Computer - ong. €1900 - NVIDIA surround GTA V & programmeren

Pagina: 1
Acties:

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren (PHP, Java & NodeJS).
Gamen (GTA V op 3 schermen, 5760x1080, het hoeft niet allemaal op ultra high, medium is prima).
Af en toe een virtuele PC draaien d.m.v. VirtualBox.
Ik gebruik soms ook Adobe Photoshop/Illustrator.
Surfen, mailen, office etc...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1900,- excl. verzendkosten. Ik assembleer het systeem zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al een Dell Ultrasharp U2414H. Daarnaast heb ik ook al een toetsenbord en muis :).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een Intel processor, omdat ik hier goede ervaringen mee heb. Voor de andere componenten maakt het niet uit.

Heb je een bepaald thema voor de computer?
Ik heb nu alles zwart wit, omdat ik dit mooi vind. De kast heeft een window zodat je de binnenkant kunt zien.
Ik heb waterkoeling uitgekozen omdat ik een blok niet mooi vind.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een midi-tower of kleiner. Ik denk dat een midi-tower ideaal is voor als ik later nog wil uitbreiden.
Hij hoeft niet super stil te zijn (ik heb eigenlijk altijd muziek aan staan). Wel is het zo dat ik hem op mijn bureau zet. Het moet dus niet zo zijn dat hij constant staat te blazen :).
Ik wil GTA V kunnen spelen op 3 schermen (5760x1080). Dit hoeft niet allemaal op "ultra high" te zijn. Gewoon gemiddeld is prima. Ik zie hier dat de GTX 970 in ieder geval Crysis 3 kan spelen op medium 5760x1080.

Ga je overklokken?
Ik heb zelf geen ervaring met overklokken, maar ik sluit niet uit dat ik het in de toekomst ga uitproberen.
Wel is het zo dat ik meteen XMP ga gebruiken, zodat het geheugen op 1,866GHz draait.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil er een tijdje mee vooruit kunnen, dus ik denk het onderstaande.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 236,95€ 236,95
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 115,-€ 115,-
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 730,01€ 730,01
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1BitFenix 8-Pin CPU Verlengkabel - 45 cm€ 4,84€ 4,84
1BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm wit/zwart€ 7,45€ 7,45
3Delock Displayport Male naar Displayport Male, 2m€ 11,85€ 35,55
2Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 222,95€ 445,90
1BitFenix 6-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 6,15
1BitFenix 8-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 6,15
1Corsair Hydro H105€ 119,78€ 119,78
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 52,01€ 52,01
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 53,-€ 53,-
1Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows)€ 44,99€ 44,99
1Antec Edge 650W€ 111,40€ 111,40
1Samsung 850 EVO 500GB€ 185,05€ 185,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.268,18

[ Voor 8% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 24-06-2015 18:05 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Je wilt een zwart-witte Build zie ik, wel leuke opties. Ook met dat witte en zwarte RAM ;)
Als tip over de GPU, doe er wel één met backplate, staat mooier.
Ik denk overigens dat zo'n behuizing zelfs nog beter staat: http://tweakers.net/product/411237/nzxt-s340/ of http://tweakers.net/product/367715/nzxt-h440/
Ook doe je 3x HDMI, maar de videokaart heeft die aansluitingen niet. Je dient via displayport, DVI en HDMI aan te sluiten! Ook worden er al kabels meegeleverd van Dell zelf lijkt me. Je kan naar mijn mening beter kabels rechtstreeks aansluiten ipv verloopstukken, mocht de monitor het ondersteunen, dat is bij jou DisplayPort en HDMI, gebruik die kabels zou ik zeggen.

Overigens is voor die resolutie gamen, het beste een GTX980ti aan te raden, die vrijwel identiek is aan de GTX TITAN, en zelfs nog weleens sneller is omdat deze hoger geklokt staat! -> http://tweakers.net/categ...GRZYo6SVbSShaWFuVJsbW0tAA

Wel erg duur helaas.

GTX970 kan ook, maar is denk ik voor 3 schermen toch wat aan de lichte kant. Met die resolutie zou ik de GTX980ti zeker eens overwegen, je schaft zo'n systeem maar 1x aan.

