4K televisie kopen tips/ervaringen (combinatie met PS4)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WupR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 13:57
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik een nieuwe televisie kopen. Ik ben van plan een 4K tv te kopen maar heb wat hulp nodig met uitzoeken.

Ik heb een kleine 3000 euro te besteden. Beeld kwaliteit en een lage input lag is voor mij belangrijk, ben namelijk een gamer (PS4). Andere zaken zoals Smart tv of geluidskwaliteit maakt mij niet uit.

Hebben jullie tips? Of ervaring met een PS4 in combinatie met een 4K televisie?

Bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je inmiddels zelf gevonden?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heeft die spelletjescomputer überhaupt 4K ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
Panasonic 55cx800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het hebben van een 4K-televisie voegt in mijn ogen totaal niets toe aan het gamen met een PS4. De nieuwste generatie consoles heeft nog altijd ontzettend veel moeite om een fatsoenlijke fps neer te zetten in full-hd.

Een tv waar je voornamelijk op gaat gamen, kan het beste een zo laag mogelijk input lag hebben. Deze zou je bijvoorbeeld op kunnen zoeken in de TV Input Lag Test Database. Er wordt namelijk ook eigen inzet verwacht op het forum zoals je hierboven ook al uit de reacties kunt opmaken.

Ten slotte nog een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WupR
Het klopt inderdaad dat de PS4 geen 4K gaming aan kan. Maar ik weet dat er een aantal televisies dit upscalen en ik was benieuwd wat de ervaring daarmee is.

Ik wil niet alleen een 4K televisie kopen voor het gamen maar kijk ook veel films en series (Netflix).

@D vd V zal inderdaad even mijn eigen bevindingen plaatsen.

De site http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag was ik inderdaad al tegengekomen maar staan veel buitenlandse modellen in die hier niet vrij verkrijgbaar zijn.

Zelf was ik naar de 'Sony Bravia KD-65X8505C' aan het kijken. Sony staat bekend om een lage input lag en een goeie beeldkwaliteit. Tevens las ik ook dat de input lag van Samsung scherm sterk was verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
WupR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:33:
Het klopt inderdaad dat de PS4 geen 4K gaming aan kan. Maar ik weet dat er een aantal televisies dit upscalen en ik was benieuwd wat de ervaring daarmee is.

Ik wil niet alleen een 4K televisie kopen voor het gamen maar kijk ook veel films en series (Netflix).
Schaling zal altijd plaatsvinden wanneer de resoluties niet overeenkomen. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat veel spellen door de PS4 zelf al geschaald worden naar 1920 x 1080 pixels waarna het vervolgens nogmaals door de televisie geschaald moet worden. Dit zal absoluut niet hetzelfde effect geven als een native UHD-resolutie of zelfs een upscaling van FHD naar UHD.

Als het dus voornamelijk om gaming gaat, dan moet je niet naar een UHD-televisie zoeken.

De site http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag was ik inderdaad al tegengekomen maar staan veel buitenlandse modellen in die hier niet vrij verkrijgbaar zijn.

Zelf was ik naar de 'Sony Bravia KD-65X8505C' aan het kijken. Sony staat bekend om een lage input lag en een goeie beeldkwaliteit. Tevens las ik ook dat de input lag van Samsung scherm sterk was verbeterd.
Er is nog relatief weinig bekend over de nieuwe modellen dus het is niet verstandig om ervan uit te gaan dat de input lag laag zal zijn. Even snel wat nieuwe reviews doorgelezen lijkt de gemiddelde input lag voor UHD-televisies toch zo rond de 40ms te liggen. Kun je mee gamen, maar is niet ideaal. Toestellen zoals de Sony W8-serie presteren daarin beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthoud ook dat opschalen ook zorgt voor input lag. Er zit een vertraging in, omdat de tv moet opschalen. Dat is dus voor gamen niet aan te raden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WupR
Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wel wat mee. Zou eigenlijk mijn PS4 mee moeten nemen naar de Mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:52
Zelf heb ik de Sony-kd-49x8505 (is er ook in 55") in combinatie met een PS4. Op dit moment laagste inputag mbt 4K schermen (uit mn hoofd 40ms) Als jezelf een 4K scherm wilt hebben en goed wil gamen kan ik deze wel aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

