[WIN 8.1] Overbodige user accounts definitief verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Na aanschaf van een laptop inclusief Windows 8 heb ik volgens mij iets fout gedaan met de configuratie van de user accounts. Ik krijg de overbodige accounts nu niet volledig verwijderd of overgezet en dit is mij een doorn in het oog. Helaas krijg ik het niet opgelost en een zoektocht op Google levert mij alleen onvolledige informatie op, want hetgeen besproken wordt heb ik al uitgevoerd zonder resultaat.

Het probleem is dat ik verschillende user accounts heb, waarvan ik er momenteel maar 1 gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/287q1zm.png

Zoals je ziet is er hier ook maar 1 actief account te zien, de rest heb ik immers verwijderd. Wanneer ik echter in mijn netwerk kijk, zie ik nog een aantal accounts staan. Het irritante is dat alle data ook onder een account staat dat niet bestaat, terwijl onder het actieve account geen data zit:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2iqifwn.png

Hoe krijg ik dit opgeschoond zodat ik alleen mijn hoofdaccount en de noodzakelijke standaard accounts (Default, Default.migrated en Openbaar ?) over hou? Waar moet ik dan aan denken? Zelfs tot aan complete herinstallatie van WIndows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 13:58
Uitvoeren -> sysdm.cpl (Configuratiescherm -> Systeem/Computer -> Geavanceerde systeem eigenschappen)
Geavanceerd
Gebruikersprofielen
Verwijder alle onbekende account(s) (Ik ga hiervan uit dat je de gebruikersaccounts al hebt weggegooid dus dan staat er voor alle profielen zonder account eraan gekoppeld "Unknown" of "Onbekende Account".

Het kan zijn dat de termen niet helemaal kloppen gezien ik een Engelse Windows 8.1 gebruik.

Ik lees duidelijk heel erg over een belangrijk deel van de informatie heen, negeer dit alsjeblieft.

Ik zie even niet zo makkelijk hoe je dit het beste kan repareren (persoonlijk zou ik ervoor kiezen om een test account aan te maken dan het profiel van je eigen account te verwijderen, inloggen onder eigen account zodat je weer een nieuw profiel hebt, waarna ik onder de testaccount het profiel uit het profiel van Joost de inhoud van de library folders in je eigen profiel over zou zetten).

Er is voor zover ik gezien heb niet iets om makkelijk een profiel te migreren (en ja je kan met behulp van Windows Enabler of andere tools zoals deze een profiel in een ander profiel kopiëren je hebt dan in Windows 8 en hoger 99% kans dat Windows Store niet meer werkt).

[ Voor 47% gewijzigd door Starke op 22-06-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Oké, en kan ik dan het beste eerst alle data welke vermeld staat onder user "Joost" verplaatsen naar user "Diquira" (actieve account en account welke ik wil behouden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 16:31
Lijkt erop dat je het account Joost hebt hernoemd naar Diquira.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Haha en hoe kom je erachter of dat ook echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Eventuele user data uitzoeken/bewaren

Run CMD
net user Diquira /active:no

Dit kan je ook voor andere GEBRUIKERS accounts doen indien nodig..

En vervolgens ze uit het register verwijderen: regedit HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ CurrentVersion\ProfileList (Klik ze even open om zeker te weten dat je alleen users wegkiept.

Herstart en haal daarna de user folders weg, zoals in je voorbeeld Users\Diquira of Joost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:31
Starke schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:54:

Er is voor zover ik gezien heb niet iets om makkelijk een profiel te migreren (en ja je kan met behulp van Windows Enabler of andere tools zoals deze een profiel in een ander profiel kopiëren je hebt dan in Windows 8 en hoger 99% kans dat Windows Store niet meer werkt).
Een profiel migreren is erg simpel te doen, Microsoft heeft hier meerdere tools voor :
Windows Easy transfer (ingebouwd in Windows, hoewel ik niet zeker weet of dit ook nog in 8 en hoger zit).
User State Migration Tool (USMT) : dit is DE tool om lokale accounts te migreren, command line tool welke je doorgaans binnen zakelijke omgevingen gebruikt om grootschalige migraties te doen (USMT is voor de userstate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dank voor jullie antwoorden. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit maar dat zal komen door mijn gebrek aan kennis. Ik heb USMT en SUA geïnstalleerd en gepoogd te starten en wat dingen te doen / uit te zoeken, maar ik zal me hier denk ik verder in moeten verdiepen alvorens ik überhaupt echt iets kan doen. De vraag is of een re-install van WIndows niet gewoon sneller is dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ligt aan de hoeveelheid software en instellingen die je in Windows maakt. Maar met een SSD zijn de meeste herinstallaties van 8/8.1 en updates bij mij in een uurtje of 3 wel weer rond (inclusief daarna weer wat Windows configs).

Pagina: 1