Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop of 2-in-1 naast desktop

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik heb afgelopen jaar naast de desktop uit mijn sig, een half jaar lang een rMBP gebruikt voor mijn studie, en het tweede halve jaar een iPad Mini met een Logitech toetsenbordje.

Eerstgenoemde rMBP heb ik na een half jaar verkocht omdat het gewoon too much was voor enkel wat aantekeningen bijhouden en licht office/internetgebruik tijdens de studie. Daarom een iPad Mini aangeschaft met een draadloos toetsenbordje. Helaas merkte ik iedere dag weer dat een iPad niet is gemaakt om met een toetsenbord te bedienen, dat heeft het toetsenbordje na een week eigenlijk stof doen happen. Met de iPad zelf ben ik zeer content, ware het niet dat typen gewoon niet echt goed werkt, daarom dit topic.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag een apparaat wat licht is, typgemak biedt en een mooi helder scherm heeft. Met het apparaat wil ik office gebruiken voor mijn studie (aantekeningen maken etc.), Netflix kunnen kijken, fatsoenlijk kunnen internetten en wellicht af en toe een potje Hearthstone kunnen doen.

Wat is je budget?
Om en nabij de 1000,- is prima.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker. Ik moet meerdere keren per week van Apeldoorn naar Utrecht reizen voor mijn studie, dus portability is een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hier zit ik een beetje in de knel. Ik weet niet zo goed wat ik wil. Zoals gezegd is een rMBP overkill, maar een iPad alleen voldoet ook niet helemaal. Ik heb gekeken naar de Surface, Surface Pro 3, MacBook Air, MacBook & Dell XPS13.

Bij de XPS13 heb ik het gevoel dat ik hetzelfde ga hebben als bij de rMBP, overkill voor wat ik ermee wil doen. De MacBook is prima, maar 1 poort vind ik karig en daarnaast is het gewoon veels te duur voor wat je krijgt. Daarnaast ben ik een fervent Windowsgebruiker, en kijk ik erg uit naar Windows 10. Dat maakt OSX een stuk minder aantrekkelijk.

De MacBook Air is een perfect apparaatje. Ik zou de 11'' kunnen kopen. Goed toetsenbord, super trackpad, maar geen retina scherm & weeral OSX. Dan kan ik eventueel Windows erop gooien, maar dat werkt natuurlijk niet zo goed als op een native Windows machine.

Dan de Surfaces, die lijken dan toch perfect voor mij. Windows, goed scherm, portability, mogelijk om een fatsoenlijk toetsenbord aan te sluiten. Alleen is er dan nog de keuze tussen de Surface 3 enerzijds, en de Surface Pro 3 anderzijds. Bij de Pro 3 heb ik ook al snel het gevoel dat ik in rMBP territorium kom qua power. Maar daar kan ik mij in vergissen natuurlijk.

Ik verneem graag hoe men hier erover denkt, en of men nog andere tips heeft.

Tesla M3LR '21

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Wellicht dat ik de pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC051H ook nog kan toevoegen aan mijn lijstje trouwens.

Tesla M3LR '21

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Iemand die zijn of haar licht erover kan laten schijnen? :) Eventueel is wachten tot de Surface (Pro) 4 ook nog een optie.

Tesla M3LR '21