Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hoi,

Ik heb een vraag over mijn bonus. Ik heb zwart op wit dat mijn bonus in april 2015 zou worden uitgekeerd over de omzet prestaties van 2014. De reden dat het april zou zijn is omdat dan volgens mijn werkgever het jaar 2014 financieel in de boeken zou zijn afgerond. Echter heeft hij de bonus nog steeds niet uitgekeerd, en is het inmiddels eind juni.

Kan ik hier iets tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat heeft je werkgever gezegd toen je vroeg waar de bonus uitbetaling blijft? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
gambieter schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:26:
En wat heeft je werkgever gezegd toen je vroeg waar de bonus uitbetaling blijft? :)
Dat volgens hem het jaar nog steeds niet is afgerond, door een verschil.... maar ik heb het idee dat hij dit als smoes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op zich kan het wel. Ik zie zoiets hier bij ons ook (en ik zit zelf in de OR, dus ik weet ook waarom die dingen soms zo lopen).
Ik zou zelf de werkgever vragen wanneer ie dan wel denkt uit te kunnen keren. Wellicht is er een goede reden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:25:
Hoi,

Ik heb een vraag over mijn bonus. Ik heb zwart op wit dat mijn bonus in april 2015 zou worden uitgekeerd over de omzet prestaties van 2014. De reden dat het april zou zijn is omdat dan volgens mijn werkgever het jaar 2014 financieel in de boeken zou zijn afgerond. Echter heeft hij de bonus nog steeds niet uitgekeerd, en is het inmiddels eind juni.

Kan ik hier iets tegen doen?
Heb je al overleg gehad met andere personeelsleden ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Hackus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:32:
[...]

Heb je al overleg gehad met andere personeelsleden ?
Ja, nog 2 andere collega's hebben dezelfde afspraak. In principe is het verschil dat hij heeft aangedragen niet echt van invloed op de hoogte van de bonus, dus daarom denken wij dat hij expres de boel loopt te vertragen.

Daarnaast ga ik per 1 augustus ook bij een andere werkgever aan de slag, dus ben ik bang dat hij daarom extra moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

Is het bedrijf verder wel financieel gezond en solide en zo...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Fiber schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:39:
Is het bedrijf verder wel financieel gezond en solide en zo...?
Ja hoor, vorig jaar goede winst gemaakt. Dit jaar wel iets minder, maar qua cijfers nog positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Ja, nog 2 andere collega's hebben dezelfde afspraak. In principe is het verschil dat hij heeft aangedragen niet echt van invloed op de hoogte van de bonus, dus daarom denken wij dat hij expres de boel loopt te vertragen.

Daarnaast ga ik per 1 augustus ook bij een andere werkgever aan de slag, dus ben ik bang dat hij daarom extra moeilijk gaat doen.
Oké, dat is idd vervelend. je bent niet meer lang op de werkvloer zeg maar vanwege ook je vrije dagen etc.
Ik zou z.s.m. een gesprek aanvragen om het helder voor je te krijgen. Niets is zo vervelend als in ongewis leven en dan ga je ook dingen denken die misschien niet zo zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je hard wil spelen kan je de werkgever in gebreke stellen en hem binnen een redelijk termijn sommeren dat hij de bonus uitkeert. Mocht hij dat niet doen, kan je volgens mij rente over het bedrag gaan rekenen wat er boven op komt. Maar ik ben geen advocaat ;) Voor een dergelijk traject kan je het beste rechtsbijstand inschakelen.

Maar ik zal inderdaad eerst even gaan praten met je werkgever.

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 22-06-2015 11:55 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het inderdaad juridisch afdwingen, maar de vraag is of je dat wel moet willen.
Uiteraard wel recht op je bonus realiseren, daarnaast lijkt me op een correcte manier afscheid nemen van je laatste werkgever ook een prioriteit.

Het is toch altijd beter om een organisatie te verlaten zonder nare nasmaak (ook ivm toekomstige referenties) en it's a small world.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
eindigt het boekjaar misschien niet op 30 juni? (is maar een aanname hoor)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
'een' verschil, hoe klein dan ook, kan reden zijn dat het jaar financieel nog niet formeel is afgesloten, doordat iets als goedkeuring van de accountant nog ontbreekt. Het kan een beetje overdreven lijken, maar sommige processen zijn enorm star en zwart-wit.

Soms mogen bedrijven voor die tijd dan ook nog niks kenbaar maken, ook niet informatie die eruit volgt (zoals een winstdeling/prestatiebonus) omdat je daaruit weer kunt afleiden wat de resultaten zijn.

Zou mij dan ook niks verbazen als je bedrijf beursgenoteerd is, of dat er een significant belang/aandeel uitstaat bij een bedrijf dat beursgenoteerd is.

Wij hebben dat dansje ook elk jaar weer. Beoordelingen worden volgens planning gedaan rond januari/februari, maar de erop volgende loonsverhogingen, bonus en verdeelsleutels wordt pas bekend gemaakt nadat het bedrijf de officiële jaarafsluiting met resultaten heeft vrijgegeven in een persbericht. Vaak is het dus echt niet onwil ofzo, maar gewoon onmacht door de geldende regels.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 23-06-2015 10:28 ]

Pagina: 1