Ik heb een nieuwe PC samengesteld uit de volgende nieuwe onderdelen:
Intel Core i5 4440
ASRock Q87M vPro
Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16
Samsung 840 SSD 120GB (niet nieuw, deze had ik al)
Alles prima, ik had dit moederbord uitgekozen ivm de mogelijkheid de SRT optie en de virtualisatie mogelijkheden.
Opzetten van de configuratie was al wat lastig, maar de gewenste setup was mogelijk volgens dit topic, maar het is gelukt.
Na de eerste configuratie Windows 8.1 Pro geïnstalleerd, alles prima. Na de installatie had ik snel al een harde reset (niets in de logs behalve een Kernel power melding). Ik dacht uiteraard eerst aan een brakke voeding (niet de beste
), maar de systeem stabiliteit was prima (getest met OCCT, memtest).
Na een tijdje kwam ik er achter dat de Windows Update uitzetten resulteert in een stabiel systeem, aanzetten en een update starten resulteert in een reboot binnen 3 minuten.
Wat heb ik gedaan?
- Stabiliteit getest Windows 8.1 (met WU uit) >24h
- Stabiliteit getest Windows 7, updates geen probleem
- Stabiliteit getest Linux Mint 17.1 >24h
- Memtest meerdere uren zonder fouten
- SRT uitgezet, alleen W81 op de SSD -> WU binnen 3 minuten harde reset.
- Drivers van MS (default en update) en Asrock (DVD en site) maken geen verschil
Wat wil ik nog doen?
- Windows 8.1 installeren van een volledig geupdate DVD.
- En anders maar Windows 7? En hopen dat het met 10 beter is.
Iemand ideeën?
Intel Core i5 4440
ASRock Q87M vPro
Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16
Samsung 840 SSD 120GB (niet nieuw, deze had ik al)
Alles prima, ik had dit moederbord uitgekozen ivm de mogelijkheid de SRT optie en de virtualisatie mogelijkheden.
Opzetten van de configuratie was al wat lastig, maar de gewenste setup was mogelijk volgens dit topic, maar het is gelukt.
Na de eerste configuratie Windows 8.1 Pro geïnstalleerd, alles prima. Na de installatie had ik snel al een harde reset (niets in de logs behalve een Kernel power melding). Ik dacht uiteraard eerst aan een brakke voeding (niet de beste

Na een tijdje kwam ik er achter dat de Windows Update uitzetten resulteert in een stabiel systeem, aanzetten en een update starten resulteert in een reboot binnen 3 minuten.
Wat heb ik gedaan?
- Stabiliteit getest Windows 8.1 (met WU uit) >24h
- Stabiliteit getest Windows 7, updates geen probleem
- Stabiliteit getest Linux Mint 17.1 >24h
- Memtest meerdere uren zonder fouten
- SRT uitgezet, alleen W81 op de SSD -> WU binnen 3 minuten harde reset.
- Drivers van MS (default en update) en Asrock (DVD en site) maken geen verschil
Wat wil ik nog doen?
- Windows 8.1 installeren van een volledig geupdate DVD.
- En anders maar Windows 7? En hopen dat het met 10 beter is.
Iemand ideeën?