Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-07 09:52
RobinHood schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:00:
[...]

Zolang je er niet mee gaat overclocken en er geen FX-8xxx op zet, moet het wel goed gaan.

Aan te raden is wel om of de stock koeler te houden, of als je toch wat meer stilte wil, een zogheten topdownkoeler erop te doen. Een normale torenkoeler zorgt ervoor dat er minder lucht over de vrm's komt.
Hallo Jongens ,
Ik heb een probleempje .
Ik snap de socket niet van het moederbord .
Ik heb ge G 78 .
Het lijkt alsof er iets overheen zit alleen ik krijg dat er niet af .
Als ik de lever omhoog duw gaat de socket 1 cm naar de andere kant alleen me proccesor kan er niet in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zit, volgens mij, inderdaad zo'n plastic dingetje op zodat er geen viezigheid in kan komen, kun je makkelijk demonteren.

En je CPU hoort er gewoon in te vallen als het socket open staat, wel de juiste hoek in de juiste hoek doen, staat een pijltje op je cpu, en ook een pijltje-achtig-iets op het socket.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:41:
Er zit, volgens mij, inderdaad zo'n plastic dingetje op zodat er geen viezigheid in kan komen, kun je makkelijk demonteren.

En je CPU hoort er gewoon in te vallen als het socket open staat, wel de juiste hoek in de juiste hoek doen, staat een pijltje op je cpu, en ook een pijltje-achtig-iets op het socket.
Wat ik heb gedemonteerd is volgensmij het verkeerde .
Ik snapte het niet goed omdat er iets overheen zat , en met die lever bewoog het 1 cm maar niet ver genoeg .
Daarom had ik het weggehaald en nu is dat stukje met de lever kapot...
Dus nu kan ik hem niet meer strak stellen als de proccesor erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heb je misschien een foto? Want ik begrijp niet echt wat er nu aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Wat eroverheen zat is waarschijnlijk het kleine klemmetje wat het palletje waarmee je de socket sluit/opent vastzet.

Je kunt het proberen vast te zetten door de cooler erop te klemmen oid, maar beter koop je een nieuw mobo als deze echt kapot is en blijf je verder van je components af tot je iemand kan vinden met kennis die jou fysiek wil helpen. Als deze simpele handeling je al te veel wordt en je eerste reactie doordrukken is wanneer iets duidelijk niet verder wil, zien we straks de posts al tegemoet met videokaart doormidden en front panel van de kast afgebroken oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:01:
Heb je misschien een foto? Want ik begrijp niet echt wat er nu aan de hand is.
Hoe kan je een foto in deze 'chat' plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:33:
Wat eroverheen zat is waarschijnlijk het kleine klemmetje wat het palletje waarmee je de socket sluit/opent vastzet.

Je kunt het proberen vast te zetten door de cooler erop te klemmen oid, maar beter koop je een nieuw mobo als deze echt kapot is en blijf je verder van je components af tot je iemand kan vinden met kennis die jou fysiek wil helpen. Als deze simpele handeling je al te veel wordt en je eerste reactie doordrukken is wanneer iets duidelijk niet verder wil, zien we straks de posts al tegemoet met videokaart doormidden en front panel van de kast afgebroken oid ;)
Er komt waarschijnlijk vandaag een professioneel iemand langs .
Het lijkt ook geen moeilijke stap op die filmpjes alleen ik heb een heel ander moederbord .
Als ik de lever omhoog duw gaat dat dekseltje niet omhoog (om de processor erin te doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 16:24

Damien

-iwnl-

YorickE schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Hoe kan je een foto in deze 'chat' plaatsen
Je kunt de foto uploaden op een site als imgur.com en dan krijg je automatisch al de BB Code die je dan kunt copy pasten in deze message box.

[img ]jouwlinkje[ /img]

Maar dan zonder spaties na img en voor /img ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 18-06-2015 13:01 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7YVq8Zi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ppHcNzI.jpg

Het zijn 2 foto's

Thanks Damien :)

[ Voor 34% gewijzigd door YorickE op 18-06-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nou, dat bordje kun je waarschijnlijk doneren aan TERW_DAN, want je hebt 'm vakkundig gesloopt.

Ik ben echt benieuwd naar hoe je dit voor elkaar gekregen hebt, want dit heb ik nog nooit gezien. Ik vraag me nu ook af hoe je cpu eruit ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:13:
Nou, dat bordje kun je waarschijnlijk doneren aan TERW_DAN, want je hebt 'm vakkundig gesloopt.

Ik ben echt benieuwd naar hoe je dit voor elkaar gekregen hebt, want dit heb ik nog nooit gezien. Ik vraag me nu ook af hoe je cpu eruit ziet....
Ik heb mijn CPU nog niet gebruikt , die zit nog in de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

YorickE schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Ik heb mijn CPU nog niet gebruikt , die zit nog in de doos
Wat heb je er dan opgedrukt? Want dit lijkt haast met behulp van een hamer gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Damienx2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Wat heb je er dan opgedrukt? Want dit lijkt haast met behulp van een hamer gedaan? :?
Ik had die lever iets te ver doorgedrukt , en toen brak het .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:13:

Even kijken of ik iets met de garantie kan regelen

Zou je me kunnen vertellen hoe dat klepje er normaal gesproken af gaat?
Want met de lever ging dat niet , het verschoof maar 5 mm naar links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Pfoe, als je je foto's vergelijkt met hoe het eruit moet zien is dit denk ik een enkeltje milieustraat.

Dat hele gedeelte aan de kant waar socket op gedrukt staat lijkt afgebroken met een kwart zelfs helemaal ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

YorickE schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:23:
[...]

Zou je me kunnen vertellen hoe dat klepje er normaal gesproken af gaat?
Want met de lever ging dat niet , het verschoof maar 5 mm naar links
Dat klepje hoeft er niet af, het is juist het paneel waardoor je CPU op zijn plek blijft, dus het schuift idd 5mm opzij, jij legt je processor (op de juiste manier erin) en schuift de lever weer dicht. Staat volgens mij zelfs in de manual van elk moederbord.

En ik vrees dat je met garantie weinig gaat klaarspelen...

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 18-06-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dit is 10000000% user abuse, ik denk dat als je dit opstuurt naar de winkel het de lach van de week wordt. Niks geen garantie.

Die 5mm opzij is ook wat er moet gebeuren, jij hebt waarschijnlijk naar een Intel systeem gekeken, en ja, dat werkt anders. Had je ook direct kunnen zien: pins op het mobo in plaats van de cpu, ander formaat, andere kleuren, compleet ander systeem.

Maar je hebt iig flink lopen rukken aan dat ding, die sockets zijn namelijk vrij stevig, en breken echt niet zomaar af.

[ Voor 13% gewijzigd door RobinHood op 18-06-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Wowww, holy. Je had je processor nog niet gebruikt, zei je?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een filmpje vooraf kijken had je dan ook 7 tientjes gescheeld.

Ah well, zo heeft iedereen wel eens leergeld betaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Damienx2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Dat klepje hoeft er niet af, het is juist het paneel waardoor je CPU op zijn plek blijft, dus het schuift idd 5mm opzij, jij legt je processor (op de juiste manier erin) en schuift de lever weer dicht. Staat volgens mij zelfs in de manual van elk moederbord.

En ik vrees dat je met garantie weinig gaat klaarspelen...
Shit .....
Dus ik moest gewoon de proccesor op dat dekseltje leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat met die gaatjes is geen dekseltje. Het dekseltje had je daarvoor er al afgehaald als het goed is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Socket openschuiven met het hendeltje, kijken naar het pijltje op je cpu en het mobo, pijltje bij pijltje, cpu erin laten vallen [absoluut niet drukken!] en hendeltje weer dicht. En dan gaat je CPU nergens meer heen.

Intel heeft inderdaad een ander systeem, maar, zoals ik al zei, dat is zo vreselijk verschillend, dat moet toch direct opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Krylinck schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:27:
Wowww, holy. Je had je processor nog niet gebruikt, zei je?
Nee gelukkig niet , ik dacht dat mijn proccesor onder het kapje wat nu is afgebroken moest omdat dat ook zo bij intel gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Oh wacht even, de eerste foto is de foto na je "werk" en de tweede foto is ervoor, right? Je hebt de houder afgebroken en 1/3e van de socket...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die tweede is ook al niet eens meer lekker hoor, kijk maar naar het richeltje net onder waar Socket staat. Finaal afgebroken. Ik denk dat TS geprobeerd heeft dat kapje (met een dekseltje wat er niet is) eraf te halen/slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ja, dat viel me wel op, maar dat eerste viel me nog meer op. Dacht eerst dat het afgebroken pinnetjes van een CPU waren, maar het viel me later dus pas op dat dat de aansluitingen van de socket zelf zijn, zeg maar. Dat het metalen klepje weg is, soit. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:20

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

YorickE schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:23:
[...]
Artikel 7:18 lid 2 BW:
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Koud kunstje voor de verkoper om te bewijzen dat dit te wijten is aan onzorgvuldigheid van de koper....

Kortom vergeet je garantie maar en probeer hiervan te leren.

Je kan vaak al voor paar tientjes op een pc onderdelen website de CPU + koeler + geheugen (incl bios update) alvast laten assembleren. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-07 23:35
Opzich snap ik wel dat het lastig is een eerste keer en je instructies van een ander platform overneemt. Maar zoals gezegd is dit sowieso user abuse en zeker omdat hier openlijk toegegeven wordt dat het gesloopt is..

Maar zo zie je maar, goedkoop is duurkoop. In de zin van geld willen besparen door het niet te laten assembleren en dan het eerste onderdeel al kapot maken dat duurder is dan assemblagekosten. Sowieso eerste les als je ooit nog een poging gaat wagen; alles met beleid doen. Kost het kracht dan doe je het waarschijnlijk verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Ik heb me lesje geleerd.
Maar ik had eigenlijk ook al met iemand afgesproken maar ik ging nog even kijken hoe alles zat met video's van hoe je het in elkaar moet zetten .
En toen ben ik zo dom geweest om het kapot te maken .

Denken jullie dat als ik er een proccesorkoeler opzet dat die dan wel stevig vast zit ?

Is er misschien ook nog een goedkoper moederbord met dezelfde specs ?

EDIT: Net een berichtje gekregen van Afuture , geen garantie .
Was te verwachten.....

[ Voor 10% gewijzigd door YorickE op 18-06-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Als het er nog uitzag zoals op se tweede foto met alleen de barsten dan had je het kunnen proberen (of het slim was geweest is een ander verhaal). Hoe je moederbord er nu bij ligt ga je sowieso je processor ook slopen als je toch stug doorzet. Je socket waar de cpu op rust is er gewoon deels niet meer.

Wat betreft je moederbord, RobinHood had je al een advies gegeven over het goedkoopst bruikbare ding. Ik heb zelf de research niet gedaan maar afgaande op zijn goede adviezen zou ik daar bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Recrush schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:58:
Als het er nog uitzag zoals op se tweede foto met alleen de barsten dan had je het kunnen proberen (of het slim was geweest is een ander verhaal). Hoe je moederbord er nu bij ligt ga je sowieso je processor ook slopen als je toch stug doorzet. Je socket waar de cpu op rust is er gewoon deels niet meer.

Wat betreft je moederbord, RobinHood had je al een advies gegeven over het goedkoopst bruikbare ding. Ik heb zelf de research niet gedaan maar afgaande op zijn goede adviezen zou ik daar bij blijven.
De socket is er nog wel alleen gebroken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

YorickE schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:01:
[...]
Gebroken, dus de kans dat je hem werkend krijgt zonder reparatie en zonder iets anders kapot te maken (pins ofzo) is gewoon nihil. Een ander socket solderen kan, maar dat is niet makkelijk (vakwerk) en dus niet goedkoop.

Een nieuw bordje is inderdaad vrijwel de enige optie, en die wat je hebt/had is het goedkoopste goede bordje.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
YorickE schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Correctie, 2/3e van de socket is er nog ;) de rest zijn alleen nog contactpunten. Ik acht de kans heel groot dat als je je cpu erop legt en de koeler erop monteert dat je de pinnetjes gaat verbuigen en je je cpu ook weg kunt gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Recrush schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:08:
[...]

Correctie, 2/3e van de socket is er nog ;) de rest zijn alleen nog contactpunten. Ik acht de kans heel groot dat als je je cpu erop legt en de koeler erop monteert dat je de pinnetjes gaat verbuigen en je je cpu ook weg kunt gooien.
Soms moet je een rokje wagen, ik bedoel, stel je voor: Het werkt wel! scheelt toch weer 60 euro voor een nieuwe plank! en je heb nieuwe bragging rights, jij kunt namelijk zeggen dat je maar werkt met 3/4 socket!

Gewoon doen dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ga jij maar een rokje wagen. ;) Ik zou het niet doen, de kans is veel groter dat het niet werkt dan dat het wel werkt. Als het andersom was geweest zou ik het nog wel aangedurfd hebben.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r6rWky7.jpg

De socket is er nog

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ander bordje kopen gewoon, en dit ding dus proberen te slijten aan TERW_DAN [voor zijn befaamde muur, weet bijna zeker dat ie eentje met deze schade nog niet heeft] en anders weggooien, of je eigen mobomuur beginnen.

De socket is er nog ja, in 2 of 3 delen, hier een CPU op doen is vragen om een kapotte cpu. Gooi je nog eens 100 euro weg.

Maar laat alsjeblieft de rest van je PC in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft, anders zie ik nog meer kapotte onderdelen in het verschiet.

[ Voor 18% gewijzigd door RobinHood op 18-06-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Hoe heb je dat stuk trouwens ooit losgekregen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
garriej schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Soms moet je een rokje wagen, ik bedoel, stel je voor: Het werkt wel! scheelt toch weer 60 euro voor een nieuwe plank! en je heb nieuwe bragging rights, jij kunt namelijk zeggen dat je maar werkt met 3/4 socket!