我的名字是Mirno

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Krijg een beetje gemengde gevoelens bij deze build. Qua uiterlijk en kwaliteit van de componenten zit het wel snor, maar de GPU is toch het belangrijkste onderdeel van een gaming build en die is toch wat ondermaats gezien het budget en de drie schermen waarop gegamed wordt. Aan de andere kant zal je wel flink moeten snijden in je huidige build om een GTX980Ti binnen het budget te krijgen. Desondanks is het toch het overwegen waard, het is ook zonde om een ultieme build neer te zetten eigenlijk gelijk alweer een upgrade kan gebruiken.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• malfunctioning
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11 11:43
Ik overweeg om ongeveer hetzelfde te gaan bouwen :D (alleen dan eerst met 1 beeldscherm)
Misschien moet je gaan nadenken over een betere voeding, als je een 850 of 750 watt voeding neemt kan je in de toekomst nog uitbreiden naar SLI, bijvoorbeeld een Seasonic M12II Evo 850W.
Dan koop je eerst één GTX 970 en als je niet tevreden bent over het resultaat kan je er altijd nog een kopen.
Ik denk dat twee GTX970's sneller zijn als één GTX 980ti.

(dit is misschien een optie als je echt niet het geld kwijt kan voor een GTX 980Ti)

[ Voor 8% gewijzigd door malfunctioning op 23-06-2015 02:35 ]

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
malfunctioning schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:31:
Ik overweeg om ongeveer hetzelfde te gaan bouwen :D (alleen dan eerst met 1 beeldscherm)
Misschien moet je gaan nadenken over een betere voeding, als je een 850 of 750 watt voeding neemt kan je in de toekomst nog uitbreiden naar SLI, bijvoorbeeld een Seasonic M12II Evo 850W.
Dan koop je eerst één GTX 970 en als je niet tevreden bent over het resultaat kan je er altijd nog een kopen.

(dit is misschien een optie als je echt niet het geld kwijt kan voor een GTX 980Ti)
Al loop je dan wel tegen de VRAM limit aan van 3,5GB. Dan is de 980Ti met 6GB toch meer futureproof.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Een enkele GTX980(ti) levert minder compatibiliteitsproblemen op dan 2x GTX 970 SLI. Daarnaast is het beter om nu te investeren in een GTX980 waarbij je dan in de toekomst extra grafische power toe te voegen door een GTX 980 SLI te gaan draaien ipv nu al een SLI setup te gaan gebruiken. 8)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• VeQVQUCjsxagUCH
Ik ben aan het twijfelen over de GPU. Ik denk dat het toch wel verstandig is om wat meer uit te geven, en voor de GTX980 Ti te gaan.

Is er overigens een merkbaar verschil wanneer je met een i7 gamet in plaats van een i5? Ik lees eigenlijk op alle fora dat er weinig verschil in zit, maar collega's vertelde mij net dat je wel degelijk verschil merkt.
mirno schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:32:
Hallo,

Je wilt een zwart-witte Build zie ik, wel leuke opties. Ook met dat witte en zwarte RAM ;)
Als tip over de GPU, doe er wel één met backplate, staat mooier.
Ik denk overigens dat zo'n behuizing zelfs nog beter staat: http://tweakers.net/product/411237/nzxt-s340/ of http://tweakers.net/product/367715/nzxt-h440/
Ook doe je 3x HDMI, maar de videokaart heeft die aansluitingen niet. Je dient via displayport, DVI en HDMI aan te sluiten! Ook worden er al kabels meegeleverd van Dell zelf lijkt me. Je kan naar mijn mening beter kabels rechtstreeks aansluiten ipv verloopstukken, mocht de monitor het ondersteunen, dat is bij jou DisplayPort en HDMI, gebruik die kabels zou ik zeggen.

Overigens is voor die resolutie gamen, het beste een GTX980ti aan te raden, die vrijwel identiek is aan de GTX TITAN, en zelfs nog weleens sneller is omdat deze hoger geklokt staat! -> http://tweakers.net/categ...GRZYo6SVbSShaWFuVJsbW0tAA

Wel erg duur helaas.

GTX970 kan ook, maar is denk ik voor 3 schermen toch wat aan de lichte kant. Met die resolutie zou ik de GTX980ti zeker eens overwegen, je schaft zo'n systeem maar 1x aan.
Ik twijfelde in eerste instantie over die kast en de R5, maar ik ga toch voor de R5.

De GPU die ik nu heb geselecteerd heeft volgens mij ook een backplate hoor.

