Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC als remote processing power.

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Dag mensen.

Ik schaam me een beetje dat ik zo'n halfbakken topic moet aanmaken met betrekking tot de vraag die ik heb maar, ik begrijp niets van VM en remote processing of hoe dat ook mag heten dus, om die reden stel ik de vraag toch maar. (Ik heb overigens de zoekfunctie al gebruikt)

Mijn vraag / situatie is als volgt.

Ik heb een eenvoudig 14 inch laptop met een SU9400, 4GB ram en Radeon HD4330. Ansicht is die laptop me prima want ik gebruik hem enkel en alleen voor wat surfen, mail en zo nu en dan een vergadering. Nu wil ik echter ook Autodesk Advance Steel en Tekla gaan gebruiken (tekenprogramma's). Ik had voor de aardigheid Tekla geïnstalleerd op de laptop maar, dat draait natuurlijk voor geen meter. Het werken op 14 inch daarentegen valt me nog niets tegen. Het schermpje voldoet redelijk.

De oplossing lijkt eenvoudig door gewoon een krachtige pc ergens in huis te plaatsen vanwaar ik dit draai.
(bij voorkeur over wifi....ik heb een stabiele 400+mbps verbinding met de router dus daar ligt het niet aan.)
Nu weet ik dat er dingen als VMware en Steam-In-Home Streaming bestaan echter is me strek onbekend hoe deze werken. Tijdens mijn zoektocht kom ik diverse redenen tegen waarom deze niet zouden werken. Zo schijnen bovengenoemde nogal behoorlijk te leunen op cpu of gpu kracht van de client...hetgeen mijn laptop beide ontbreekt. Daarbij moet kennelijk de software zelf ook ondersteuning bieden aan zo'n setup. Van Tekla weer ik dat ze het draaien in een virtuele omgeving niet ondersteunen.....men zegt overigens niet dat het niet kan.

Goed, met dat gezegd mijn vraag..
In hoeverre is het reëel om een krachtige externe pc in te zetten om bovengenoemde software te draaien op een oud laptopje ? In feite wil ik dus alleen beeld en bediening met mijn laptop verrichten en al het rekenwerk door de pc laten doen. Ik hoef overigens geen kant en klaar antwoord hoor maar, een paar hints de goede richting in zouden al zeer welkom zijn. Ik mag graag lezen en uitzoeken hoe ik iets werkend krijg maar, deze materie is me zo onbekend dat ik geen idee heb waar ik het moet zoeken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Via RDP wellicht?

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Zoals palomar aangeeft:

Laat de software draaien op de krachtige PC en connect via remote desktop (Van Windows) met de krachtige computer. Hierdoor wordt alles uitgevoerd op de pc en wordt er alleen het beeld naar de laptop gestuurd.

(Alternatieven zijn ook beschikbaar met ieder zijn voor en nadelen (Bijvoorbeeld VNC en teamviewer).

Xbox: Gulpener88

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Dus zo makkelijk kan het zijn...
Ik had me al wat ingelezen betreffende het virtueel draaien van zulke programma's wat mij deed denken dat het wel iets lastiger in elkaar zou steken dan gewoon een remote desktop aplicatie te installeren. Ik blijk dus veel te moeilijk te denken.

Na wat lezen over diverse RD programma's blijkt ook dat zgn. "lag" tegenwoordig geen probleem meer hoeft te zijn. Dat is mooi. Ik probeer ergens een systeempje op de kop te tikken van de week en dan moesten we het maar eens gaan proberen.

Dank voor de reacties.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou adviseren het eerst eens ergens te testen, voor je hardware koopt. Het is niet vanzelfsprekend dat je CAD-tools goed gaan werken via RDP of virtualisatie. Althans niet voor bedragen lager dan "gewoon" een hele dikke laptop kopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:35:
Ik zou adviseren het eerst eens ergens te testen, voor je hardware koopt. Het is niet vanzelfsprekend dat je CAD-tools goed gaan werken via RDP of virtualisatie. Althans niet voor bedragen lager dan "gewoon" een hele dikke laptop kopen.
Mijn reactie was misschien wat te voortvarend. Ik bedoelde ook te zeggen dat ik eerst een testsysteem zal opstellen alvorens ik aankopen ga doen. Ik ben er nog niet uit welke hardware ik nodig ga hebben dus, dat gaan we eerst nog eens bekijken.

Overigens is een "dikke laptop" onlosmakelijk verbonden met een korte accuduur en om die reden geen optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Turbo-Puppy op 22-06-2015 20:04 ]

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:32
Wat versta je onder korte accuduur? Ook "dikke laptops" hebben vaak een accuduur die lang genoeg is in de meeste gevallen. Daarnaast zul je CAD-werk (in het algemeen) toch meestal doen in een omgeving waar een stopcontact voorhanden is.

Daarnaast zou ik toch nog eens goed nadenken of je echt veel CAD werk wil doen op een 14" laptop. In mijn ervaring is dat verre van ideaal voor CAD, zowel door het kleine scherm als een relatief klein toetsenbord.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:52
Ik gebruik zelf regelmatig allerlei software vanaf een iPad via VNC (RealVNC als client en server) en afgezien van wat muisvertraging (doe t ook wel soms vanaf n macbook) werkt dat prima. De host pc draait Ubuntu maar op Windhoos werkt dat uiteraard ook gewoon.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:32
'Allerlei software' kan nogal breed zijn natuurlijk, maar gebruik je ook CAD software? Als je daar muisvertraging bij hebt, werkt dat verre van ideaal namelijk..
Pagina: 1