Game-pc ~1000

Pagina: 1
Acties:

• trincomeijer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-07-2023
Beste tweakers,

Mijn 5 jaar oude laptop is aan het einde van zijn latijn dus ik zou graag een nieuwe pc willen. Ik heb alleen deze keer besloten om voor een vaste pc te gaan en ik wil graag jullie mening over mijn build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ga er voornamelijk op gamen. De games die ik speel zijn Gta V, The Witcher 3, Smite, en ik ben van plan om vele titels toe te voegen later dit jaar :D

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb rond de 1000 euro beschikbaar.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Omdat ik een laptop heb moet ik alle randapparatuur nog hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
1Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD€ 347,95€ 347,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 23,51€ 23,51
1BenQ GL2450 Zwart€ 119,-€ 119,-
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Antec VPF Series 450W€ 51,30€ 51,30
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,62

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee niet echt, ook al denk ik dat Nvidia wel beter is voor gamen. Dat denk ik omdat je gemiddeld meer fps hebt in games en de kaarten zijn van beter kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Mijn enige wens is dat ik stabiel kan gamen.

Ga je overklokken?

Nee

Ik weet dat draadloos gamen niet optimaal is maar ik ben bang dat powerline niet gaat werken bij mij in huis in verband met intensief stroom verbruik op hetzelfde netwerk.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Lijstje ziet er best prima uit :). Kan je niet beter gewoon een kabel trekken ipv powerline/wifi? Wifi zuigt namelijk ook, en met powerline ben je ook niet altijd goed af. Heb beide ook 'vroeger' gehad. Powerline werkt beter dan wifi (afhankelijk van een aantal factoren).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• trincomeijer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-07-2023
ik zou het heel graag willen, alleen woon ik nog bij mijn ouders en die vinden het niet goed dat ik een kabel trek. :(

Ik wil niet opdringerig zijn maar ik hoor graag jullie mening over mijn build. :)

[ Voor 26% gewijzigd door trincomeijer op 22-06-2015 19:44 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Zoals ik al zei is het lijstje zo goed als klaar. Jammer dat je geen LAN verbinding mag aanleggen. Als er eventuele aanvullingen zijn van andere tweakers dan hoor je het vanzelf ;).

Is er trouwens een reden waarom je de Gigabyte variant neemt met 3 fans? Neemt wel veel ruimte in beslag (in je kast).

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-06-2015 13:10 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uit de review van 2silent over die WIFI-kaart:

"Niet aan te raden voor mensen die draadloos willen gamen. Deze kaart zorgt voor lag-spikes elke keer dat ze naar nieuwe netwerken zoekt. Is op te lossen d.m.v. een registry tweak, echter, dan kan je niet meer roamen en veranderen van wifi-signaal zonder eerst te disconnecten."

Sowieso: waarom PCI-e Mini Card 1.0? Waarom bijvoorbeeld niet deze? Heb je ook direct een externe antenne.

[ Voor 24% gewijzigd door TimMer op 23-06-2015 14:36 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 22:42
Ik gebruik al jaren een Devolo setje voor gaming en werkt echt perfect! Misschien een powerline lenen van iemand zodat je kan testen?

Zero.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:01
Prima build voor je budget. Ik zou alleen ook echt een powerline overwegen ipv WiFi , desnoods bij de MM halen en terugbrengen als het niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 23-06-2015 14:43 ]

• nervwrecker
  • Laatst online: 09-10 09:44
Zou alleen een andere cpu koeler nemen die boxed dingen zijn niet zo geweldig maar, je bent al over je budget heen dus dat kan eventueel altijd later nog aan de andere kant zijn niet zo heel duur 30+- euro heb je een leuke koeler.
Voor de rest is het wel een aardig systeempje.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:01
nervwrecker schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:58:
Zou alleen een andere cpu koeler nemen die boxed dingen zijn niet zo geweldig maar, je bent al over je budget heen dus dat kan eventueel altijd later nog aan de andere kant zijn niet zo heel duur 30+- euro heb je een leuke koeler.
Voor de rest is het wel een aardig systeempje.
Een betere koeler is inderdaad vaak van toegevoegde waarde maar in deze build i.c.m de wensen van TS m.i. niet. Hij geeft aan dat geluidproductie niet uitmaakt, tevens is OC'en toch niet mogelijk dus kwa warmte zal t ook wel prima gaan.

Best bang for buck zit hier wel goed, bij meer ruimte kan je natuurlijk gaan voor een ander moederbord (sniper, geluidchip), videokaart (asus strix, stiller), ander toetsenbord/muis (SS, comfort) gaan etc.

Heb jij eigenlijk wel een kast/behuizing of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 23-06-2015 15:38 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

RVE_NL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:36:
[...]

Heb jij eigenlijk wel een kast/behuizing of zie ik iets over het hoofd?
Heeft hij. Hij heeft in zijn lijst de Cooler Master N300 staan.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Een in mijn ogen een eventuele overweging is te kiezen voor een r9 290: iets trager, stukje goedkoper. Met het vrijgekomen budget eventueel een grotere SSD halen.

Tegenwoordig zijn er al een hoop games te noemen die rond de 50 gig de stuk zitten: een SSD van 250 gig zit dan zo vol!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een wat beter scherm kan geen kwaad, die TN dingen zijn behoorlijk bagger naar mijn mening. Een pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is even duur en al een stuk beter op eigenlijk ieder vlak.

Als SSD zie ik zelf liever de MX200, vanwege zijn powerlosscaps. De BX100 heeft deze namelijk niet.

People as things, that’s where it starts.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ardjee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:49:
Een in mijn ogen een eventuele overweging is te kiezen voor een r9 290: iets trager, stukje goedkoper. Met het vrijgekomen budget eventueel een grotere SSD halen.

Tegenwoordig zijn er al een hoop games te noemen die rond de 50 gig de stuk zitten: een SSD van 250 gig zit dan zo vol!
Wie zegt dat hij van plan was om al zijn games op een SSD te zetten? Kleine games die weinig tijd nodig hebben om te laden hebben geen SSD nodig.

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 21:10
Misschien heb ik het gemist 8)7 maar een speakersetje of koptelefoon?

WiFi heb ik ook een tijdje gebruikt maar echt waardeloos (Asus RT-AC66U i.c.m. Asus USB-AC56 met 5 meter ertussen). random lagspike die vooral bij LoL/Smite dodelijk zijn). overgestapt naar zo'n power adapters en geen problemen meer.

[ Voor 62% gewijzigd door Sh1fty88 op 23-06-2015 16:41 ]

• raoulv12
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Die WiFi kaart past niet op dat moederbord

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
En hoe zit het met een Windows license? Of heb je die al?

Are you a one or a zero

Pagina: 1