Gewoon doen dus! :D
Als je het zo bekijkt.. :D
Oh de socket is modulair geworden. Het lijkt me niet dat hij nog uitgelijnd is met de contactpunten. Als je echt een rokje (© Garriej) wilt wagen dan kun je dat doen, als het werkt bespaar je 70 euro. Werkt het niet dan sloop je je processor en ben je bijna 200 euro in totaal armer. Ik zou het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Meeneemende dat de kans 99,9% is dat het niet fatsoenlijk werkt weet ik het ook wel...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Recrush schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Als je het zo bekijkt.. :D

[...]

Oh de socket is modulair geworden. Het lijkt me niet dat hij nog uitgelijnd is met de contactpunten. Als je echt een rokje (© Garriej) wilt wagen dan kun je dat doen, als het werkt bespaar je 70 euro. Werkt het niet dan sloop je je processor en ben je bijna 200 euro in totaal armer. Ik zou het wel weten ;)
Je moet het positief bekijken, het is 50-50. Het werkt wel of het werkt niet.

Ik snap niet waarom ik gokje met een r had geschreven...

@TS Probeer het alsjeblieft niet echt en koop een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Uh, nou ja, het lijk van de socket ja.. :+

Ik denk dat het beste wat je momenteel kunt doen is: aan de muur hangen. Als je dat lelijk vindt staan dan geef je 'm aan TERW_DAN (of aan mij :P), die kan dat soort wanddecoratie wel waarderen, zie foto hieronder.. :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KTOEBwRduAdkeI6aGaMcyLOE/full.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Ik ga toch maar een nieuwe bestellen , ik wil het risico niet lopen dat mijn proccesor ook kapot gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Me nieuwe PC is gebouwd !
Hij werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Hetzelfde model bordje, of toch een adner?

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
MK1998NL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:23:
Hetzelfde model bordje, of toch een adner?

Veel plezier ermee!
Hetzelfde bordje

[ Voor 4% gewijzigd door YorickE op 21-06-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Shit !
10 min geleden valt me pc vanzelf uit en gaat het vanzelf weer aan ..
Dat herhaalt zich steeds 😦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Welk bordje heb je nu dan? Geef je bordje een foutcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
MK1998NL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:30:
Welk bordje heb je nu dan? Geef je bordje een foutcode?
Hetzelfde bordje , het blijft maar uitvallen na ong 5 minuten .
Gisteren en vanochtend deed hij het wel gewoon

[ Voor 9% gewijzigd door YorickE op 21-06-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

YorickE schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Hetzelfde bordje , het blijft maar uitvallen na ong 5 minuten
:?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

MasterPrutser schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:39:
[...]

Uh, nou ja, het lijk van de socket ja.. :+

Ik denk dat het beste wat je momenteel kunt doen is: aan de muur hangen. Als je dat lelijk vindt staan dan geef je 'm aan TERW_DAN (of aan mij :P), die kan dat soort wanddecoratie wel waarderen, zie foto hieronder.. :D

[afbeelding]
MASTER!

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Ik bedoelde dat ik hetzelfde bordje had maar wel een andere dan de kapotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

CPU koeler wel goed geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

YorickE schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Hetzelfde bordje , het blijft maar uitvallen na ong 5 minuten .
Daarom vroeg ik het model :)
Gisteren en vanochtend deed hij het wel gewoon
Any foutcodes? BSOD? Bepaalde logs? Misschien overhitting van de CPU door foutief geplaatste koeler

Ah dat laatste zei RobinHood ook al hierboven

[ Voor 6% gewijzigd door MK_ op 21-06-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
MK1998NL schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:51:
[...]

Daarom vroeg ik het model :)

[...]

Any foutcodes? BSOD? Bepaalde logs? Misschien overhitting van de CPU door foutief geplaatste koeler

Ah dat laatste zei RobinHood ook al hierboven
Ik heb zo een programma genaamd speedfan gedownload .
Het geeft allemaal normale temperaturen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:49:
CPU koeler wel goed geplaatst?
En het is wel raar dat die het gisteren en vanochtend wel goed deedt .
Bij speedfan staat dat temp 3 soms iets te hoog word alleen ik weet niet welk onderdeel dat is .
Als ik niks doe en opeens google chrome opstart valt het systeem uit .

[ Voor 29% gewijzigd door YorickE op 21-06-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 07:02
eerst dingen uitsluiten en kijken wat het probleem is. zit de koeler er goed op? ben je niet vergeten de koelpasta erop te smeren? dat zou verklaren waarom pc na aantal minuten uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
dfbt schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:17:
eerst dingen uitsluiten en kijken wat het probleem is. zit de koeler er goed op? ben je niet vergeten de koelpasta erop te smeren? dat zou verklaren waarom pc na aantal minuten uitvalt.
De koeler zit er stevig op .
De koelpasta zat al op de koeler volgens de man die mijn pc in elkaar zette .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

YorickE schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:55:
[...]

