Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pebble Time

Pagina: 1
Acties:

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:54
In nieuws: Pebble Time kost in voorverkoop 249 euro is het niet ondanks het hebben van fletsere kleuren en e-ink technologie dat het scherm nog steeds goed afleesbaar is in het zonlicht, het is dankzij. Ondanks dat er ook al ook dankzij in de zin daarvoor wordt gebruikt, kan je niet zomaar ondanks gaan gebruiken. Dat heeft een totaal andere betekenis.

[ Voor 7% gewijzigd door Caviatjuh op 22-06-2015 18:41 . Reden: Verduidelijking URL naar artikel ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het scherm is niet in het zonlicht goed af te lezen omdat het fletse kleuren heeft. Zelfs met die fletse kleuren is het scherm goed af te lezen. Ondanks dekt de lading dan toch prima?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Caviatjuh
Naar mijn mening niet, want e-ink, mits normaal toegepast, is juist altijd goed leesbaar in zonlicht, of het nou fletse kleuren heeft, of zwart-wit, of full color (wat niet echt bestaat geloof ik). Het goed afleesbare in zonlicht is dus een eigenschap van e-ink, net als de fletsere kleuren. In de huidige tekst lees ik dat de volheid van de kleuren iets zegt over de afleesbaarheid in zonlicht, wat sowieso niet waar is, maar dat Pebble dat op een of andere manier te niet heeft gedaan.

Edit:
Om te verduidelijken, het huidige stukje leest:
Dankzij e-ink-technologie is het energieverbruik van het display aanzienlijk lager dan dat van led- en oled-schermen. Ondanks de fletsere kleuren is het horloge volgens Pebble nog steeds goed afleesbaar in zonlicht en het scherm staat continu aan.
Dat zou volgens mij zoiets moeten zijn:
Dankzij e-ink-technologie is het energieverbruik van het display aanzienlijk lager dan dat van led- en oled-schermen zodat het continu de tijd weer kan blijven geven en goed afleesbaar is in het zonlicht.

Een e-ink scherm staat ook niet aan, maar is persistent, en veranderd pas zodra er weer opdracht gegeven wordt om dat te doen. Zie ook Wikipedia: Electronic paper

[ Voor 45% gewijzigd door Caviatjuh op 22-06-2015 18:39 . Reden: Verduidelijking ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even dit topic kapen: jullie hebben een foto van een andere Pebble gebruikt in het artikel over de Pebble Time. Afgebeeld staat nu de Pebble Time Steel met metalen band en kast, 10 dagen accuduur in plaats van 7 etc.

Kijk zelf maar eens op de pre-order site, daar staan hele andere horloges. De Steel is nog niet te bestellen daar, de normale Time wel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Andere nit-pick: het is geen e-ink, maar een (zeer) low-power lcd, wat ze (imho enigszins misleidend) "e-paper" noemen. De techniek is wezenlijk anders en het levert ook een heel ander beeld op. Volgens mij is er ook nog maar weinig op de markt met kleuren-e-ink

(En eigenlijk is E Ink ook nog een merknaam, maar er zijn verschillende fabrikanten die (ongeveer?) dezelfde techniek gebruiken).

met een hamer past alles

• Caviatjuh
Je hebt gelijk, Pebble heeft het zelf ook helemaal niet over e-ink, maar over:
Always on, color e-paper display with LED backlight
Omdat er e-ink in het artikel stond ging ik er vanuit dat er dan ook een elektroforetisch scherm in zat. Dat is dus niet zo.

Overigens heet het bedrijf wat (incorrect dus) aangehaald wordt E Ink, zonder streepjes. Het scherm van de Pebble Time komt van JDI.

[ Voor 7% gewijzigd door Caviatjuh op 23-06-2015 00:29 . Reden: Volledigheid ]

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:53
Ik heb de Pebble time momenteel om, het display is gewoon goed af te lezen in het donker wanneer de verlichting aan gaat.

Hoi

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Een paar kleine aanpassingen aan het artikel doorgevoerd. Dank voor de input.

Abort Retry Fail?

Pagina: 1