Buitenlamp Led knippert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Altijd leuk om je volledige buitengevel te renoveren en daarbij ook de verlichting mee te nemen. Om een beetje aan de energie te denken en vernieuwing ben ik mbt lampen grotendeels over gegaan op Ledlampen.

Ik heb voor buiten dus !tijdelijk! een goedkope ledlamp opgehangen maar die knippert als een gek. Betreft een 10 watt ledlamp. (er komen over een maand nieuwe lampen maar tot die tijd wil ik deze graag werken hebben ivm beveliging)

Na wat gegoogle kom ik vaak tegen dat de ledlamp te 'licht' of te weinig weerstand zou bieden op de wisselspanning, cq het normale stroomnet zou bieden.
Leuk alle opnieuw om er dan maar een extra lamp tussen te zetten maar dat is geen optie voor mij.

Ik begreep tevens dat het plaatsen van een weerstand ook een mogelijkheid is. Nu ben ik niet vreemd met het verwerken van bepaalde materialen op aanwijzing maar helaas heb ik weinig kaas gegeten van weerstanden en schakelingen. :(

Iemand hier meer ervaring mee? Is een weerstand plaatsen een optie? En zo ja, hoeveel Ohm moet die zijn en moet die in serie of parallel geschakeld worden?

Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het ook graag! :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 07:22
Is het een E27 lamp? En een normale lamp doet het wel? Dan is je lamp gewoon niet goed, sorry.

Je kan hem vast wel inruilen, als het een ebay ding is, ga naar de gamma en haal een Philips lamp (of Osram, en degelijke). Die doen gewoon wat op het pakje staat. Aankloten met weerstanden geeft alleen maar problemen, en een lamp van €10 moet niet extreem veel meer kosten dan een mooi vermogensweerstandje.

[ Voor 21% gewijzigd door marcop23 op 22-06-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou gewoon eens beginnen te meten, kan zijn dat je gewoon te weinig spanning hebt (wat ik wreed raar zou vinden) op het uiteinde of slecht contact, in de sokkel, waardoor de led driver in de lamp gewoon aan en uit gaat.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29
Het is een buitenlamp, dus geen reguliere lamp met fitting. Ivm de renovaties buiten is de ruiltermijn voorbij helaas.

Zoiets als dit.
Afbeeldingslocatie: http://www.accesstoretail.com/uploads/partimages/330289_1024.jpg

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425306

Die led bouwlampen hebben meestal een cheap ass led driver 230Vac > 30Vdc, als de led het niet doet of flikkert ligt het waarschijnlijk aan de led driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jup led driver erdoor. Goede led driver kost evenveel als een nieuwe lamp :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
Knippert ie sinds kort of was dat altijd al zo ?
Ik heb namelijk ook zo'n soort lamp (van de Action) en die ging na een tijdje knipperen.
Wat bleek: de LED was te heet geworden en defect geraakt. En ja dat klinkt vreemd maar
defecte (oververhitte) LEDs gaan soms knipperen.
Wat hadden de Chinezen namelijk gedaan, siliconenkit gebruikt 8)7 om de LED vast te zetten i.p.v.
koelpasta of iets dergelijks wat de warmte geleid en afvoert van de LED.
Gelukkig had ik nog zo'n LED module liggen (ze kosten nog geen 2 Euro op ebay) en daarmee heb ik de lamp weten te maken. Eerst wel alle siliconenkit wegkrabben natuurlijk en goed op de achterplaat vastklemmen liefst met koelpasta.
Dus voordat je de driver vervangt, misschien is het wel de LED !

[ Voor 5% gewijzigd door peterpv op 22-06-2015 21:16 ]

Pagina: 1