De lijst werkt niet automatisch bij..
Situatie
Er zijn 10 tabbladen met in cel A1:A10 de namen van organisaties.
Er is een blad waar vanuit alle tabbladen de gegevens van A1:10 onder elkaar staan. In totaal dus 100 organisaties onder elkaar. Die 100 onder elkaar zetten is omdat ik een pivot tabel nodig heb.
Daarvoor gebruik ik in dit overzicht tabblad:
Verticaal zoeken (="naam tabbladA"!A1)
Verticaal zoeken (="naam tabbladA"!A2)
etc.
"
Verticaal zoeken (="naam tabbladB"!A1)
Verticaal zoeken (="naam tabbladB"!A2)
Wat gaat er mis
Zodra ik in een van de tabbladen bijvoorbeeld een nieuwe rij aanmaak, bijvoorbeeld een nieuwe A2, waardoor er in totaal 11 organisaties staan dan gaat dat prima.
Wat er echter niet verwerkt wordt is dat dan in het verzamelblad de nieuwe organisatie er niet bij staat! De Vlookup springt dan van A1 naar A3 en past niet automatisch aan.
Ik zou uiteraard opnieuw de formules kunnen trekken, maar dat zou niet moeten.
Gezocht heb ik al op Dynamisch horizontaal zoeken, $, data validation, maar dat bracht geen respijt.
Iemand?
Situatie
Er zijn 10 tabbladen met in cel A1:A10 de namen van organisaties.
Er is een blad waar vanuit alle tabbladen de gegevens van A1:10 onder elkaar staan. In totaal dus 100 organisaties onder elkaar. Die 100 onder elkaar zetten is omdat ik een pivot tabel nodig heb.
Daarvoor gebruik ik in dit overzicht tabblad:
Verticaal zoeken (="naam tabbladA"!A1)
Verticaal zoeken (="naam tabbladA"!A2)
etc.
"
Verticaal zoeken (="naam tabbladB"!A1)
Verticaal zoeken (="naam tabbladB"!A2)
Wat gaat er mis
Zodra ik in een van de tabbladen bijvoorbeeld een nieuwe rij aanmaak, bijvoorbeeld een nieuwe A2, waardoor er in totaal 11 organisaties staan dan gaat dat prima.
Wat er echter niet verwerkt wordt is dat dan in het verzamelblad de nieuwe organisatie er niet bij staat! De Vlookup springt dan van A1 naar A3 en past niet automatisch aan.
Ik zou uiteraard opnieuw de formules kunnen trekken, maar dat zou niet moeten.
Gezocht heb ik al op Dynamisch horizontaal zoeken, $, data validation, maar dat bracht geen respijt.
Iemand?