basjuhh schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:01:
Zelf heb ik de Sony-kd-49x8505 (is er ook in 55") in combinatie met een PS4. Op dit moment laagste inputag mbt 4K schermen (uit mn hoofd 40ms) Als jezelf een 4K scherm wilt hebben en goed wil gamen kan ik deze wel aanraden!
net zo laag als Samsung en Panasonic maar goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag ik kom net dit topic tegen
En heb hier reactie op en hoop zelf ook antwoorden te krijgen
Ik had een 4k lg tv 1200 hertz
Maar had alles op spelmodus gezet en een hdmi kabel 2.0 en in de ps4 resolutie op 1080p ingesteld
Ondanks alles blijf ik een lichte vertraging in mijn beeld houden
Mijn oude samsung smart tv full hd 400 hertz had dit niet plus op game mode was het bbeld veel mooier
Ik dacht dit ligt aan lg
Nu heb ik weer een samsungs maar nu ook 4k
800 hertz
Gamemodus aan en hdmi 2.0
En ook hier een lichte vertraging in het beeld
Ik snap echt niet hoe dit komt
Zijn er mensen die daar ewrvarig mee hebben?

Groeten dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:51:
Goedendag ik kom net dit topic tegen
En heb hier reactie op en hoop zelf ook antwoorden te krijgen
Ik had een 4k lg tv 1200 hertz
Maar had alles op spelmodus gezet en een hdmi kabel 2.0 en in de ps4 resolutie op 1080p ingesteld
Ondanks alles blijf ik een lichte vertraging in mijn beeld houden
Mijn oude samsung smart tv full hd 400 hertz had dit niet plus op game mode was het bbeld veel mooier
Ik dacht dit ligt aan lg
Nu heb ik weer een samsungs maar nu ook 4k
800 hertz
Gamemodus aan en hdmi 2.0
En ook hier een lichte vertraging in het beeld
Ik snap echt niet hoe dit komt
Zijn er mensen die daar ewrvarig mee hebben?

Groeten dion
Upscalen van full HD naar UHD kost tijd, daar zit je delay in.
Ik heb zelf eenSamsung HU6900, en die schijnt 1 HDMI poort te hebben met een lage input delay.
Volgens mij was die gemarkeerd met PC.
Dus check dat eens of de poorten iets uitmaakt.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb te vroeg geroepen
Zoals ik het hier voor noemde was via een reciver die 4k ondersteunt
Toen ik hem rechtstreekt had gezet dacht ik dat ik game modus nog aan stont maar was blijkbaar uit
Nu ik hem weer aangezet heb is het goed
Ik kan na deze ervaring vermelden dat dit wel merk verschillend is
De lg hier voor was nog niet goed en de beeldkwaliteit gehalveerd
Of ook wel koop geen lg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
WupR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:33:

Geloof me, je wilt geen 1080P games op een 4K TV..

Ik kan hier niet eens GTA V of Witcher 3 op aller hoogste settings spelen op mijn 4K TV op 1080P want het ziet er gewoon slecht uit.

Dus je hebt drie opties:

1) Koop een mooie OLED 1080P TV. Goedkoopste is zelfs 1649: pricewatch: LG 55EA9709 Zilver, Zwart

2) Koop een wat duurdere 4K OLED TV. pricewatch: LG 55EG920V Zwart

3) Mijn favoriete ; Koop een goedkopere 4K TV zoals de pricewatch: LG 55UF850V Zwart. en een bouw een Mini-ITX systeem (of laat het assembleren) en gebruik je Dual Shock 4 om erop te gamen. Je PS4 kan je nog bewaren voor exclusives.

Eventjes een snel lijstje gemaakt, voor meer advies kan je in Desktop Aankoopadvies terecht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,49€ 265,49
1MSI Z170I Gaming Pro AC€ 149,95€ 149,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 709,-€ 709,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 67,95€ 67,95
1Phanteks Enthoo Evolv ITX (Windowed)€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 56,15€ 56,15
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 89,90€ 89,90
1Samsung 950 Pro 256GB€ 175,-€ 175,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.576,39

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Pagina: 1