[Noobie] G5 Case Mod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Na een lange tijd ben ik maar weer eens op zolder gegaan, kijken wat er allemaal nog aanwezig aan zooi.

Zo kwam ik o.a. nog twee G5 kasten tegen. Een daarvan had ik al iets aangesleuteld en de andere is nog compleet 'vanilla'. Ook heb ik nog alle fans, verloopstukken en zelfs nog de originele voeding en koelblokken.

Omdat ik een hobby mist momenteel, zou ik graag wat aan casemodding willen gaan doen. In het verre verleden heb ik een metaal opleiding gevolgt, wat gelast en een klein beetje elektronica gedaan. Helaas was het toen niet al te best en ben ik inmiddels een groot deel van mijn kennis kwijtgeraakt.

Verder heb ik (nog) geen (goed) gereedschap en twijfel ik wat er allemaal moet worden aangeschaft.

Wat ik van plan ben:
- De case opnieuw in te richten => voeding naar beneden gericht of plaatsen in de originele voeding
- ATX(?) standoffs wegfleksen en vervolgens nieuwe plaatsen (passend voor M-ITX/M-ATX). Lijmen of iets ala solderen?
- Met aluminium plaaten werken => knippen/snijden(?) en (simpele) constructies maken (liefst strak mogelijk)
- Liefst lijm constructies gebruiken i.p.v. lassen, solderen als alternatief
- ..

Nu heb fimpjes gekeken op YouTube en ook hier de casemodding sectie veel aan het werk gezien, maar ik twijfel of het allemaal wel zo eenvoudig is.

Ik heb wel de ruimte gelukkig (zolder en garage) waar ik 'los' kan gaan en heb voor de rest (nog) geen andere verplichtingen (vriendin, ..). Dus ik wil er wel tijd en werk van maken. Tevens is het voor mij ook een manier om mijn energie in kwijt te kunnen.

Met dit topic wil ik mij goed voorbereiden i.p.v. meteen te bestellen en daarna achter komen dat het niet goed is. ;)

Mijn onderdelen:
- Twee G5 kasten
- ASUS P8H67-M B3 Pro (evt. ruilen tegen M-ITX)
- i5-2400 met Mugen (de platte :p)

Mijn skillset is redelijk en daarbij mijn budget ook.
Zou daarvoor graag wat info inwinnen bij mede-Tweakers.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
je moet eens naar deze pagina kijken.
http://www.techpowerup.co...ac-g5-mod-arg-ist.207513/
misschien staat er iets bruikbaars in, er wordt ook verteld hoe de constructie van de kast in elkaar zit.

[ Voor 97% gewijzigd door sjettepetJR. op 23-06-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sjettepetJR. schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:58:
je moet eens naar deze pagina kijken.
http://www.techpowerup.co...ac-g5-mod-arg-ist.207513/
misschien staat er iets bruikbaars in, er wordt ook verteld hoe de constructie van de kast in elkaar zit.
Dat is precies wat ik zocht! Thanks :)

Nog een vraagje.. Een dremel.. Daar zal ook wel kwaliteit verschil inzitten? Wat is een redelijke prijs ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
HollowGamer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Dat is precies wat ik zocht! Thanks :)

Nog een vraagje.. Een dremel.. Daar zal ook wel kwaliteit verschil inzitten? Wat is een redelijke prijs ervoor?
fijn dat ik kon helpen. :9

heb je al een beetje een idee wat voor een thema/kleuren je gaat gebruiken?

Dremels heb ik niet veel verstand van, ik weet alleen dat ze best duur kunnen zijn. ;) eventueel kan je er een voor een paar tientjes halen bij een kringloopwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sjettepetJR. schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:28:
[...]

fijn dat ik kon helpen. :9

heb je al een beetje een idee wat voor een thema/kleuren je gaat gebruiken?

Dremels heb ik niet veel verstand van, ik weet alleen dat ze best duur kunnen zijn. ;) eventueel kan je er een voor een paar tientjes halen bij een kringloopwinkel.
Wil hem opnieuw spuiten in grijs, een zijkant heeft een paar krasjes.
Tevens vind ik de Apple-logo's niet mooi passen. :9

Goede tip, ga ook eens informeren bij een collega. :)
Goedkoop is meestal duurkoop. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

gewoon goeie dremel halen bij de bouwmarkt, afhankelijk van de hoeveelheid acc. ben je tegen de tussen de 50-100 euro al een heel eind.
tip; neem van die 'click' schijfjes; zijn een keer zo duur, maar gaan veel langer mee!

