Goedmiddag beste tweakers leden,
Ik zit met een probleempje wat ik maar niet opgelost krijg.
Sinds 2 weken ben ik ook maar eens overgestapt van torrents naar nieuwsgroepen om van te downloaden.
De overstap ging eigenlijk allemaal vrij goed tot het downloaden begon.
Bij alles wat ik met SABnzbd , NZBget of andere nzb downloadprogramma's start gaat het meteen met een snelheid van ongeveer 20 tot 23 MB/s.
Na iets meer dan 1GB gedownload te hebben zakt de snelheid ineens naar 10 tot 12 MB/s.
Bestanden kleiner dan 1GB haalt ie dus met topsnelheid binnen maar met wat grotere bestanden > 1GB
gebeurt dus bovenstaande.
Ik heb dit probleem al op diverse forums aangekaart maar nog geen bevredigende oplossing gekregen.
Mijn systeem bestaat uit:
Lenove ideapad y500
Intern geheugen van 8 GB
SSD samsung 840 van 250 GB
Windows 8.1
Ik hoop dat een wijs iemand dit leest en mij de gouden tip kan bezorgen ?
Groetjes,
Jan
Ik zit met een probleempje wat ik maar niet opgelost krijg.
Sinds 2 weken ben ik ook maar eens overgestapt van torrents naar nieuwsgroepen om van te downloaden.
De overstap ging eigenlijk allemaal vrij goed tot het downloaden begon.
Bij alles wat ik met SABnzbd , NZBget of andere nzb downloadprogramma's start gaat het meteen met een snelheid van ongeveer 20 tot 23 MB/s.
Na iets meer dan 1GB gedownload te hebben zakt de snelheid ineens naar 10 tot 12 MB/s.
Bestanden kleiner dan 1GB haalt ie dus met topsnelheid binnen maar met wat grotere bestanden > 1GB
gebeurt dus bovenstaande.
Ik heb dit probleem al op diverse forums aangekaart maar nog geen bevredigende oplossing gekregen.
Mijn systeem bestaat uit:
Lenove ideapad y500
Intern geheugen van 8 GB
SSD samsung 840 van 250 GB
Windows 8.1
Ik hoop dat een wijs iemand dit leest en mij de gouden tip kan bezorgen ?
Groetjes,
Jan