Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaks
Ik overweeg een Xiaomi Note Pro te kopen omdat ik klaar ben met alle restricties die Apple mij oplegt bij wat ik wel en niet mag met mijn phone.
Maar nu hoor ik wat spookverhalen dat dit toestel niet(goed) gaat werken in NL/EU omdat het bv niet over de 800mhz band beschikt.

Heeft er iemand een dergelijk toestel (of bv de Mi4(i) en hoe zijn je ervaringen met bereik? (met name 3G en 4G) ??

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kwestie van even goed opzoeken welke versie je koopt bij welke Chinese webwinkel om vervolgens even de specs van het Vodafone-netwerk uit te zoeken en te kijken of dat met elkaar overeenkomt, niet lastig toch?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staavmixer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 19:30
Precies. Vodafone gebruikt 900 en 1800 MHz voor GSM, 2100 MHz voor 3G en 800, 1800 en 2600 MHz voor 4G. Even controleren of de telefoon die je op het oog hebt deze frequenties ondersteunt en je kunt ervan uitgaan dat het werkt.

Zorg er ook voor dat je een telefoon met FDD-LTE koopt, en niet TDD-LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een eigen topic? Past prima in de Note thread. Kort antwoord 4G gaat niet werken. Wil je een Chinaphone in Nederland gebruiken met landelijke dekking dan is T-Mobile de enige optie.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig, Volgens staafmixer zijn redenatie moet hij wel werken op vodafone wand de genoemde banden (muv de 800 band) worden door de Xiaomi Note pro ondersteunt, terwijl Achilles dus weer zegt dat het niet in NL op Vodafone gaat werken.

Vandaar dus dit topic...... zucht
Of is de conclusie, hij doet het wel maar niet op 4G? Er is maar 1 versie van dus er valt niets te kiezen :-(

of misschien maar een jaar wachten tot hij misschien naar NL komt tegen NL prijs? zucht, wil ik ook eens wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het gaat wel werken maar alleen in stedelijk gebied. Vodafone gebruikt de 800 mhz band om dekking buiten de grote steden te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk Momus, daar heb ik wat aan.
Geldt dit ook voor de rest van de EU? Dat hij vaak terug zal vallen naar 3G/EDGE/GPRS ?
Of is dit alleen een NL/Vodafone dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Galjaard
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:34
Misschien niet meet nodig, maar mijn note pro werkt gewoon op het Vodafone netwerk zonder enig probleem. (Gezien er maar een variant is van het toestel moet het geen probleem opleveren)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.