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
GJ007 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:55:
gewoon goeie dremel halen bij de bouwmarkt, afhankelijk van de hoeveelheid acc. ben je tegen de tussen de 50-100 euro al een heel eind.
tip; neem van die 'click' schijfjes; zijn een keer zo duur, maar gaan veel langer mee!
Thanks, ga deze week eens kijken in de bouwmarkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

Bij het goudsmeden gebruiken wij geen 'dremels' maar hangmotoren. Deze zijn een stuk sterker en degelijker uitgevoerd.

HBM-machines in gouda heeft ze ook voor een leuke prijs:
https://www.hbm-machines....motor#searchTxt=hangmotor

nu zelfs een aanbieding lopen voor 80 euro voor een behoorlijke set. Bij een dremel betaal je heel veel om het compact te houden en wellicht ook voor het merk ;)
(en voor het plastic)

facebook.com/FATcasemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
FemkeToele schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:00:
Bij het goudsmeden gebruiken wij geen 'dremels' maar hangmotoren. Deze zijn een stuk sterker en degelijker uitgevoerd.

nu zelfs een aanbieding lopen voor 80 euro voor een behoorlijke set. Bij een dremel betaal je heel veel om het compact te houden en wellicht ook voor het merk ;)
(en voor het plastic)
Ziet er goed uit, thanks voor de tip. :D
Vooral dat pedaal is wel handig als je wilt doseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
GJ007 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:55:
onzin... ik heb ook een b merk dremel en ik was voor een heel set 3 tientjes kwijt. En nu 9 jaar later werkt het ding nog perfect en ik gebruikt altijd van die standaard dremel opschroef schijfjes en heb tot nu toe niet gemerkt dat ze minder lang meegaan(ja heb allebij geprobeerd)
FemkeToele schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:00:

(en voor het plastic)
Klopt je betaald voornamelijk voor het merk ;) een B merk is vele malen goedkoper en vaak net zo goed als een dremel.
Die hangmotoren had ik zelf nog nooit van gehoord.. werkt dat een beetje relaxed?

[ Voor 38% gewijzigd door Casejunky op 30-06-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Casejunky schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:15:
[...]
onzin... ik heb ook een b merk dremel en ik was voor een heel set 3 tientjes kwijt. En nu 9 jaar later werkt het ding nog perfect en ik gebruikt altijd van die standaard dremel opschroef schijfjes.
Bij dezen kan ik dat bevestigen. Ik heb al een jaar of 4 een cheapass dremel van een groothandel voor €15,-. Tot op heden werkt deze naar behoren. Daarbij gebruik ik schijfjes e.d. uit China. Onderaan de streep kost het niet veel en het doet wat het moet doen. (Mocht je vaak willen gaan gebruiken koop dan wel een goede. Bij incidenteel gebruik koop dan een goedkope.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Grappig; heb juist al 2 of 3 van die goedkope setjes versleten. En dus ben in inmiddels van mening; gezien het bedrag: we hebben het over tientjes. Om maar voor een echte drempel te gaan, en dan weet je zeker dat het goed zit.
Maar als je een leuk b merk heb, en je heb er al een paar jaar plezier van; zeker!
Net als die click schijfjes; ik gebruik het spul ook rondom de auto om van alles en nog wat mee te doen, en dan vlieg ik met die 'goedkope' variant door de schijfjes heen, terwijl dat click spul net iets degelijker lijkt/voelt en in mijn beleving / ervaring langer meegaat.
Lang verhaal kort; zulke machines zijn gewoon super handig, zeker met modden. Heb je een goedkope waar je lang plezier van heb; mooi. Iets meer en je heb een dremel, weet je het nagenoeg zeker. En heb je ook de mogelijkheid om uit te breiden met verschillende accessoires van dremel. Just my 2cents

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 15:24
goedkope B merk dremel kan best, maar de slijpschijven van de dremel kan je beter gebruiken, die zijn stukken sterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:53

ReseTTim

Chocolate addicted

Voor casemodden heb je geen speciale ruimte voor nodig. Handig is het wel!

Ik heb zo een jaar in de slaapkamer bezig geweest met aluminium. Nadat ik klaar was moest ik wel altijd even stofzuigen..

Gereedschap kan je vast ook lenen van vrienden. Wanneer je iets maar één keer nodig hebt is het onzin om aan te schaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door ReseTTim op 02-07-2015 08:09 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1