000€ max. Dit mag dan eventueel nog excl. een windows licentie en verzendingskosten zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft geen randapparatuur nodig. Ze gaat de pc trouwens op haar TV aansluiten dmv HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee eigenlijk. Ik denk dat een snelle processor met hyperthreading wel interessant is in dit geval.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 310,50 | € 310,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP | € 140,51 | € 140,51 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Sweex 3 + 1 Poort FireWire Card | € 6,80 | € 6,80 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,- | € 107,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 69,58 | € 69,58 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 31,25 | € 31,25 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,60 | € 12,60 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 107,78 | € 107,78 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.073,03 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een vrij sobere, niet te luide kast aangezien ze in de woonkamer komt te staan. Ze heeft nog wat oude apparatuur met firewire aansluitingen dus heb ik een losse controller toegevoegd aan mijn lijstje, als dit onboard kan zou mooi zijn maar niet noodzakelijk.
Ga je overklokken?
Nope.
Alvast bedankt voor alle hulp!