Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sanity check: 13" FHD / Autocad

Pagina: 1
Acties:

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Mijn schoonvader wil een nieuwe laptop kopen ..

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 8 (upgrade naar 10 is leuk). Geen games. Office, Internet. Mail. Lichte videobewerking. Belangrijk: autocad.

Wat is je budget?
< 1200 Eur

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeer regelmatig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Neen.

Qua specs, vind ik (voor hem) volgende nodig:
- Degelijke CPU (autocad + beperkte videobewerking). Ik dacht aan een i5.
- 8Gb Ram
- FHD of beter
- 256 GB SSD of groter
- Azerty :)

Ik had eerst gedacht aan de Lenovo Yoga 3 Pro: pricewatch: Lenovo Yoga 3 Pro 80HE00F6MB Maar die Intel Core M-5Y51 zou wat tegenvallen voor zwaardere processen.

Als alternatief, kwam ik dan op de Dell XPS 13: pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-6775 met een Intel Core i5-5200U. Zou dat de beste keuze zijn voor zijn noden?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 20:14
Werkt jouw schoonvader aan grote tekeningen? Als het om wat grotere tekeningen gaat dat zou ik voor een processor gaan waarvan het typenummer eindigt op "M", "MQ" of "HQ". Zoals bijvoorbeeld een i5-4200M of een i7-4700HQ. Processoren die op een "U" eindigen zijn "Ultra Low Voltage" processoren, deze zijn een stuk minder snel, maar verbruiken wel minder stroom. Als het om kleinere tekeningen gaat dan denk ik dat een i5-U niet zo'n probleem zal zijn.
De Core-M zou ik wel afraden, deze is een heel stuk langzamer dan een normale Intel Core processor.

Verder is het ook verstandig om naar de schermgrootte te kijken. Persoonlijk wordt ik helemaal kriebelig als ik op mijn 15.6" laptop in AutoCAD ga zitten tekenen. Met een 13.3 inch scherm krijg je hier nog meer last van. Hoe groot is de laptop die jouw schoonvader nu gebruikt?

• Daggie
Bedankt voor de feedback.

Hij is op pensioen en tekent vnl. specifieke ruimtes / kleine appartementen. Meer uit passie dan om professionele redenen. Autocad doet hij overigens op een extern scherm. Vandaar dat 13" voldoende is.

Ik heb je comment samen met hem bekeken en we hebben de Dell XPS 13 besteld.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 20:14
Top, het is een mooie laptop! Hou er wel rekening mee dat de XPS 13 geen HDMI heeft.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Pyramiden schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:55:
Top, het is een mooie laptop! Hou er wel rekening mee dat de XPS 13 geen HDMI heeft.
Maar wel een displayport en dat kun je met een verloopje zo naar HDMI overzetten indien nodig. Het is niet zo praktisch als een HDMI poort op de laptop, maar prima werkbaar, zeker als je altijd hetzelfde externe scherm gebruikt, want dan laat je het verloopstukje gewoon aan de kabel zitten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Zelf ook de dell besteld, komt morgen binnen. Hou wel even rekening met de levertijd. Die is over het algemeen nogal lang 1/2 weken. Ik had mijne de 9e besteld en komt morgen binnen. Dus 2 weken later.

Ik heb zelf ook een usb naar hdmi besteld. Op amazon kost dat 2 euro en werkt perfect. Dan heb je dat ook opgelost.

• Daggie
DP naar HDMI lijkt me logischer als USB naar HDMI .. Met die DP doe je anders toch niks. Of mis ik iets?
Pagina: 1