Toon posts:

Hulp gevraagd: Macbook Pro start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als deze vraag al vaker gesteld is, ik heb net een paar uur gegoogled en van alles geprobeerd, maar mijn macbook nog altijd niet aan de praat gekregen... Kan overigens ook te maken hebben met het feit dat ik relatief nieuw ben op Applegebied. Maar goed, hopelijk kan iemand mij helpen!

Zoals al gezegd, het opstarten wil niet meer lukken. Ik krijg wel het inlogscherm waar ik kan kiezen uit mijn eigen account en het gastaccount, maar zodra ik mijn wachtwoord heb ingevoerd gaat het mis. Hij probeert te laden maar op een bepaald moment loopt de laadbalk vast of valt de hele computer uit en kan ik alleen nog maar resetten. Het gekke is dat ik wel gewoon kan inloggen in het gastaccount (waarmee ik overigens enkel bij safari kan, ik weet niet hoe dat normaal is, want dit heb ik eigenlijk nooit gebruikt). Het lijkt mij dat de harde schijf dan ook niet kapot is. Ik heb al geprobeerd schijfcontrole en herstel te doen via cmd+R, maar dat heeft niet geholpen. OS X herstellen / opnieuw installeren via het menu daar lukt ook niet, dan krijg ik een foutmelding. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke foutmelding ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welk model macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Welke versie van OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Probeer eens op te starten in Safe Mode.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201262
Volg deze stappen om in de veilige modus op te starten.

- Start de Mac (opnieuw) op. 
- Houd de Shift-toets ingedrukt zodra u het opstartgeluid hoort.
- Laat de Shift-toets los wanneer u het Apple-logo op het scherm ziet verschijnen.

Na het verschijnen van het Apple-logo duurt het mogelijk langer dan gewoonlijk voordat het inlogscherm of het bureaublad wordt weergegeven. Dit is omdat de Mac een controle van de directory's op de opstartschijf uitvoert als onderdeel van de veilige modus.
Start de computer opnieuw op zonder hierbij toetsen ingedrukt te houden om de veilige modus te verlaten.
Als dat niet mocht helpen, hier staan vervolgstappen om te proberen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT203176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Welke laadbalk? Bij mij krijg ik alleen een laadbalk tijdens het laden van het OS en niet tijdens het laden van een Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:44
laura_arual, welkom op GoT :w

Zoals hierboven is aangeven, hebben we nog wat meer informatie nodig om verder te kunnen. Probeer altijd zoveel mogelijk informatie te geven in je topicstart, zodat we je meteen kunnen helpen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Pendora schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:08:
Welke laadbalk? Bij mij krijg ik alleen een laadbalk tijdens het laden van het OS en niet tijdens het laden van een Account
Ik vermoed dat FileVault (schijfversleuteling) op de schijf aan staat. Dan vul je eerst je wachtwoord in om je schijf te ontgrendelen en daarna gaat wordt OS X pas gestart (inclusief balkje).
Pagina: 1