En het is wel raar dat die het gisteren en vanochtend wel goed deedt .
Bij speedfan staat dat temp 3 soms iets te hoog word alleen ik weet niet welk onderdeel dat is .
Als ik niks doe en opeens google chrome opstart valt het systeem uit .
Is dat alleen bij chrome of ook bij andere software?

Verder alles correct aangesloten? En goed geïnstalleerd? Legale Windows etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
heb je logs waarom je pc shutdown geeft?
download anders even hwmonitor om temperaturen te lezen en doe dan een cpu stresstest met orthos of intelburner ofso. kijken of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:31:
[...]

Is dat alleen bij chrome of ook bij andere software?

Verder alles correct aangesloten? En goed geïnstalleerd? Legale Windows etc?
Het is eigenlijk onvoorspelbaar , soms bij het opstarten en soms na een tijdje als ik niks doe .
Ik denk dat alles wel correct vast zit.
Legale windows heb ik zoiezo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

YorickE schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:34:
[...]

Het is eigenlijk onvoorspelbaar , soms bij het opstarten en soms na een tijdje als ik niks doe .
Ik denk dat alles wel correct vast zit.
Legale windows heb ik zoiezo .
Krijg je wel een BSOD? Of helemaal niks?

Geheugen goed vastgeklikt, palletjes zitten weer goed?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
voedingskabels zitten goed? even kabeltjes 8 pin en 24 op moederbord nalopen. ook gelijk de kabels van harde schijf nalopen. misschien zit er iets los?
zoals ik al zei. probeer dingen uit te sluiten. een computer zal niet uitvallen omdat je chrome opstart. pc opstarten en kijken wat hij doet. zoals ik al zei. stresstest, ram test, en temperaturen erbij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Jeroenneman schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:36:
[...]

Krijg je wel een BSOD? Of helemaal niks?

Geheugen goed vastgeklikt, palletjes zitten weer goed?
Ik krijg van windows herstel of opnieuw opstarten ,als ik opnieuw opstarten doe dan valt het daarna weer uit.
Maar ik wil liever niet herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Ik ben verder gekomen , ik had me pc vernieuwd met windows 8 en nu valt het niet meer uit .
Op een punt na , als ik mijn drivers wil installeren (van mijn videokaart)valt het weer uit .
Dus nu kan ik mijn drivers niet updaten en ook niet gamen .
Ik kan mijn videokaart ook niet meer vinden bij ''beeldscherm beheren''
Als ik het in veilige modus probeer te installeren staat er : kan detectie stuurprogramma niet laden

[ Voor 13% gewijzigd door YorickE op 22-06-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:10:
Ik ben verder gekomen , ik had me pc vernieuwd met windows 8 en nu valt het niet meer uit .
Op een punt na , als ik mijn drivers wil installeren (van mijn videokaart)valt het weer uit .
Dus nu kan ik mijn drivers niet updaten en ook niet gamen .
Ik kan mijn videokaart ook niet meer vinden bij ''beeldscherm beheren''
Dit ga je niet oplossen met software. Kijk nou even na wat hierboven allemaal genoemd is. Je zult toch echt je mast in moeten duiken, want ergens zit er iets fout.

Weet je 100% zeker dat alle kabels op de goede plek zitten? Geen losse stroom connectors op het moederbord?

Je mag blij zijn dat de computer niet tijdens de Windows installatie eruit vloog.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat probleem van videokaart die de boel doet crashen wanneer je de standaard Windows driver vervangt door drivers van de uitgever heb ik ook met een Gigabyte bordje gehad icm een AMD kaart. Oplossing was de BIOS updaten. Alleen of YorickE dat gaat lukken zonder het ding te bricken...

Ik dacht dat iemand met technisch inzicht je PC kwam fixen, OP?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 22-06-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Anoniem: 420148 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:03:
Dat probleem van videokaart die de boel doet crashen wanneer je de standaard Windows driver vervangt door drivers van de uitgever heb ik ook met een Gigabyte bordje gehad icm een AMD kaart. Oplossing was de BIOS updaten. Alleen of YorickE dat gaat lukken zonder het ding te bricken...

Ik dacht dat iemand met technisch inzicht je PC kwam fixen, OP?
Hij heeft het voor me in elkaar gezet .
Nu werkt alles goed , behalve dat het uitvalt als ik me drivers wil updaten .
Ik weet hoe ik in me bios moet komen .
Alleen waar kan je het updaten ?

EDIT :
Moet het gewoon zo ? :

Net mijn BIOS geupdate eigenlijk heel makkelijk
BIOS Downloaden
Branden op een DVD'tje
Opnieuw opstarten en BIOS ingaan
En EZFlash
Klaar

Maar wat is een goede site / betrouwbare site om te downloaden

[ Voor 15% gewijzigd door YorickE op 22-06-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:34:
[...]

