Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Een kabelbreuk zou betekenen dat de kabel gewoon niet werkt (of op 10/100 Mbit; dan zijn twee aderparen voldoende. Als het al een 10/100 kabeltje met maar twee aderparen is zou deze vzviw geheel niet moeten werken bij een breuk).
Werkt de router in andere configuraties? de poort op de router zou defect kunnen zijn.
Eventueel zou het kunnen dat de auto-negotiate niet werkt - maar dat is wel echt een probleem 'uit den ouden doosch' wat ik de afgelopen 10-15 jaar toch niet meer zou verwachten.
en \/\/ is ook een optie nu je het zegt, ja ^^
[ Voor 3% gewijzigd door iceheart op 22-06-2015 14:38 ]
(AKA gebruik je de WAN poort of niet?)
Waar ik zo gek vind is dat het beneden wel werkt......instellingen maken niet zo veel uit zou ik denken.
Ik heb een Horizon box...korte kabel tp link erop...lange kabel naar boven in de pc en dat werkt.....maar als ik de lange kabel eerst naar boven laat gaan...dan de TP link er op naar de pc werkt niet...
Dus de router voor of na de lange kabel maakt verschil....
[ Voor 20% gewijzigd door EverLast2002 op 22-06-2015 15:36 ]
En als het niet werkt?
Zorg inderdaad dat de DHCP server van die router uit staat als je de WAN poort niet gebruikt.
Zorg ervoor dat de router niet hetzelfde IP heeft als die van je ISP, maar hou hem best wel in hetzelfde subnet om te kunnen beheren.
Je uitleg is best vaag te noemen, termen als "het werkt eerst wel en daarna niet".......Wat is "het" ?Sideburnn schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:32:
Hi ik wil op zolder een netwerkje aan leggen met een TL-WR1043ND.
als ik een pc direct op de kabel naar beneden aansluit werkt alles perfect..up en down...
Als ik de router er boven tussen hang werkt werkt er niets...maar als ik de router en beneden tussen plaats werkt het weer wel.......
Kan dit met een breuk te maken hebben of kan het zijn dat voor de router het signaal te zwak is?
En inderdaad zoals net werd gevraagd, wat voor IP adressen krijg je wanneer "het" wel en niet werkt ?
En wat zijn de instellingen van die TP-Link router ?
[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 22-06-2015 15:43 ]
Ja idd, het kan niet zijn als jij je router optilt en een paar meter verplaatst dat hij ineens niks doet, oftewel hij gebruikt andere kabels etc, allemaal zaken die niet gemeld worden.EverLast2002 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:41:
[...]
Je uitleg is best vaag te noemen, termen als "het werkt eerst wel en daarna niet".......Wat is "het" ?
En inderdaad zoals net werd gevraagd, wat voor IP adressen krijg je wanneer "het" wel en niet werkt ?
En wat zijn de instellingen van die TP-Link router ?
Ik denk een bridge / router probleempje
Opgelost?Sideburnn schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:32:
Hi ik wil op zolder een netwerkje aan leggen met een TL-WR1043ND.
als ik een pc direct op de kabel naar beneden aansluit werkt alles perfect..up en down...
Als ik de router er boven tussen hang werkt werkt er niets...maar als ik de router en beneden tussen plaats werkt het weer wel.......
Kan dit met een breuk te maken hebben of kan het zijn dat voor de router het signaal te zwak is?
Zo ja, hoe?
Denk toch dat het met zwak signaal te maken heeft.
De router geeft op de kabel vanaf beneden geen knipperend signaal op de daarvoor bedoelde lampjes.
De router doet dit wel als ik hem dus beneden aansluit....wat wel gek blijft is dat als ik de pc op dezelfde kabel aansluit waar de router niet eens reageert...ik wel normaal mijn netwerkje en internet kan bezoeken.
Misschien dat de router een klein defect heeft.........
Nou....nog een Belkin switch en een Linksys geprobeerd en deze doen allemaal hetzelfde.....dus kabel probleem....
[ Voor 11% gewijzigd door Sideburnn op 25-06-2015 14:51 ]