Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 08:29
Goedenavond,
Ik krijg het op mijn HP elitebook 8470P niet voor elkaar om WOL werkend te krijgen.
In de bios en de (laatste en oudere) drivers heb ik netjes alle opties voor magic packet en WOL aangezet.

Ik zoek in sommige Fora dat je voor Elitebooks het dock nodig hebt om WOL werkend te krijgen --> raar verhaal.

Iemand die nog een optie weet hoe ik dit (het liefst zonder dock) kan oplossen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
Heb je de nieuwste bios voor die eliebook?
Er was iets met Wol zie:

http://h20564.www2.hp.com...ay?docId=emr_na-c04186256

Overigens kan het beste zo zijn dat het met een docking station wel werkt, want daar zit een eigen nic in

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ben(V) schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:38:
Heb je de nieuwste bios voor die eliebook?
Er was iets met Wol zie:

http://h20564.www2.hp.com...ay?docId=emr_na-c04186256

Overigens kan het beste zo zijn dat het met een docking station wel werkt, want daar zit een eigen nic in
Yep, laatste bios staat erop (laatste versie is zelfs van 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:10
Als je Windows draait, heb je WOL ook ingeschakeld in je adapterinstellingen?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nescafe schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:49:
Als je Windows draait, heb je WOL ook ingeschakeld in je adapterinstellingen?
Jazeker.
Dit heb ik allemaal aan staan.
Wol werkt ook prima op andere apparaten in het network.

Zijn er misschien met een elitebook die wol gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Ah, over "en de drivers" heen gelezen. Toch is dat iets wat bij de desktops nogal eens over het hoofd wordt gezien.

Vraagje: werkt WOL toevallig wel als je het apparaat volledig spanningsloos hebt gemaakt? Bij de HP Elite Workstations was het volgens mij zo dat de BIOS-setting dan pas prevaleert. Indien je vanuit Windows shutdown't zijn het de adapterinstellingen. Naast het tabblad 'Power Management' zijn er ook instellingen t.a.v. WOL te vinden onder 'Advanced'. Misschien kun je aangeven wat je al hebt aangepast m.b.v. screenshots?

Maar dat spanningsloos maken is iig iets wat je pijnloos kunt proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nescafe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:25:
Ah, over "en de drivers" heen gelezen. Toch is dat iets wat bij de desktops nogal eens over het hoofd wordt gezien.

Vraagje: werkt WOL toevallig wel als je het apparaat volledig spanningsloos hebt gemaakt? Bij de HP Elite Workstations was het volgens mij zo dat de BIOS-setting dan pas prevaleert. Indien je vanuit Windows shutdown't zijn het de adapterinstellingen. Naast het tabblad 'Power Management' zijn er ook instellingen t.a.v. WOL te vinden onder 'Advanced'. Misschien kun je aangeven wat je al hebt aangepast m.b.v. screenshots?

Maar dat spanningsloos maken is iig iets wat je pijnloos kunt proberen :)
Ga ik doen.
Dus inclusief de accu eruit begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Je kan in wel controleren of de paketten ook daadwerkelijk binnenkomen op je laptop. Dat kan bijvoorbeeld met een Wake on Lan Monitor/Sniffer. Als je hier op googled zal je er snel 1 vinden (bijvoorbeeld depicus). Als de paketten goed binnen komen zou het kunnen dat de laptop geen spanning laat staan op de netwerkkaart. Dan weet je in iedergeval dat de configuratie van de laptop/router goed is.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
TOYS schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:14:
Je kan in wel controleren of de paketten ook daadwerkelijk binnenkomen op je laptop. Dat kan bijvoorbeeld met een Wake on Lan Monitor/Sniffer. Als je hier op googled zal je er snel 1 vinden (bijvoorbeeld depicus). Als de paketten goed binnen komen zou het kunnen dat de laptop geen spanning laat staan op de netwerkkaart. Dan weet je in iedergeval dat de configuratie van de laptop/router goed is.
Ik heb de accu eruit gehaald. Echter nog steeds na opnieuw aangesloten geen WOL.
ik zie de lampjes van de NIC wel branden als de elitebook uit staat.

Zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
pitchdown schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:40:
[...]

Ik heb de accu eruit gehaald. Echter nog steeds na opnieuw aangesloten geen WOL.
ik zie de lampjes van de NIC wel branden als de elitebook uit staat.

Zijn er nog meer opties?
Ik zie nog twee onbeantwoorde vragen / tips staan in dit topic, dus begin daar eens mee zou ik zeggen.
Jij wil graag een oplossing; schroom niet om zoveel mogelijk informatie te geven om ons in de goede richting te duwen. Beter teveel info dan te weinig.
nescafe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:25:
Naast het tabblad 'Power Management' zijn er ook instellingen t.a.v. WOL te vinden onder 'Advanced'. Misschien kun je aangeven wat je al hebt aangepast m.b.v. screenshots?
TOYS schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:14:
Je kan in wel controleren of de paketten ook daadwerkelijk binnenkomen op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik merk dat WOL nog wel eens 1 maal werkt nadat ik een bios-wijziging heb gedaan (bv. van uefi naar legacy modus, of de NIC een keer uitschakel en inschakel)
Echter wanneer ik poging doet met WOL werkt dit direct niet meer....raar verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nescafe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Ik zie nog twee onbeantwoorde vragen / tips staan in dit topic, dus begin daar eens mee zou ik zeggen.
Jij wil graag een oplossing; schroom niet om zoveel mogelijk informatie te geven om ons in de goede richting te duwen. Beter teveel info dan te weinig.

[...]

[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/server/sb/img/wolpoweroptions.jpg

Bij advanced staat geen optie voor vol. Bovenstaande is wel van toepassing. Bij mij staan alle vinkjes aan zonder resultaat.

Ik heb daarnaast de tool gedraaid voor controle of het magic packet aankomt. Deze komt dus wel degelijk aan.

Daarnaast doet WOL het dus 1 maal wel, en vervolgens niet meer na wijzigen van wat willekeurige bios-instellingen...raar verhaal..

iemand nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 17:15
Windows 8? Fast Startup al uitgeschakeld?
Zie "Wake on LAN" (WOL) behavior in Windows 8 and Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dit lijkt inderdaad de clue!
Heb ook nog een oudere driver geïnstalleerd, maar fastboot uitschakel is nu success met 4 uit 4 :-)
Pagina: 1