Eerlijk gezegd, als ik dit topic zo doorlees zou ik dat ook aan die persoon overlaten. Als je iets fout doet bij het updaten, ben je weer een moederbord kwijt...
[...]
Wat dacht je van de site van je moederbordfabrikant. Maarre, nogmaals, als je déze vraag al stelt is het denk ik geen verstandige onderneming (no offence).

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 22-06-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

[...]

Hij heeft het voor me in elkaar gezet .
Nu werkt alles goed , behalve dat het uitvalt als ik me drivers wil updaten .
Ik weet hoe ik in me bios moet komen .

EDIT :
Moet het gewoon zo ? :

Net mijn BIOS geupdate eigenlijk heel makkelijk
BIOS Downloaden
Branden op een DVD'tje
Opnieuw opstarten en BIOS ingaan
En EZFlash
Klaar

En zijn je problemen nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat stappenplan komt hier vandaan. Geloof niet dat OP dat inmiddels gedaan heeft, gezien zijn vraag erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Damienx2 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:00:
[...]

En zijn je problemen nu opgelost?
Nog niet gedaan , brooky vond het niet verstandig ?!
Kan het ook via windows of niet ?
want op dat forum stond dat het wel kon.

http://xp-helpdesk.nl/hoe...e-update-ik-het-bios.html

Goede site ?

[ Voor 32% gewijzigd door YorickE op 22-06-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vind het niet verstandig gezien de vragen die je stelt ;). Het lijkt er niet op dat je ook maar de handleiding van je moederbord hebt opengeslagen, want daar staat het allemaal in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moeten we dit topic maar laten voor wat het is, hij heeft andere Tweakers ook al boos gemaakt door ze veel voor hem te laten uitzoeken en vervolgens niet te luisteren. OP wil er duidelijk geen moeite in steken en alles voorgekauwd krijgen, wanneer hij nog te lui is een YouTube filmpje of handleiding open te slaan.

Deze Tweaker ging ons al voor met deze hopeloze zaak redden:Beoordeling van Kees de Jong over YorickE, zondag 21 juni 2015

Mijn tip aan jou YorickE, bespaar jezelf heel wat problemen en anderen frustratie, retourneer je onderdelen, ga naar de Mediamarkt en koop daar een kant-en-klare PC.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 22-06-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 00:28
Anoniem: 420148 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:28:
(...)
Mijn tip aan jou YorickE, bespaar jezelf heel wat problemen en anderen frustratie, retourneer je onderdelen, ga naar de Mediamarkt en koop daar een kant-en-klare PC.
You hit the figuurlijke spijker on the head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Anoniem: 420148 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:28:
Misschien moeten we dit topic maar laten voor wat het is, hij heeft andere Tweakers ook al boos gemaakt door ze veel voor hem te laten uitzoeken en vervolgens niet te luisteren. OP wil er duidelijk geen moeite in steken en alles voorgekauwd krijgen, wanneer hij nog te lui is een YouTube filmpje of handleiding open te slaan.

Deze Tweaker ging ons al voor met deze hopeloze zaak redden:Beoordeling van Kees de Jong over YorickE, zondag 21 juni 2015

Heel me PC zit al in elkaar , ik zit er nu op .

Het enige probleem is dat als ik drivers download voor mijn AMD R9 285 dan valt het uit .
Als ik de drivers verwijder dan werkt het weer .

Zoals iemand net ook al zei gaat iemand voor mij mijn bios updaten .

Hier gedownload :
http://support.amd.com/en...sktop?os=Windows+8.1+-+64

EDIT:

Daarvoor komt iemand

[ Voor 16% gewijzigd door YorickE op 22-06-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:02:
[...]
Heel me PC zit al in elkaar , ik zit er nu op .
Aha nu snappen we het, je zit er gewoon de hele tijd op :P

Dat uitvallen kan ook nog liggen aan een voeding die niet goed werkt of simpelweg te weinig Watt heeft voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Koekiemonsterr schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:03:
[...]

Aha nu snappen we het, je zit er gewoon de hele tijd op :P

Dat uitvallen kan ook nog liggen aan een voeding die niet goed werkt of simpelweg te weinig Watt heeft voor het systeem.
hahah ;)

De man die me pc bouwde denkt hetzelfde , de watt is 850 watt dus dat is genoeg .

500 watt is toch wel genoeg ??!

