Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
beste Tweakers,

ik ga binnenkort waarschijnlijk een custom waterkoeling loop in mijn PC bouwen. dit ga ik doen in mijn huidige kast. een Phanteks Enthoo Pro Window Wit.

ik vind de Enthoo Pro een fantastische kast, maar toch is er iets waar ik mij aan erger.
het is de donkere tint van de Window, ik kan de onderdelen nu al nauwelijks zien, maar mijn waterkoeling moet natuurlijk wel kunnen 'shinen'.

daarnaast wil ik ook misschien de drive-cage verwijderen, dit is zodat ik meer ruimte heb om in te werken en niet alles op elkaar gepropt hoeft te worden, daarnaast is de extra airflow altijd fijn.
ik denk dat ik de drive-cage er wel uit kan schroeven, maar ik maak mij zorgen om de stevigheid van de kast nadat ik dit heb gedaan. heeft iemand hier ervaring mee?

om terug te komen op de sidepanel, ik ben van plan zelf een vervangend sidepanel te bouwen. 6mm plexiglas lijkt mij het beste materiaal, maar ik heb hier niet veel verstand van.
voor het monteren zijn er 2 opties:
door het plexiglas boren en met bouten vastmaken aan de case. lekker goedkoop! :+
of
een sidepanel bestellen bij Phanteks(als dat kan), hier een stuk uit snijden, en plexiglas er achter plakken.

zelf voel ik wel iets voor het eerste, maar wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17
Als ik zo kijk naar afbeeldingen op google dan ziet het eruit alsof je de drivecage er gewoon uit kan halen. Deze zitten op de plaatjes vast met Thumbscrews dus daar is al rekening mee gehouden.
Daarnaast komt de stevigheid van een kast niet vaak door de drivecage.

Wat betreft de sidepanel. Hoe zit het originele plexiglas vast? Geschroefd? Dan zou ik deze gewoon er uit schroeven en uit een stuk helder plexiglas halen. Als je dit doet dan heb je aan 3mm genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:18
kalekat schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:29:
Als ik zo kijk naar afbeeldingen op google dan ziet het eruit alsof je de drivecage er gewoon uit kan halen. Deze zitten op de plaatjes vast met Thumbscrews dus daar is al rekening mee gehouden.
Daarnaast komt de stevigheid van een kast niet vaak door de drivecage.

Wat betreft de sidepanel. Hoe zit het originele plexiglas vast? Geschroefd? Dan zou ik deze gewoon er uit schroeven en uit een stuk helder plexiglas halen. Als je dit doet dan heb je aan 3mm genoeg!
het glas zit gewoon achter een soort clipjes systeem.
YouTube: Phanteks Enthoo Pro Full Tower Case Overview by www.mnpctech.com
vanaf 4:30 legt hij uit hoe het werkt.

tevens kost wel wat maar dan heb je ook wat.
http://mnpctech.com/phant...placement-side-panel.html

en al eens aan led strips gedacht? is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Drive cage kan er helemaal uit, zit met thumbscrews vast. Als je die metalen plaat er uit wilt hebben moet je een paar kruiskop schroefje los draaien. Heb zelf de cd lezer cage er uit geschroefd om mn spul er in te moeten krijgen.
Heb zelf namelijk ook een enthoo pro.

Side panel stoor ik me ook mateloos aan, mijne zit er nooit op zodat ik mn spul kan zien zitten (durf mn enige panel niet te slopen)

[ Voor 27% gewijzigd door Uberdude op 22-06-2015 21:29 . Reden: Sidepanel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
kalekat schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:29:
deze zit met 'haakjes' vastgemaakt, niet ontworpen om los gemaakt te worden, dus dat gaat m niet worden.
loki504 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:46:
[...]
tevens kost wel wat maar dan heb je ook wat.
http://mnpctech.com/phant...placement-side-panel.html

en al eens aan led strips gedacht? is een stuk goedkoper.
die sidepanel is van Acrylic gemaakt en heeft voorgesneden groeven en een montage set. dit verklaart de prijs wel. Acrylic is wel breek-gevoelig.

ik ga denk ik voor een veel goedkopere oplossing; plexiglas, hetzelfde als perspex
perspex heb ik wel eens op school gebruikt, is stevig materiaal en relatief kras-bestendig, het overleeft een 'nail-scratch-test' wel.

ik denk dat ik het dan hier ga kopen:
https://www.dokter-plexiglas.nl/product/plexiglas/helder/
voor een 6mm dik stuk van 465x520mm betaal je daar €12,86, prima prijsje lijkt me.
eventueel kan ik daar ook gaten laten boren.
rubberen ringetjes tussen de panel en de case, dan moet ik het wel kunnen vastschroeven.

ik zal je dan wel een fotootje van het resultaat sturen!
theuberdude14 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:28:
Drive cage kan er helemaal uit, zit met thumbscrews vast. Als je die metalen plaat er uit wilt hebben moet je een paar kruiskop schroefje los draaien. Heb zelf de cd lezer cage er uit geschroefd om mn spul er in te moeten krijgen.
Heb zelf namelijk ook een enthoo pro.

Side panel stoor ik me ook mateloos aan, mijne zit er nooit op zodat ik mn spul kan zien zitten (durf mn enige panel niet te slopen)
die sidepanel houd ik er voortaan liever wel op, elk kleine beetje geluids-isolatie helpt tegen het geluid van de jet-engine in mijn kast. mede de reden dat ik ga waterkoelen.

ik wist dat de individuele drive-cages er uit konden, maar het is fijn om te horen dat de grote plaat aan de voorkant er ook uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 21:00
http://plexiglasstunter.n...ten-plaat-glashelder.html hier is het 12,19 ;D hier haal ik het zelf vaker vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
beetje klein verschil. :+

dit geeft een beetje een idee van wat ik van plan ben:
http://themodzoo.com/foru...uxe-simple-diy-case-mods/
Pagina: 1