Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Hallo,

Ik hoop niet dat ik hier een dubbele post plaats, maar ik heb het antwoordt nog niet kunnen vinden.
Het probleem is namelijk dat ik een makkelijke manier zoek om mijn externe SD kaart te versleutelen met bijvoorbeeld een bepaalde app/software. De bedoeling is dat de SD kaart niet kan worden uitgelezen wanneer deze uit de telefoon wordt gehaald, en dat deze bijvoorbeeld op de telefoon kan worden vergrendeld.

Ik weet dat bepaalde telefoons een soortgelijke functie standaard bevatten, maar ik benieuwd of er inmiddels anno 2015 een makkelijke oplossing voor bestaat zonder teveel te moeten gaan kloten.

Ben benieuwd of er iemand wil reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:17

g0tanks

Moderator CSA
Het is handig om erbij te vermelden wat voor mobiel en in het bijzonder welk OS je hebt. Met Android kan je gewoon in de opties je SD kaart encrypten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welk OS is inderdaad wel zo handig.

In WP zit het iig niet in de opties, en een app daarvoor ben ik nog nooit tegengekomen.

De niet-kloten oplossing is hem vastlijmen, maar dat heeft zo zijn eigen nadelen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
Het betreft een Sony Xperia T die draait op android 4.3, bij de instellingen vind ik hier geen optie voor. Wel heb ik de telefoon versleuteld met een wachtwoord, maar dat werkt niet voor de externe SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
RobinHood schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:32:
Welk OS is inderdaad wel zo handig.

In WP zit het iig niet in de opties, en een app daarvoor ben ik nog nooit tegengekomen.

De niet-kloten oplossing is hem vastlijmen, maar dat heeft zo zijn eigen nadelen :+
Vastlijmen is inderdaad niet ideaal. Ik hoop dat er inmiddels een app of oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:17

g0tanks

Moderator CSA
Hoe goed heb je al zelf gezocht? Android 4.3 moet die optie gewoon hebben. Settings > Security > Encrypt external SD card

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
Ja die ik zelf gekocht, een SanDisk 32GB, maar onder beveiliging kan ik alleen kiezen om de telefoon te versteutelen, ik heb trouwens een nederlandse versie maar daar heeft het niet mee te maken denk ik zo.
Ik kan wel kiezen om de telefoon en SIM te versteutelen, maar de optie voor de externe SD is gewoon niet aanwezig..Erg merkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
Geen oplossing voor dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

2 minuten zoeken, niet bekend met droid.. Google Play: File Encrypt (Encryption App)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
Kan je daar een hele schijf (lees: SD kaart) mee beveiligen dan? Ik heb een soortgelijk programmatje op m'n pc maar dat werkt alleen met mappen. Is het mogelijk om een extra map aan te maken en hier alles naar toe te verplaatsen en die dan te beveiligen, zonder dat het leesfouten gaat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou natuurlijk ook zelf iets kunnen proberen, in plaats van 2 weken lang je topic te kicken en vragen of er al een kant en klare oplossing voor je aangedragen wordt...

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
spone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:32:
Je zou natuurlijk ook zelf iets kunnen proberen, in plaats van 2 weken lang je topic te kicken en vragen of er al een kant en klare oplossing voor je aangedragen wordt...
Mee eens. Ik heb niks met android maar ik kan wel met google zoeken hoe ik mijn micro SD kaart kan beveiligen.

http://lmgtfy.com/?q=encrypt+micro+sd+android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdR
Ja dat klopt ook, maar ik ben er alleen voorzichtig mee omdat ik zomaar wat verkeerds kan doen waardoor er alleen maar problemen bij kunnen komen. Ik neem aan dat er hier veel mensen zijn die er meer over weten en er waarschijnlijk een makkelijke oplossing voor hebben terwijl ik maar wat zit te klooien.

Ik heb me al helemaal suf gegoogled en ik kom steeds berichten tegen die uiteindelijk verwijzen naar de standaard functie die android normaal biedt. Zoals ik al aangaf heb ik deze functie niet en ik kan nergens een een alternatief vinden. Ik ben nu die app aan het proberen maar nog zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Lees dit eens: http://www.smartmobilepho...t/unmount-sd-card-android

Ik zocht ff verder aangezien ik net een nieuwe BB heb, en nog geen SD card met beveiliging gebruik.
Daar zeggen ze: "Dont worry , just turn off you device and Remove memory card and insert again
Now turn on the device and try to play a media content that store in memory card ..."

Dit laatste stukje, verifiëren kom ik in mijn link voor Android niet tegen, maar de overige stappen zijn ongeveer hetzelfde, en vooral je device uitzetten bij uit en indoen van SD om corrupte data of card's te voorkomen.

In jouw geval lijkt me handig bij het uithalen de kaart ff op een ander device te formatteren, fat32 gok ik.
Daarna terug plaatsen en device weer aanslingeren :)

Pagina: 1