Voor deze PC :
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 104,-€ 104,-
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 53,49€ 53,49
1XFX R9 285 Double Dissipation Edition 2GB OC€ 199,90€ 199,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Cooler Master K380€ 40,89€ 40,89
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 54,95€ 54,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,20€ 12,20
1MS-Tech MS-N850-VAL€ 44,48€ 44,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,41

Mischien deze :
pricewatch: Antec VPF Series 550W
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

[ Voor 93% gewijzigd door YorickE op 22-06-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:33
Die MS-tech moet je iig keihard in de container dumpen.
De Seasonic of de Antec zijn goede voedingen. Het lijkt er op dat wanneer je je drivers installeert, je grafische kaart iets gaat doen en je meteen niet genoeg power meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Misschien voortaan toch wel gaan voor de professionele assemblage van dhr. De Jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Arunia schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:47:
Die MS-tech moet je iig keihard in de container dumpen.
De Seasonic of de Antec zijn goede voedingen. Het lijkt er op dat wanneer je je drivers installeert, je grafische kaart iets gaat doen en je meteen niet genoeg power meer hebt.
Ja ,
Die man zei al dat het normaal kan draaien maar wanneer ik de drivers download dat het dan net iets nodig heeft dat er kortsluiting ontstaat en dan gaat het uit .
Het gaat vanzelf aan omdat de voeding wel doorgaat

BTW : ik ga hem retourneren haha , ook nog geld voor dat ding

[ Voor 5% gewijzigd door YorickE op 22-06-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Anoniem: 91868 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:48:
Misschien voortaan toch wel gaan voor de professionele assemblage van dhr. De Jong.
Als je goed hebt gelezen ligt het niet aan de assemblage het ligt aan het slechte voeding .
De man van tweakers die mijn systeem in elkaar heeft gezet heeft niks fout gedaan dus niet gelijk oordelen pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:34:
De man die me pc bouwde denkt hetzelfde , de watt is 850 watt dus dat is genoeg .

500 watt is toch wel genoeg ??!
Ja 500 Watt moet genoeg zijn maar dan wel van degelijke merken zoals inderdaad Seasonic, Antec of Cooler Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

500W is ruim voldoende van goede voedingen. Waarom heb je een MS-Tech aan, terwijl we in het DAA je volle bak de VPF550 hebben aangeraden? Dit doen we niet voor niks. Voedingen zijn een zéér cruciaal onderdeel van de PC, vaak onderschat.

Verder, niet alle voedingen Antec en Seasonic zijn goede voedingen :) Cooler Master B-serie bijvoorbeeld, 3 keer niks. Al is dat met een MS-Tech vergeleken al een toppertje.

Goede 850W voedingen beginnen bij €100, hoe denk je dat een €45 850W PSU is? Troep dus. 400W meer als een aardige 450W voeding voor eenzelfde prijs, dan moet er toch al een belletje gaan rinkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
MK1998NL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:29:
500W is ruim voldoende van goede voedingen. Waarom heb je een MS-Tech aan, terwijl we in het DAA je volle bak de VPF550 hebben aangeraden? Dit doen we niet voor niks. Voedingen zijn een zéér cruciaal onderdeel van de PC, vaak onderschat.

Verder, niet alle voedingen Antec en Seasonic zijn goede voedingen :) Cooler Master B-serie bijvoorbeeld, 3 keer niks. Al is dat met een MS-Tech vergeleken al een toppertje.

Goede 850W voedingen beginnen bij €100, hoe denk je dat een €45 850W PSU is? Troep dus. 400W meer als een aardige 450W voeding voor eenzelfde prijs, dan moet er toch al een belletje gaan rinkelen?
Omdat kees dit schreef :

Het advies van XFX voor deze kaart: Requirements

External Power - 6-pins : 1

External Power - 8-pins : 1

Minimum Power Supply Requirement : 750 watt

XFX Recommended Power Supply : XFX 850W PSU
- See more at: http://xfxforce.com/en-us...cdfc#sthash.ICvvqbx7.dpuf

En dit :

De voeding zie ik 850 watt: Efficiëntie 82,5% bij 100% belasting, 86,3% bij 50% belasting, 82,7% bij 20% belasting, dus dat moet wel voldoende zijn daar deze niet vol belast zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ware het niet dat die voeding uit 100% klote onderdelen bestaat, je mag blij wezen dat/als die voeding niks beschadigt heeft van je systeem.

Maar, wáárom heb je dat ding genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:36:
Ware het niet dat die voeding uit 100% klote onderdelen bestaat, je mag blij wezen dat/als die voeding niks beschadigt heeft van je systeem.

Maar, wáárom heb je dat ding genomen?
zie vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:33:
[...]

Omdat kees dit schreef :

Het advies van XFX voor deze kaart: Requirements

External Power - 6-pins : 1

External Power - 8-pins : 1

Minimum Power Supply Requirement : 750 watt

XFX Recommended Power Supply : XFX 850W PSU
- See more at: http://xfxforce.com/en-us...cdfc#sthash.ICvvqbx7.dpuf

En dit :

De voeding zie ik 850 watt: Efficiëntie 82,5% bij 100% belasting, 86,3% bij 50% belasting, 82,7% bij 20% belasting, dus dat moet wel voldoende zijn daar deze niet vol belast zal worden.
Maar zoals ik het nu van je begrijp, is na 144+ comments in je thread de conclusie geworden dat je alles terugstuurt en dus geen pc meer hebt...