De converters zal ik zo eens weghalen. Moet wel even kijken of het allemaal zonder converter kan worden aangesloten. Bij het scherm zitten geloof ik geen kabels (HDMI o.i.d.)

[ Voor 70% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 23-06-2015 18:12 ]

• VeQVQUCjsxagUCH
Vidra schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:16:
[...]

Een enkele GTX980(ti) levert minder compatibiliteitsproblemen op dan 2x GTX 970 SLI. Daarnaast is het beter om nu te investeren in een GTX980 waarbij je dan in de toekomst extra grafische power toe te voegen door een GTX 980 SLI te gaan draaien ipv nu al een SLI setup te gaan gebruiken. 8)
jeroenk13 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:08:
[...]

Al loop je dan wel tegen de VRAM limit aan van 3,5GB. Dan is de 980Ti met 6GB toch meer futureproof.

Tribits schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:12:
Krijg een beetje gemengde gevoelens bij deze build. Qua uiterlijk en kwaliteit van de componenten zit het wel snor, maar de GPU is toch het belangrijkste onderdeel van een gaming build en die is toch wat ondermaats gezien het budget en de drie schermen waarop gegamed wordt. Aan de andere kant zal je wel flink moeten snijden in je huidige build om een GTX980Ti binnen het budget te krijgen. Desondanks is het toch het overwegen waard, het is ook zonde om een ultieme build neer te zetten eigenlijk gelijk alweer een upgrade kan gebruiken.
Ik heb het lijstje geüpdatet. Toch maar een GTX 980 TI ingezet. Het is wel aan de dure kant, maar dan loop ik in ieder geval niet het risico dat games straks niet lekker draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 237,50€ 237,50
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 115,-€ 115,-
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 730,01€ 730,01
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1BitFenix Alchemy 24-pin verlengkabel 30 cm wit/zwart€ 7,45€ 7,45
3Delock Displayport Male naar Displayport Male, 2m€ 11,85€ 35,55
2Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 225,95€ 451,90
1BitFenix 8-Pin PCI-E Verlengkabel - 45 cm€ 6,15€ 6,15
1Corsair Hydro H105€ 119,78€ 119,78
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 52,01€ 52,01
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 52,95€ 52,95
1Grand Theft Auto V (UK versie), PC (Windows)€ 44,99€ 44,99
1Antec Edge 650W€ 111,40€ 111,40
1Samsung 850 EVO 500GB€ 185,05€ 185,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.263,69

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Vanmiddag zelf ook nog even aan de slag geweest en drie monitoren op mijn PC aangesloten om eens te kijken hoe GTA V daar mee draait in combinatie met een GTX970. Had helaas niet drie dezelfde monitoren dus op de een of andere manier bleef Nvidia surround steken op 5040 x 1050 (schijnt een vrij gebruikelijke resolutie te zijn voor surround wat ik zo uit diverse forum posts begreep) maar goed genoeg voor een kort testje. Met de texture quality op high en FXAA aan viel er nog goed mee te leven, een redelijk constante 60 fps. Als je de MSAA aanzet (4x) zie je dat de prestaties compleet inzakken zodat je rond de 30 fps uitkomt. Het lijkt er dus op dat GTA V met een beetje tweaken nog wel acceptabel presteert in een 3 monitor configuratie met een GTX970. Was wel een systeem met een i7 trouwens, maar die schijnt GTA V in de praktijk eerder te hinderen dan dat het een voordeel is. Daarnaast zegt het ook niet zoveel over andere games vrees ik,, GTA V is op zich nog al goed geoptimaliseerd en waarschijnlijk belasten andere games de GPU meer. Hier overigens een Youtube filmpje dat mijn ervaring inderdaad lijkt te bevestigen. Als het vooral voor GTA V is dan is die GTX 970 dus waarschijnlijk alsnog voldoende.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Mooie build, laatst ook een zwart/wit systeem in een NZXT H440 gebouwd en moet zeggen, hij bevalt me goed :D

Over de componenten kan ik niet veel zeggen, ziet er naar mijn mening goed uit. En wat je voor 3 monitoren precies aan kracht nodig hebt weet ik niet, maar als ik hierboven lees moet je met een GTX980 Ti wel even uit de voeten kunnen.

