Toon posts:

Problemen met nieuwe gtx 970

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb laatst een nieuwe 970 gekocht als upgrade van mijn oude radeon HD 7790, nu is het probleem dat na de installatie ervan de hele computer niet meer op wil starten.
Als ik hem aan zet gaan de fans zachtjes draaien maar ik krijg geen beeld en ik heb ook niet het idee dat er uberhaupt iets gebeurt.
Alleen af en toe als ik hem start gaan de fans wel op goede snelheid draaien en kring ik beeld maar alleen op mijn tweede scherm (eerste blijft zwart) ik kan dan wel van alles doen maar heel traag (Windows starten duurt ook super lang zelfs met een was)
En na een tijdje loopt hij zo hard vast dat ik hem wel moet resetten
Specs:
Processor: AMD phenom II
Moederbord: asrock 970 extreme 3.0
Videokaart: gloednieuwe 970 (oude HD 7790)
Voeding: sharkoon wpm 600W (ook gloed nieuw omdat mijn oude psu niet 2 PCIe connectors had

Als iemand weet wat er mis zou kunnen zijn of beter nog een oplossing heeft hoor ik het graag

Alvast bedankt
Guido

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik zou je oude vgacard terugplaatsen, controleren dat hij weer stabiel is, kijken of je een bios update hebt voor je mobo, en die uitvoeren, daarna nog eens testen, nadat je eerst met DDU de AMD drivers grondig hebt verwijderd.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je de Asrock 970 Extreme3 hebt dan kan je hier de nieuwste bios vandaag vissen: http://www.asrock.com/mb/....asp?cat=Download&os=BIOS
(Dan heb je dit moederbord dus: pricewatch: ASRock Extreme3 standaard )

Dit zou best eens de oplossing kunnen zijn!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Oude videokaart terug plaatsen, BIOS update doen, Nieuwe kaart plaatsen.

Als het dan nog niet werkt (of als hij al niks doet met de oude kaart). Oude voeding terug plaatsen de Molex naar PCI-e stekker gebruiken die meestal wel mee geleverd wordt om de nieuwe kaart toch van stroom te voorzien. Werkt hij dan wel, dan is de Sharkoon dus niet sterk genoeg en dien je een betere aan te schaffen. Weet namelijk niet hoe het tegenwoordig gesteld staat met Sharkoon maar vroeger waren ze niet al te best.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT