Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkproblemen. probleem met mac addres?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na veel rond te hebben gespeurd en onderzoek te hebben gedaan vraag ik uit wanhoop om jullie advies/ oplossingen.

Al een tijdje is ons netwerk niet goed. (signaal wat random wegvalt, alleen mac apparatuur krijgt internet verbinding, printers dan wel dan niet op netwerk zichtbaar).

Sinds kort hebben we UPC (nu ziggo) na de overstap van Onsbrabant naar UPC zijn de problemen begonnen.

De set-up op volgorde:
-UPC Modem (geeft eigen wifi netwerk in de meterkast/ hal
-Switch
-Apple Airport Extreme
-Apple Extender (nieuw wifi bridge netwerk op zolder)
-Cisco extender (bruidt het netwerk van de Airport extreme uit in de midden verdieping)

Er zijn veel apparaten op ons netwerk aangesloten echter zijn er zo veel mogelijk met de kabel aangesloten.
Ik begrijp dat we niet overal volle wifi verbinding kunnen hebben en dat de kabel uiteraard altijd beter is dan Wifi. echter werkt het bekabelde internet ook niet goed.

De apple Airport extreme is nu ingesteld als bridge want de Horizon modem functioneert ook als router(dit kan ik niet uitzetten?)

wat ik al heb geprobeerd:
-ALLES uitzetten en loskoppelen en een voor een aansluiten wanneer de modem 15 min uit heeft gestaan.
-Windows laptop dns flushen/ ipconfig renew
-op beide routers de routerfuctie aanzetten / uitzetten.
-wifi uitzetten van de UPC modem

Het frustrerende is dat ik niet door de provider volledig wordt geholpen en niet door apple. ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en andersom. Ook is het niet allemaal prul wat ik heb aangeschaft (denk ik).

Hopend dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt.

Gr,

HippeMan

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:28
Als eerste moet je controleren of er meer dan een device voor dhcp server speelt.
Een device in bridge mode kan nog steeds dhcp server zijn en die extenders kunnen dat soms ook zijn.

Verder moet je er rekening mee houden dat elke wifi extender de bandbreedte halveert.
Beter is die dingen met een kabel aan te sluiten en als accesspoint te schakelen.

Tenslotte is het nog zo dat veel devices beter werken als ze een vast ipadres hebben en niet iedere keer een ander adres, dan worden ze lastig gevonden.
Een pc onthoud het ipadres van een printer en als dat wijzigd kan hij hem niet meer vinden.

Het slimste is om in je router de macadressen van je devices te koppelen aan een ipadres, maar je kunt ook in de device zelf een fixed ipadres instellen

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 22-06-2015 20:09 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:14:
Hallo allemaal,

Na veel rond te hebben gespeurd en onderzoek te hebben gedaan vraag ik uit wanhoop om jullie advies/ oplossingen.

.....

De apple Airport extreme is nu ingesteld als bridge want de Horizon modem functioneert ook als router(dit kan ik niet uitzetten?)

...
Mijn Horizonbox functioneert niet als router...
Ik kan niet de instellingen bekijken omdat ik nu op mijn werk zit maar ik zou dit wel anders instellen als ik jou was. Kijk even wat er gebeurt als je de Horizon uit zet dan weet je zeker of dit iets veroorzaakt (echt uit als in.. stroomloos en niet standby).

• Ben(V)
Hij kan de horizon niet uitzetten, want dan heeft hij geen router meer.
Verder is het normaal gesproken helemaal geen probleem om die horizon als router te gebruiken, daar i s ie voor gemaakt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Ben(V) schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:33:
Hij kan de horizon niet uitzetten, want dan heeft hij geen router meer.
Verder is het normaal gesproken helemaal geen probleem om die horizon als router te gebruiken, daar i s ie voor gemaakt.
Ik ben niet bekend met Apple apparaten maar is de Apple Airport Extreme niet iets als een router? En zal zijn modem niet gewoon de router functie hebben aanstaan (geeft eigen wifi in meterkast staat er toch?)

Hij heeft dus gewoon wel een router zonder zijn Horizonbox. In UPC gebied is het wellicht anders want volgens mij heeft men daar ook geen modem naast de Horizonbox (ben ik niet helemaal zeker van..)

Dat het geen probleem hoeft te zijn is natuurlijk waar. Maar wat doe je om een probleem in je netwerk te lokaliseren? -> inderdaad even testen. Dus kan hij gewoon even testen wat er gebeurt als hij zijn Horizon uitschakelt.

• Ben(V)
Had even over dat zinnetje "geeft eigen wifi in de meterkast" heengelezen.
Dat duid erop dat in de meterkast geen modem staat maar een modem/router met wifi.

Als je die horizonbox dan niet in bridgemode hebt staan gaat er van alles mis, mede omdat die horizon ook wifi heeft.

In dit geval gewoon de horizon in bridge mode zetten en als het kan (maar dat weet ik niet) de wifi van die horizonbox als accesspoint zetten.

Neemt niet weg dat je devices als printers, scanners, NASsen etc beter een vast ipadres geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties, ben er nog steeds mee bezig.
De modem van UPC die dus ook een router en wifi functie heeft, staat ingesteld als router en daar opvolgende de Apple Airport extreme die ingesteld in bridgemode.

mijn vraag is of ik alle apparaten in een groot wifi-netwerk kan zetten?

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Ja. Als je overal hetzelfde SSID en beveiligingsinstellingen (bijvoorbeeld: WPA2 Personal/AES en uiteraard dezelfde key) gebruikt zullen jouw WiFi apparaten zelf uitzoeken met welk access point ze verbinding willen maken en omschakelen indien nodig.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1