Wel kun je om het helemaal af te maken een 6-Pin PCI-E Verlengkabel van BitFenix en een 8-Pin CPU Verlengkabel van BitFenix zodat je mooi in je kleurenschema blijft. Heb deze kabels samen met degene die jij geselecteerd hebt ook en ontdanks dat op de foto de kleur van de CPU kabel anders is, zijn deze qua kleur identiek :)

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• VeQVQUCjsxagUCH
Szwoar schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:59:
Mooie build, laatst ook een zwart/wit systeem in een NZXT H440 gebouwd en moet zeggen, hij bevalt me goed :D

Over de componenten kan ik niet veel zeggen, ziet er naar mijn mening goed uit. En wat je voor 3 monitoren precies aan kracht nodig hebt weet ik niet, maar als ik hierboven lees moet je met een GTX980 Ti wel even uit de voeten kunnen.

Wel kun je om het helemaal af te maken een 6-Pin PCI-E Verlengkabel van BitFenix en een 8-Pin CPU Verlengkabel van BitFenix zodat je mooi in je kleurenschema blijft. Heb deze kabels samen met degene die jij geselecteerd hebt ook en ontdanks dat op de foto de kleur van de CPU kabel anders is, zijn deze qua kleur identiek :)
Waarvoor zijn die twee kabels precies? Ik heb er namelijk al twee van zulk soort kabels bijzitten.

• VeQVQUCjsxagUCH
Tribits schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:56:
Vanmiddag zelf ook nog even aan de slag geweest en drie monitoren op mijn PC aangesloten om eens te kijken hoe GTA V daar mee draait in combinatie met een GTX970. Had helaas niet drie dezelfde monitoren dus op de een of andere manier bleef Nvidia surround steken op 5040 x 1050 (schijnt een vrij gebruikelijke resolutie te zijn voor surround wat ik zo uit diverse forum posts begreep) maar goed genoeg voor een kort testje. Met de texture quality op high en FXAA aan viel er nog goed mee te leven, een redelijk constante 60 fps. Als je de MSAA aanzet (4x) zie je dat de prestaties compleet inzakken zodat je rond de 30 fps uitkomt. Het lijkt er dus op dat GTA V met een beetje tweaken nog wel acceptabel presteert in een 3 monitor configuratie met een GTX970. Was wel een systeem met een i7 trouwens, maar die schijnt GTA V in de praktijk eerder te hinderen dan dat het een voordeel is. Daarnaast zegt het ook niet zoveel over andere games vrees ik,, GTA V is op zich nog al goed geoptimaliseerd en waarschijnlijk belasten andere games de GPU meer. Hier overigens een Youtube filmpje dat mijn ervaring inderdaad lijkt te bevestigen. Als het vooral voor GTA V is dan is die GTX 970 dus waarschijnlijk alsnog voldoende.
Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Bedankt voor het testen, dat scheelt mij letterlijk een paar honderd euro :)

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

VeQVQUCjsxagUCH schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:55:
[...]

Waarvoor zijn die twee kabels precies? Ik heb er namelijk al twee van zulk soort kabels bijzitten.
De 8 en 6 pins PCI-E kabels zijn voor de voeding van je videokaart. Van deze had je de 8-pins al in je lijst staan, maar de 6 pins nog niet.

De 24-pins in je lijst is voor de voeding van het moederbord. En als laatste de 8-pins CPU kabel is, de naam zegt het al, voor de voeding van je CPU. Dit zijn de kabels die het meest in het zicht zullen zitten, en waarbij je dus baat hebt dat deze mooi bij je build/kleurenschema aansluiten. Maakt het helemaal met dit budget toch nét dat beetje mooier.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• VeQVQUCjsxagUCH
Szwoar schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:16:
[...]

De 8 en 6 pins PCI-E kabels zijn voor de voeding van je videokaart. Van deze had je de 8-pins al in je lijst staan, maar de 6 pins nog niet.

De 24-pins in je lijst is voor de voeding van het moederbord. En als laatste de 8-pins CPU kabel is, de naam zegt het al, voor de voeding van je CPU. Dit zijn de kabels die het meest in het zicht zullen zitten, en waarbij je dus baat hebt dat deze mooi bij je build/kleurenschema aansluiten. Maakt het helemaal met dit budget toch nét dat beetje mooier.
Thanks. Ik zal ze erbij zetten.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

jeroenk13 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:08:
[...]

GTX 970 heeft 4 GB VRAM hoor, maar de laatste 512 VRAM is beetje langzamer. Meer niet!

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1