Waarom ben je er dan überhaupt aan begonnen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

De Antec VPF550 heeft ook 2x 6+2 pins :X

En tsja, 750W is omdat zij niet weten in wat voor een PC met C-merk voedingen stoppen. Goed voorbeeld is je MS-Tech

Die XFX is dan wel weer een prima ding, maar dat is dan ook een €100+ PSU.

Efficiëntie verschilt van voedig tot voeding, niet op één ding vastpinnen. Na 50% load zakt het meestal nog geen 1%, verwaarloosbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Damienx2 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:38:
[...]

Maar zoals ik het nu van je begrijp, is na 144+ comments in je thread de conclusie geworden dat je alles terugstuurt en dus geen pc meer hebt...

Waarom ben je er dan überhaupt aan begonnen? :o
Ik houd het systeem !
Alleen zet iemand een nieuwe voeding erin en me oude voeding word geretourneerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oh, omdat je denkt dat de fabrikant het beter weet dan de hordes Tweakers die jou al urenlang advies geven.

Da's ook een manier.

Dus, eigenlijk is mijn vraag meer: waarom vraag je maar om advies en meer advies, en kloot je op het laatst toch maar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
RobinHood schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:39:
[...]

Oh, omdat je denkt dat de fabrikant het beter weet dan de hordes Tweakers die jou al urenlang advies geven.

Da's ook een manier.

Dus, eigenlijk is mijn vraag meer: waarom vraag je maar om advies en meer advies, en kloot je op het laatst toch maar wat aan?
Omdat kees er wel verstand van had dacht ik en hij had die XFX requirements gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Omdat kees er wel verstand van had dacht ik en hij had die XFX requirements gestuurd
En waarom zie je op Tweakers nooit dat soort merken langskomen? Juist, omdat je er dit soort narigheid mee krijgt....

Goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
YorickE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Er zijn zoveel tweakers geweest die je geholpen hebben om een build te configureren die uitgebalanceerd is en waarvan de onderdelen prima met elkaar samenwerken. Waarom dan toch het advies van één iemand aannemen en er een C-merk voeding in gooien? Als iedereen hier zegt dat voeding x met onderdelen y werkt, dan werkt dat. Videokaartfabrikanten geven altijd een hoger minimum wattage op juist omdat er zoveel troepvoedingen te koop aangeboden worden. En die koop je dan liever dan een kwaliteitsvoeding..

Je hebt van zoveel mensen advies gehad maar volgens mij heb je er letterlijk nog niets van opgevolgd. Of het nou over je configuratie of het bouwen ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Gezien ItsNotRudy's post verdient deze jongen geen seconde aan hulp van tweakers.
Alle advies word toch in de wind geslagen. Deze jongen moet een pre-built machine hebben en verder nooit weer er aan prutsen.

[ Voor 46% gewijzigd door unfor op 22-06-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Recrush schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:57:
[...]

Er zijn zoveel tweakers geweest die je geholpen hebben om een build te configureren die uitgebalanceerd is en waarvan de onderdelen prima met elkaar samenwerken. Waarom dan toch het advies van één iemand aannemen en er een C-merk voeding in gooien? Als iedereen hier zegt dat voeding x met onderdelen y werkt, dan werkt dat. Videokaartfabrikanten geven altijd een hoger minimum wattage op juist omdat er zoveel troepvoedingen te koop aangeboden worden. En die koop je dan liever dan een kwaliteitsvoeding..

Je hebt van zoveel mensen advies gehad maar volgens mij heb je er letterlijk nog niets van opgevolgd. Of het nou over je configuratie of het bouwen ging :+
Door de tweakers die mij hebben geholpen heb ik gekeken wat de beste mogelijkheden waren en zowat mijn hele systeem is door medetweakers gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Overigens als er 1 iemand hier is waar je zonder denken advies over voedingen kunt aannemen, dan is dat The_Mask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorickE
Arunia schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:56:
Overigens als er 1 iemand hier is waar je zonder denken advies over voedingen kunt aannemen, dan is dat The_Mask.
Als ik tussen deze zou moeten kiezen

pricewatch: Antec VPF Series 550W
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Dan ga ik denk ik voor de seasonic , goeie reviews , goed merk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Beide zijn een helw goede keuze. Maar dat had ik aan het begin al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

S12ii is al vrij verouderd, volgens mij al eerder gezegd. Antec is een stuk moderner qua intern design

Pagina: 1 2 Laatste