Beste tweakers,
Recentelijk heb ik mijn pc geupgrade met een custom loop waterkoeling setje.
preciese specs weet ik niet, kon dit complete setje voor een erg mooie prijs overnemen.
de specs die ik wel weet zijn:
Eheim water pomp & reservoir combi eheim 1001.760
10/8 mm slangen
1x 360mm radiator 45mm dikte
1x 120mm radiator 30mm dikte
alphacool cpu blokje
De idle temperaturen uitgelezen van cpuid hwmonitor, speccy en bios zijn als volgt:
cpuid:
Speccy:
processor; 30-32C
Bios; 31C
Deze temperaturen zijn nog wel normaal en maak ik mij ook weinig zorgen over.
Zodra ik ga stresstesten met Prime95 of LinX schieten de temperaturen enorm omhoog.
Prime95; 2 seconden na het starten van een small FFTs test staan de temperaturen van de cpu op 60C
zodra ik prime95 weer stop zijn de temperaturen ook binnen 5 seconden weer normaal.
met stress testen op LinX schieten de temperaturen naar ronde 6/20 al tegen de 80C aan.
voor een stock snelheid met custom loop is dit veel te hoog.
tijdens een simpel spelletje Gmod, darksiders krijg ik ook al temperaturen van 50C of hoger.
dit is de pc waar het om gaat:
ik gebruik arctic MX4 koelpasta, en het cpu blokje zit strak aangedraaid, dus hier ligt het niet aan.
de pomp loopt goed, en het water word ook warm tot heet als de temperaturen omhoog gaan.
een te kort aan radiatoren zal het ook niet aan kunnen liggen, vooral aangezien ik alleen mijn cpu eraan heb zitten, wat overkill zou moeten zijn.
waar ik zelf aan zat te denken is:
cpu blokje niet goed? maar aangezien het water wel warm word geeft deze wel zijn warmte af.
slangen te kleine diameter?
of kan het nog iets anders zijn?
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen
Recentelijk heb ik mijn pc geupgrade met een custom loop waterkoeling setje.
preciese specs weet ik niet, kon dit complete setje voor een erg mooie prijs overnemen.
de specs die ik wel weet zijn:
Eheim water pomp & reservoir combi eheim 1001.760
10/8 mm slangen
1x 360mm radiator 45mm dikte
1x 120mm radiator 30mm dikte
alphacool cpu blokje
De idle temperaturen uitgelezen van cpuid hwmonitor, speccy en bios zijn als volgt:
cpuid:
- Core #0; 30C
- Core #1; 32C
- Core #2; 28C
- Core #3; 30C
- package; 31C
Speccy:
processor; 30-32C
Bios; 31C
Deze temperaturen zijn nog wel normaal en maak ik mij ook weinig zorgen over.
Zodra ik ga stresstesten met Prime95 of LinX schieten de temperaturen enorm omhoog.
Prime95; 2 seconden na het starten van een small FFTs test staan de temperaturen van de cpu op 60C
zodra ik prime95 weer stop zijn de temperaturen ook binnen 5 seconden weer normaal.
met stress testen op LinX schieten de temperaturen naar ronde 6/20 al tegen de 80C aan.
voor een stock snelheid met custom loop is dit veel te hoog.
tijdens een simpel spelletje Gmod, darksiders krijg ik ook al temperaturen van 50C of hoger.
dit is de pc waar het om gaat:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 240,95 | € 240,95 |
1 | MSI Z87-GD65 Gaming | € 120,66 | € 120,66 |
1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 229,95 | € 229,95 |
1 | Samsung HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | NZXT H440 Zwart | € 122,95 | € 122,95 |
1 | BenQ GW2265HM Zwart | € 119,- | € 119,- |
1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A | € 60,98 | € 60,98 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,20 | € 12,20 |
1 | Gigabyte Odin GT 800W | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 52,95 | € 52,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 959,64 |
ik gebruik arctic MX4 koelpasta, en het cpu blokje zit strak aangedraaid, dus hier ligt het niet aan.
de pomp loopt goed, en het water word ook warm tot heet als de temperaturen omhoog gaan.
een te kort aan radiatoren zal het ook niet aan kunnen liggen, vooral aangezien ik alleen mijn cpu eraan heb zitten, wat overkill zou moeten zijn.
waar ik zelf aan zat te denken is:
cpu blokje niet goed? maar aangezien het water wel warm word geeft deze wel zijn warmte af.
slangen te kleine diameter?
of kan het nog iets anders zijn?
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen