128 GB SSD. Wat is slim.

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie 6 core AMD. 6GB ram. En 500 GB aan harddisks. Op de c schijf (250GB) staat 170GB aan data. Hoe neem ik de SSD het best in bedrijf? Het is een SANDISK 128GB. Ik heb hun SANDISK Cache geinstalleerd. Maar werkt dat op een AMD systeem met windows 8.1?

Ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Uiteraard werkt een ssd ook in een AMD systeem, maar wat is precies je vraag?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Windows op de SSD en alle overige data/progs/games op de 500GB disk. Desnoods zou je nog wat core/essential apps op je c-schijf kunnen zetten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Vergeet dat cache. Je wil je meest gebruikte programmas op de ssd. Dus dat is windows en wat je verder meest gebruikt.
Het was wellicht slim geweest om een 250 GB SSD te nemen, maar goed het kwaad is al geschied.

Wat je nu moet doen is, het gebruik op je huidige C terugbrengen naar ongeveer 80 GB, dan kan je de HDD clonen naar je SSD.

Andere optie: instaleer windows opnieuw op de SSD, herinstaleer daarna al je programmas.

Derde optie, breng de SSD terug en koop er eentje van 250 GB. Heel wat slimmer, wel 2 tientjes duurder. Dat is het wel driedubbel dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje met opzet een roadblok voor mijn zoon gekocht. Dan kan die een beetje prutsen. Maar wil hem toch een beetje begeleiden. Nu had ik (het is een Sandisk 128GB) sandisk Cache gevonden. En dat geinstalleerd bij hem. Maar ik heb het idee dat dat voor geen meter werkt...

Hij is 14 en ik laat hem nu ff tobben. Maar in de tussentijd wilde ik jullie om advies vragen. Ik heb al een middag zitten lezen om te kijken wat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Wát werkt er voor geen meter?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Je wilt de ssd ook niet gebruiken als cache disk.
Je wilt hem als normale schijf inzetten. Dus windows en evt wat veelgebruikte programma's erop installeren en de rest met de documenten op de oude schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maarten gaf aan dat het system wel versnelt met de geactiveerde cache. Alleen kun je e.e.a. helemaal niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:32
Zoals hierboven genoemd heb je verreweg het meest aan een SSD als je hier gewoon Windows op zet. Het best kun je dus Windows gewoon nieuw installeren met de meest gebruikte applicaties op de SSD en de rest installeren op de HDD. Ook zou je kunnen kijken of clonen een optie is.

Vind het sowieso zonde om een 128GB SSD te gebruiken als cache. Daar is 32GB op zich genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat hierboven al gezegd wordt, ik zou cache lekker links laten liggen en de SSD als échte SSD gebruiken. 128GB is genoeg voor Windows, wat veelgebruikte programma's en 1 à 2 games. Dan geniet je optimaal van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om de huidige installatie op te delen tussen harddisk ssd? Of kan ik een 250GB HDD samen met de 128GB SSD samen als een laten werken als JBODs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:47:
Is er een manier om de huidige installatie op te delen tussen harddisk ssd? Of kan ik een 250GB HDD samen met de 128GB SSD samen als een laten werken als JBODs
JBOD zal in theorie wel mogelijk zijn, maar dan heb je nog steeds geen invloed op wat waar komt te staan, een bestand wordt namelijk gewoon random weggeschreven op vrije ruimte, 1 bestand kan dus voor een deel op je SSD staan en met een ander deel op de HDD.

Maar volgens mij is het al 6 keer voorbij gekomen, dus de vraag is, waarom niet gewoon windows en veel gebruikte apps op de SSD (C:/) en de rest op de HDD (D:/)

Zelf heb ik op mijn macbook -alles- op de ssd, maar /photo, /music en /video verplaatst naar de HDD en symlinks gemaakt vanuit de oorspronkelijke folders op de ssd naar de nieuwe folders op de HDD, hiermee staan alle grote en groeiende folders op de HDD en OS + applicaties op de SSD.
Iets vergelijkbaars is ook prima mogelijk op windows, als je voor windows en apps genoeg hebt aan de SSD zou je bv "My documents" kunnen verplaatsen naar de HDD..

Kortom, wat is het probleem met een herinstallatie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Maar volgens mij is het al 6 keer voorbij gekomen, dus de vraag is, waarom niet gewoon windows en veel gebruikte apps op de SSD (C:/) en de rest op de HDD (D:/)

Kortom, wat is het probleem met een herinstallatie
Dat lijkt me duidelijk: daar heeft hij geen zin in. Whatever the reason.

Jammer van de aankoop. 60 euro down the drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Muziekschuur,

Helaas moet ik je topic sluiten. De reden is dat je topicstart niet voldoende is voor een eigen topic. Bovendien zie ik dat je ook vrij basale vragen stelt, zoals naar JBOD. Dit soort informatie kun je vinden door er zelf naar te zoeken. Bijvoorbeeld in de OM FAQ - daarin staat uitgelegd welke RAID levels er zijn.

Probeer eerst zelf antwoord te vinden op je vragen, alvorens je een topic opent.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.